Hebben jullie dat ook wel eens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ijsvogel

Hebben jullie dat ook wel eens...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 15:56

dat je aan het wandelen bent en een overstekende worm passeert en denkt " die gaat het niet redden"
en je hem een handje helpt door hem aan de overkant in het gras te zetten. :+

Of dat je onwijs schuldig voelt als onbedoeld een slak vertrapt. ;(

Ojajoh

Re: Hebben jullie dat ook wel eens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:23

nou wormen niet, slakken wel!

vroeger was ik echt heel erg, reed ik met mn brommer per ongeluk over een veldmuis....stopte ik, en ging ik hem al huilend begraven _O-
daar ben ik inmiddels wel overheen :+

maar ja schuldgevoel bij slakken trappen of bij zieke vissen uit hun lijden verlossen is er nog steeds :o

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:29

Gister nog. Ik was aan het rijden en er lag een dood roodbosje langs een boom. Ik heb hem is het gras gelegt :(:)

Ijsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 16:31

er zat laatst een hooiwagen in ons bad en ik had hem eruitgehaald, maar toen ik aan het douchen was lag hij er weer in half verzopen. Toen heb ik hem er weer uitgehaald en op een droog plekje gelegd. Kan ik dan niet over mijn hart verkrijgen om hem door het putje te spoelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:32

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 14:22, in het totaal 2 keer bewerkt

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:33

2 jaar geleden toen ik nog bij mijn moeder kwam, heb ik haar hele tuin aangepakt.

Ze had 2 hele mooi hosta's staan.. helaas hemel op aarde voor slakken.

Dus ik een zak schelpen gekocht, die fijn gestampt en helemaal om de hosta's gelegd.... toen alle slakken eruit gevist, in een bakje gedaan, en aan de andere kant van het kanaal weer uit gezet. Waren wel een stuk of 75/80 slakken.

Maar nu ze massaal mijn tomaten- en komkommer planten aanvreten en schijt hebben aan de schelpen ben ik iets minder liefdevol geworden.

Wormen laat ik lekker kruipen, die kunnen er prima tegen dat er iemand over ze heen rijdt/loopt... hij wordt hooguit in 2en gedeeld, maar dat maakt niet uit!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:35

bedenk me net dat ik 4 weken geleden nog visjes heb gered uit een grote drink/specikuip :+

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:40

_O- ik gister nog, zat een vlieg in de gootsteen. Ik opgepakt, geblazen. Terug op de venster bank gezet. Later nog een keer gepakt, en ''vlieg'' les gegeven. Hij kon wel vliegen, maar alleen naar beneden toe. Later lag die in de hondendrink bak, ik weer opgepakt en gedroogd en weer in de vensterbank gezet. Maar hij is dood gegaan ;( :+

Ijsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 16:50

Die worm had het niet gehaald, omdat hij dat uit zou drogen. Dat vond ik zielig. Als het regent begin ik er ook niet aan hoor ;-)
Maar deze was zo aan het kronkelen dat ik er niet omheen kon.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:07

heb ik inderdaad vaak. dan hoor ik luid gekraak onder m'n schoen en mij vervolgens:" Aaaaaah". vanmiddag zette ik m'n fiets ergens neer maar heb ik nog wel even het lieveheersbeestje ontweken dat daar precies over de grond liep :o

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:44

:D .....ja dat heb ik ook, help ook rupsen met oversteken, staan mensen wel raar te kijken. :P

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:51

Ik heb het ook!
Bij ons in de buurt is een mini meertje en daar zitten kikkervisjes in. Iedere keer als ik erlangs loop red ik alle kikkervisjes die op het droge zijn belandt :P

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:52

Getver, ik probeer ze altijd te ontwijken, vooral naaktslakken :r en kikkers/padden :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:00

Ooh dat heb ik ook := Net als dat ik spinnen als ik ze m'n huis uit wil dus ook nooit doodsla maar met een bakje het huis uit zet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:07

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:17

nouu. Geen schuldgevoel ofzo
ik weet dan niet wat ik voel ofzo.
Ik maak bija nooit een diertje dood ofzo
Ik fotografeer ze juist haha

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:30

Nou nee daar begin ik niet aan. Zoals laatst met die rupsenplaag blijf je bezig met rupsjes aan de kant zetten. kom ik nooit meer op tijd op mijn werk. Ik ben wel een paar keer jonge vogeltjes tegen gekomen die verdwaasd op de grond zitten, die help ik wel weer de lucht in. In het voorjaar met de paddentrek, EEEEEHHHH! ik dacht heel nobel te zijn door de padden te helpen met oversteken, maar ik vond ze zo vies glibberig (had geen handschoenen aan) dat ik ze maar heb laten zitten. :o soms red ik wel vliegjes/vlindertjes uit het water, (meestal bijen en hommels). Ik vind het vooral erg vies als ik op een slak trap en dan heel hard KRAK hoor. we hebben genoeg slakken in de tuin die ook de hosta's opeten.