Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Pluttersput schreef:Kunnen man en vrouw zijn, dat het mannetje gewoon fel op je vrouw reageert. Is je bak groot genoeg?
_Tara_ schreef:Goudvissen horen sowieso niet in een kom. Misschien dat ze daardoor gestresst raken en dit op elkaar uitleven?
Je kunt een vis ook niet zomaar in een andere kom doen, of had je die eerst 2 weken in laten draaien? Al vraag ik me af of er in een kom iets in te draaien valt...
Mijn advies: of koop een groot genoeg aquarium voor je vissen, en dan denk je al snel aan zo'n 80 cm - 120 cm lang. Of zet ze weer terug in die vijver.
Vjestagirl schreef:Wat voor vissen zijn het? goudvissen dus.
Hoe groot zijn de vissen? Ik schat de kleine vis zo'n 6/7 cm en de grote vis zo'n 7/8 cm.
Hoe groot is het aquarium? Ik schat tussen de 30 en 35 cm lang. Breedte durf ik zo niet te zeggen. Het is niet echt een kom, hij is rechthoekig in de breedte, dus niet rond.
Wat heb je allemaal aan inrichting? Niet zoveel, er ligt een onderlaag met steentjes in en nog een klein beeldje. Er zit ook een echt(dus niet plastic) waterplantje in.
Hoelang heb je de bak in laten draaien? Wat bedoel je hier precies mee?![]()
Wat zijn je waterwaardes? Ik weet het niet, volgens mij gewoon kraanwater met volgens mij een paar druppels speciaal spul erin wat de PH waarde goed maakt(maar dat weet ik niet zeker).
Indraaien betekent dat je je aquarium eerst 2 tot 3 weken zonder vis, wel alle overige spullen erin, laat staan. Zodat de juiste bacteriecultuur zich kan vormen en de nitrietpiek voorbij is wanneer je je vissen erin doet.
Je kunt er nu niks meer aan doen. Behalve dus een aquarium kopen met planten, zand en een sterk filter.