Ik ben razend!! :@

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Ik ben razend!! :@

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 22:47

Ik moet het echt even van me afschrijven....

Begin 2009 kochten wij Lilo. Lilo is een Cane Corso teef van 5 jaar oud. (Foto's onderaan profiel :) ) Het is een schat van een hond alleen helaas niet goed behandeld en verzorgt.
Ze was heel mager, had hier en daar kale plekken en ontzettend voernijd.
Het ging al snel beter met Lilo, ze kwam aan en ook haar vacht begon weer te glimmen.

In oktober besloten we er een pup bij te nemen. Op marktplaats vonden wij een advertentie van een fokker uit Zeeland die pups aanbood. Na een paar keer heen en weer gebeld te hebben, zijn wij op 5 december 2009 bij haar langs geweest en hebben wij Boris gekocht.
Netjes een contract getekend met daarin dat we een Cane Corso MET stamboom van haar hebben gekocht. Ze kwam echt heel aardig en betrouwbaar over.

De mensen die thuis zijn in pitbull-achtige weten dat je er een FCI stamboom bij moet krijgen en dit alleen kan als alle pups tegelijkertijd door de Raad van Beheer gechipt worden zodra alle pups een nieuwe eigenaar hebben.
Dit zou dus nog plaats vinden omdat nog niet alle pups verkocht waren.

Thuis aangekomen kwamen we erachter dat we het verkeerde paspoort mee hadden gekregen. Het was het paspoort van een andere pup.
Meteen de fokker opgebeld en die vertelde doodleuk dat we de naam maar door moesten krassen.
Nou, echt niet!!!!
Toch nog afgesproken dat we de paspoorten om zouden ruilen als we samen zouden komen voor het chippen.

Vorige maand kreeg ik ineens een telefoontje van een vrouw die ook een pup uit hetzelfde nest heeft gekocht. Ze vertelde me dat er van de 8 pups al 3 gechipt waren.
Ik was razend!!!! Hierdoor zouden wij dus geen stambomen meer bij onze pups kunnen krijgen.

Na een hoop uitzoekwerk, kwam ik erachter dat de fokker de pups nog niet had aangegeven bij de Raad van Beheer. Dit is onze kans.
Als ze maar 5 pups aangeeft, krijgt de rest van nest wel een stamboom.

Wij (De eigenaren waarvan de pups nog niet gechipt zijn) proberen het nu dus op te lossen, maar de fokker zegt doodleuk dat we het paspoort kunnen vergeten. Ze heeft geen zin om erachteraan te gaan.

Sinds enkele dagen geeft ze niet meer thuis.
Ik ben zo kwaad :(

Wij willen shows met Boris gaan lopen en een ander wilt haar teef laten dekken. Maar dat kan allemaal niet zonder het stamboom.
En daarbij zu hij dan gezien worden als pitbull wat al helemaal niet de bedoeling is.

We zijn nu bezig met een advocaat die ons gaat helpen, want in ons contract staat dat we een pup MET stamboom hebben gekocht.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:57

Lekkere instelling van die fokker dan!Ik hoop dat je er nog wat aan kunt doen.Verder zou ik graag via pb de naam hebben van de fokker als je het goedvind heb nu ook een cane maar wil er 1 bij en niet van de fokker waar mijne vandaan komt en ook niet bij die van jou dus.

Britt

Re: Ik ben razend!! :@

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:59

Ik hoop dat je contract voldoende is om het toch geregeld te krijgen zonder al te veel gedoe!
Kán ze wel een stamboom aanvragen? Ken je de ouders?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:01

Kan je niks via de rasvereniging of is ze daar niet bij aangesloten?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 23:02

@ zigranta: Je hebt PB

@ BrittKitt: Ouders zijn bekend. Staan zelfs vermeld in het contract.
We hebben nu 4 gedupeerde bij elkaar gekregen. De 5e hebben we nog niet gevonden.

@ Nikka: Die kunnen helaas niks voor ons doen omdat de fokker bij hun niet bekend is.

