Begin 2009 kochten wij Lilo. Lilo is een Cane Corso teef van 5 jaar oud. (Foto's onderaan profiel
) Het is een schat van een hond alleen helaas niet goed behandeld en verzorgt.Ze was heel mager, had hier en daar kale plekken en ontzettend voernijd.
Het ging al snel beter met Lilo, ze kwam aan en ook haar vacht begon weer te glimmen.
In oktober besloten we er een pup bij te nemen. Op marktplaats vonden wij een advertentie van een fokker uit Zeeland die pups aanbood. Na een paar keer heen en weer gebeld te hebben, zijn wij op 5 december 2009 bij haar langs geweest en hebben wij Boris gekocht.
Netjes een contract getekend met daarin dat we een Cane Corso MET stamboom van haar hebben gekocht. Ze kwam echt heel aardig en betrouwbaar over.
De mensen die thuis zijn in pitbull-achtige weten dat je er een FCI stamboom bij moet krijgen en dit alleen kan als alle pups tegelijkertijd door de Raad van Beheer gechipt worden zodra alle pups een nieuwe eigenaar hebben.
Dit zou dus nog plaats vinden omdat nog niet alle pups verkocht waren.
Thuis aangekomen kwamen we erachter dat we het verkeerde paspoort mee hadden gekregen. Het was het paspoort van een andere pup.
Meteen de fokker opgebeld en die vertelde doodleuk dat we de naam maar door moesten krassen.
Nou, echt niet!!!!
Toch nog afgesproken dat we de paspoorten om zouden ruilen als we samen zouden komen voor het chippen.
Vorige maand kreeg ik ineens een telefoontje van een vrouw die ook een pup uit hetzelfde nest heeft gekocht. Ze vertelde me dat er van de 8 pups al 3 gechipt waren.
Ik was razend!!!! Hierdoor zouden wij dus geen stambomen meer bij onze pups kunnen krijgen.
Na een hoop uitzoekwerk, kwam ik erachter dat de fokker de pups nog niet had aangegeven bij de Raad van Beheer. Dit is onze kans.
Als ze maar 5 pups aangeeft, krijgt de rest van nest wel een stamboom.
Wij (De eigenaren waarvan de pups nog niet gechipt zijn) proberen het nu dus op te lossen, maar de fokker zegt doodleuk dat we het paspoort kunnen vergeten. Ze heeft geen zin om erachteraan te gaan.
Sinds enkele dagen geeft ze niet meer thuis.
Ik ben zo kwaad
Wij willen shows met Boris gaan lopen en een ander wilt haar teef laten dekken. Maar dat kan allemaal niet zonder het stamboom.
En daarbij zu hij dan gezien worden als pitbull wat al helemaal niet de bedoeling is.
We zijn nu bezig met een advocaat die ons gaat helpen, want in ons contract staat dat we een pup MET stamboom hebben gekocht.