Muis bloed uit achterste? Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jinte

Muis bloed uit achterste? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 02:34

Ja, lekker tijdstip maar ik hoop dat er nu nog een bokker met goede raad online is.
Ik heb 2 muisjes waarvan er 1 nu helemaal niet meer fit is, en er komt bloed uit d'r achterste.
Het was me vandaag nog niet eerder opgevallen, maar ben verder de hele avond weggeweest. Wou ze net eten geven en toen zag ik ineens bloed in de kooi.
Verder is ze heel onactief, eten doet ze nog wel en drinken ook/probeert ze. Heb al een heel klein bakje met een klein laagje water neergezet voor het geval het niet meer lukt het het flesje te drinken.
Het bloed aan de achterkant heb ik weggehaald/schoongemaakt met lauw water en wattenstaafjes.

Wie oh wie weet wat dit is? Ik ben heel bang dat als ik straks over een aantal uurtjes wakker wordt ze er niet meer is.. Misschien is er ook niets meer aan te doen maar misschien is er nog een bokker met goede raad?
Ik zou je heel erg dankbaar zijn!

DinkieToy

Re: Muis bloed uit achterste? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 02:41

Ik zei al, misschien dat iemand dit weet,
bloed uit de vagina en/of anus kan toch duiden op een interne bloeding?

OFF_LINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 03:24

het zou kunnen dat het een interne bloeding is, maar het kan ook duiden op een gezwel bij de darmpjes

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 07:18

Je zult na moeten gaan uit welk gat het bloed komt, maar het is sowieso tijd om de DA te bellen deze ochtend. Als het een ontsteking is zal ie aan de AB moeten en als het een gezwel is, dan wordt het of tijd om te opereren of tijd om in te laten slapen. Weinig keus als het inmiddels al aan het bloeden is.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:05

En hoe is het nou met het muisje?
Ik heb er niet veel verstand van, maar ik denk dat als beesten bloeden dat er iets goed mis is. Ben je naar een dierenarts of zoiets gegaan?

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 17:39

Had vandaag uitslag van examen en ben net thuis, maar ze maakt het goed. Sinds ik het heb schoongemaakt heeft het niet meer gebloed en ze is al actiever. Ze eet en drinkt weer normaal, doet d'r behoefte. Heb de DA gebeld maar als het weer bloed moet ik langskomen. Hou het erg goed in de gaten.