Ook raar, want ze heeft echt goede honden.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:07

Hebben jullie de ouders (teef) ook gezien?
Vraag me af of jullie wel pups uit het nest hebben wat jullie denken,waarom zouden ze anders zo moeilijk doen over het stamboom ?

Edit : ik heb zelf een stafford met fci stamboom,bij mij werden ze al bij de fokker gechipt,en werd het stamboom binnen 2 weken naar ons opgestuurt en niet bij de eigenaren zelf...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:08

HorseTopShop schreef:
@ Nikka: Die kunnen helaas niks voor ons doen omdat de fokker bij hun niet bekend is.

Geeft bij mij wel hele grote vraagtekens dit.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:10

LZP --> BB

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 23:11

We hebben voordat we Boris kochten, foto's gezien van de teef met de pups.
Boris heeft een "kenmerk" op zijn lendenen en dat was ook duidelijk op de foto's te zien.
Toen we bij haar langs gingen hebben we zowel de teef en de reu in het echt gezien.
Boris lijkt heel erg op de reu.

Ik heb er eigenlijk geen twijfels over dat dat zijn ouders niet zijn.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 23:11

Nikka schreef:
HorseTopShop schreef:

Geeft bij mij wel hele grote vraagtekens dit.

Bij mij inderdaad ook toen we erachter kwamen.
Ik denk echt dat we flink bedonderd zijn.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:13

Tsja je hebt er nix aan nu, maar lijkt me zo dat jullie je niet goed hebben geinformeerd van te voren...

Honden verkopen via marktplaats trekt vaak al een ander soort fokkers dan de serieuze fokkers die het ras daadwerkelijk willen verbeteren, vaak is het gewoon zo snel mogelijk geld verdienen. En waarom hebben jullie van te voren niet geinformeerd bij de rasvereniging? Vaak staat de fokkerslijst die volgens de regels van de club fokt gewoon op internet..

Hoop toch echt van harte dat jullie de stambomen alsnog kunnen krijgen..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:14

Je hebt je laten in de luren leggen, en nog goed ook, en daar draag je nu de gevolgen van.

En ik denk, weet niet zeker, dat je met zo'n contract nergens gaat geraken. Ik heb al verschillende keren gelezen dat het in principe niet echt geldig is wettelijk.

Volgende keer beter informeren en een betrouwbare fokker zoeken dus.

Wel stomme situatie voor jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:15

Wat raar, je hebt er toch voor betaald. Zou je haast denken dat er iets niet pluis is, je gaat toch niet uit pure luiheid iemand een stamboom ontnemen?

Welke stappen ga je nu ondernemen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:16

Fokkers die op marktplaats adverteren zou ik sowieso al niet vertrouwen maar oke.
Als ik het goed begrijp hebben jullie de pup opgehaald voor hij gechipt was, dat hoort dus al niet, dat moet voor zover ik weet voor de plaatsing te gebeuren.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:18

Ik snap niet zo veel van het stamboom verhaal, werkt dit zo anders dan met andere rassen?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 23:21

BraveSpots schreef:
Je hebt je laten in de luren leggen, en nog goed ook, en daar draag je nu de gevolgen van.

En ik denk, weet niet zeker, dat je met zo'n contract nergens gaat geraken. Ik heb al verschillende keren gelezen dat het in principe niet echt geldig is wettelijk.

Volgende keer beter informeren en een betrouwbare fokker zoeken dus.

Wel stomme situatie voor jullie.

We hebben ons heel goed laten informeren.

We hebben ons van te voren op 3 fora aangemeld over de Cane Corso. Op alledrie de fora stond ze goed aangeschreven en zitten veel leden met pups van haar die nergens problemen mee hebben gehad. Haar website ziet er perfect uit.

Heb tegelijkertijd contact met een mede-gedupeerde.
Ze is aangesloten bij de Raad van Beheer Erkende Rasvereniging.
Alleen niet bij de rasvereniging.

Daarbij zijn er een hoop pups door haar gefokt die gewoon een stamboom hebben.

