2 katers lopen gigantisch te janken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

2 katers lopen gigantisch te janken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 12:17

Degene die mij ooit heeft wijsgemaakt dat je best 2 gecastreerde katers kan samenzetten kan ik nu wel de nek omwringen :+

In november stierf mijn 2 jarige kattin aan leukemie en aids. Omdat mij katertje van toen 4 maand enorm verdriet had (niet eten, drinken, niet spelen etc) besloten we al snel om er een andere kat bij te nemen.

Toen overal info gevraagd over wat best samen zou gaan en na een tijd kwam het uit op een gecastreerde kater van het asiel. De eerste 2 maanden ging het supergoed, tot mijn jongste katertje ook gecastreerd werd op leeftijd van 8 maand.

Sinsdien vechten die twee de plukken haar van elkaar om vervolgens lekker bij elkaar in de krul in slaap te vallen (kater uit het asiel is nu 2.5 jaar). Maar JANKEN dat ze doen! Echt hele dagen en nachten door! Ik word er bijna gek van! Slapen moeten we niet meer doen want van zodra de kat begint te janken, blaft de hond de pannen van het dak!

Wegdoen is GEEN optie, wegens emotionele waarde :D

Maar kan ik er niet voor zorgen dat ze het wat stiller houden :D

_Tara_

Re: 2 katers lopen gigantisch te janken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:21

Hoe oud waren ze toen je ze in huis nam?

Stiller worden, stembandjes door laten knippen :P En nee, natuurlijk bedoel ik dat niet serieus maar ik zou niet weten wat je anders kon doen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 12:23

mijn jongste katertje 4 weken (lang verhaal...) en hij was 6 maand toen de 2de kater, toen 2 jaar, in huis kwam. Kater komt dus wel uit het asiel dus de leeftijd is gegokt...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:24

Dan zou 't daar wel door kunnen komen, dat je die ene zo jong in huis hebt genomen. Is dat ook degene die begint?
En als je ze in aparte kamers houdt, doen ze 't dan nog?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 12:27

Nee, het was de kater uit het asiel die is begonnen en daar heeft de jongste het van overgenomen. Maar in november 2008 kwam mijn kattin in huis. In oktober kwam mijn jonge kater (toen 4 weken), in november stierf mijn kattin. In januari kwam dan de kater uit het asiel erbij, gecastreerd en 2 jaar.

Als ik ze in aparte kamers hou huilen ze niet meer maar gooien ze alles in het rond wat ze tegen komen en klimmen echt de muren op :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:29

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 12:33

die eerste wel aangezien die van mensen komt die eigelijk op het punt stonden om het beestje de nek om te wringen en dat kon ik echt niet laten gebeuren... De tweede is uiteraard een misterie. Ik zal het even nalezen!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:03

Heb je niet de mogelijkheid om ze naar buiten te doen? kattenluikje??

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 18:10

Ik wil ze echt niet buiten hebben... Heb geen zin om ooit te moeten denken van: waar zit hij nu toch, leeft hij nog wel, etc etc... Ze zitten in de tuin als wij thuis zijn maar dat is geen supere oplossing wegens mijn windhond die er graag al eens achter zit...

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:14

ik zou niet weten wat je kan doen tegen het katten gejank maar wel tegen het honden geblaf.

je hebt voor honen blafhalsbanden.
deze doe je om en als ze dan baffen krijgen ze een iriitante tinteling van ong 1 a 2 sec te voelen. dit vinden ze irritand waardoor ze niet zullen blaffen

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:16

Is Feliway een optie?http://www.feliway.com

Geen idee of het iets medisch kan zijn, maar misschien toch even na laten kijken

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:17

Is dit niet alleen een seizoens probleem? Dat ze in de zomer janken naar de vrouwtjes? Of ook in de winter?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 18:19

Die oudste doet het heel het jaar door, dan wel af en toe. Die kleinste is eigelijk inderdaad recent begonnen! Sinds begin mei geloof ik.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:22

Wij hebben ook 2 gecastereerde katers (5 en 18 jaar) bij elkaar zitten. Geen probleem. Jongste oefend zijn *jacht*kunsten alleen af en toe op de oude, en dan willen er nog wel eens wat klappen vallen. Maar dat vechten ze zelf PRIMA uit.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:42

mijn jongste kater deed dat ook. liefst voor de slaapkamer :+

mijn oplossing klinkt misschien heel stom maar ik ben tegen hem gaan blazen. (zoals katten zelf doen) elke keer als hij dat deed blazen en het hele huis door jagen. geloof me, had echt vanalles geprobeerd al.... nu weet hij het al als ik mijn been uit bed gooi, dan moet hij zorgen dat hij stil wordt! en gek genoeg lijkt hij die duidelijkheid wel te waarderen. ík ben de baas, niet hij. ( dat was hier ook een issue namelijk. zijn huis zijn regels }> ) dus ik bepaal wanneer het tijd is om te kletsen en dat is niet midden in de nacht :D