Ik begin er steeds minder van te begrijpen :(

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:48

je hele verhaal over het chippen klopt niet, pups worden bij de fokker, tussen de 5e en 7e week gechipt, mits dus aangegeven door de fokker. dit had je zelf ook prima kunnen weten, als je je van te voren ingelezen had over stamboom honden.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 23:58

Ik ben een stukje vergeten te vertellen.

De moeder komt uit Tsjechië en de pups konden pas gechipt worden als het rond was met die papieren van de teef. Dit is 3 weken geleden in orde gemaakt.

En het komt regelmatig voor bij CC's dat de pups pas veel later gechipt worden.

Het stond helemaal uitgelegd. Ik zal kijken of ik het nog terug kan vinden.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 16-06-10 00:18, in het totaal 2 keer bewerkt

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:17

Het is wel vreemd als andere mensen goede ervaringen met hun en stamboom erbij krijgen hebben ...
Kun je geen contact met iemand van een ander nest krijgen en vragen hoe dat bij hun is gegaan?
Ben niet bekend hoe het gaat als de teef uit Tjechië komt,maar vind het toch allemaal veels te vreemd klinken...
zijn de pups wel in nederland geboren of ook in tjecië ?
Maar Boris is nu al ondertussen een maand of 6 ofniet?
Hoop dat het allemaal nog in orde komt...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 00:21

Ik heb ook nog even door gezocht. Ze staat ook gewoon bij showuitslagen met haar honden. Ook met de honden die ze gefokt heeft.
En in mei 2004 heeft ze bij de Raad van Beheer een kennelnaam aangevraagd. Weliswaar op haar oude woonadres, maar ze heeft een kennelnaam

Ik snap echt niet waarom er nou zo raar wordt gedaan over de stambomen :n
Ik heb het idee dat ze in geldnood zit ofzo.

De pups zijn in Nederland geboren. Ik heb via het Cane Corso forum contact met mensen die pups uit een ander nest van haar hebben gekocht. Die hebben nergens problemen mee gehad.
Ook heb ik contact met een andere fokker die regelmatig samen met deze dame fokt.

Boris is van 10-2009 dus inmiddels alweer 8 maanden oud.

Hij mankeert ook echt helemaal niks. Hij heeft zelfs goede kansen om dekreu te worden. (Niet dat we dat willen hoor)

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:01

Tegenwoordig moet binnen twee weken na geboorte van de pups de fokker al de stambomen aanvragen bij de RvB.
Dat kan niet achteraf voor 2 of drie pups meer of minder. Of allemaal. Of niet. Rare gang van zaken met jullie pup.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:05

altijd kopen bij een erkende fokker, kost wel wat meer, maar dan heb je deze ellende iig niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:08

Ik vind het ook een beetje een vreemde gang van zaken, je hoort idd binnen 2 weken de pups te melden bij de RvB (overigens moet de dekking ook gemeld worden) en een stamboom aan te vragen, en dat kun je niet voor een paar pups doen, dat moet voor allemaal.
Verder moeten de puppen ook vrij snel gechipt worden.

Heel bijzonder, ben benieuwd hoe het nu zit, TS.

(mag ik de naam van de fokker via PB?)

Edit: KiWiKo, volgens TS is dit wel een erkende fokker die fokt volgens de regels van de RvB. Wel vind ik dat je altijd naar een fokker moet gaan die ook is aangesloten bij de rasvereniging.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:10

Je brengt het leuk, maar je ik vind zelf dat je al niet verstandig begonnen bent. Een goede fokker zoek je via de rasvereniging, niet via marktplaats :n

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 08:31

@ Yamcha: je hebt PB.

@ Pollewoppy: We hebben haar gevonden op marktplaats en zijn daarna via het Cane Corso forum in contact gekomen met haar, andere fokkers en mensen die pups van haar hebben gekocht. Ook uitgezocht dat ze vaak naar shows gaat en prijzen binnen sleept. Haar naam is bekend bij de Raad van beheer, dus voor ons was er geen twijfel dat er iets niet klopte. Ook met pups van haar is er verder gefokt. (Had dat beter in mijn openingspost neer moeten zetten)
We hebben echt niet zomaar een hond bij iemand gekocht.