Mijn sluierstaartgoudvissen hebben eieren gelegd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

doei

Mijn sluierstaartgoudvissen hebben eieren gelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 12:18

Afbeelding

Jongens ik heb wat gegoogled en dit zijn volgens mij echt eieren! :D
Wat moet ik doen!!!
Ik zat te denken de eitjes met een soeplepel eruit te pakken en in een apart kommetje te doen...

Tell me :D

Ik krijg baby's 8-)

Vjestagirl

Re: Mijn sluierstaartgoudvissen hebben eieren gelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:21

Ik zou beginnen met je vissen naar een geschikt aquarium te verhuizen, wat groot genoeg is (minimaal 50 liter per vis) met een goed filter erin, en een bodem die geschikt is voor jouw vissen.

Maar bedoel je die drijvende witte vlekken? K kan me namelijk niet voorstellen dat dat eieren zijn.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 12:25

Ik vind het erg knap dat je kan zien hoe groot mijn aquarium is!

Er zitten 2 sluierstaartvisjes in en ze leven al 1,5 jaar. Best lang voor een gemiddelde huisvis dacht ik zo?

Maar goed daarom had ik het topic niet geopend en dat was mijn vraag niet.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:26

Ik denk dat Vjestagirl valt over het feit dat het een kom is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:27

doei schreef:
Ik vind het erg knap dat je kan zien hoe groot mijn aquarium is!

Er zitten 2 sluierstaartvisjes in en ze leven al 1,5 jaar. Best lang voor een gemiddelde huisvis dacht ik zo?

Maar goed daarom had ik het topic niet geopend en dat was mijn vraag niet.

Die gemiddelde huisvis hoort ongeveer 15 jaar oud te worden en ze kunnen nog ouder worden. En zelfs ik zie hoe klein je kommetje is. Je eieren zullen toch niet uitkomen en als ze dat wel doen gaan die kleine visjes toch dood.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:28

Is niet lang voor een vis hoor, 1.5 jaar.
Ze kunnen gemiddeld 20-30 jaar worden. En als ze een goede bak met ruimte hebben worden ze ook een cm of 40.
En je kan zo zien dat het een klein bakje is...

En volgens mij zijn dat geen eieren hoor...
Laatst bijgewerkt door BiBiQ op 15-06-10 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:29

Volgens mij is het gewoon voer.

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:30

Ze vraagt toch niet of er wat is met haar kom, maar over de eieren. Dan hoeft er lijkt mij geen discussie te worden gestart over de kom ;)

TS: misschien kun je naar die dierenwinkel oid? Hebben zei advies wat je het beste kan doen.

BiBiQ

Lijkt het in mijn ogen ook meer op. Eieren zijn heel anders, die drijven ook niet zo los bovenin de kom naar mijn inzicht.

Odysseus

Ik dacht ook meteen aan voer.

Maar mochten het eieren zijn, dan komen ze of niet uit of de kleintjes gaan snel dood. De kom is te klein en het "interieur" past niet bij wat de vissen graag zouden willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:31

Eieren horen in een klompje te zitten. Wat wel goed mogelijk is is dat het slakken eieren zijn. Die overleven de meest slechte omstandigehden nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:34

Laat maar zijn ook geen slakken eieren. Die zijn niet wit of andere kleuren maar doorzichtig en niet zo groot. Ik denk idd nu weer dat het gewoon voer is. Ook omdat de kleur en grootte niet overeen komt met eieren. Ook zijn haar vissen daar te klein voor.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:36

Zo zien goudvissen eieren eruit, kleiner, doorzichtig en liggen op de bodem. Neem aan dat sluierstaart hetzelfde is
Afbeelding

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:38

Dat zijn geen eitjes..

Ennuhh de vissenkom is in Duitsland niet voor niets verboden.. ik zou hem de deur uit doen en een mooi aquarium kopen, ook veel gaver om te zien!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 12:38

In veel huisgezinnen redden ze de 15 jaar bij lange na niet!

Ik heb net me schoonvader gebeld die al jaren karpers heeft en hij gaat me helpen.

Ik vind het erg sneu dat jullie van 1 foto je oordeel maken. Ik heb de grootste kom in de dierenwinkel gekocht die er was.
En op advies van de DW heb ik de kom inclusief 2 vissen gekocht.
Ik wilde eigenlijk nu een foto gaan maken van de kom, maar ik begin er niet eens aan.

Dit zijn offtopic reacties.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:41

Ik snap dat het niet leuk is om te horen dat je eigenlijk niet de juiste kom heb.Toch is het in belang van je vissen en hun eventuele eitjes!!
In dierenwinkels verkopen ze wel meer spullen die niet goed voor dieren zijn. Kijk maar naar de gemiddelde kooi voor hamsters/konijnen. Die zijn ook allemaal te klein.
Ik zou mezelf er gewoon meer in verdiepen en dan een ander aquarium aanschaffen.

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:42

Het lijkt mij dat de TS toch wel weet hoe haar vissen voer eruit ziet...
En ik vind dat er redelijk fel word gereageerd op iemand die een foto plaatst van een vissenkom waarvan je niet eens goed kunt zien hoe groot hij is.
Verder heb ik geen verstand van vissen of eitjes :D
Dus TS ik hoop dat je babyvisjes krijgt :)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 12:43

Ik dacht in de eerste instantie ook aan voer.
Alleen geef ik niet zoveel voer als dat er drijft, ik kijk altijd of ze het opeten en het voer zakt naar de bodem.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:45

Ik persoonlijk vind de reacties wel meevallen. Er wordt gewoon eerlijk gereageerd. Helemaal niet aanvallend. Ts wist dit blijkbaar niet en je kan toch gewoon van elkaar leren.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 12:45

@Focussed
Dat plaatje ziet er inderdaad erg anders uit!

Mmm, me schoonvader heeft vanavond pas tijd. Ik rij denk ik straks even naar de dierenwinkel met een paar van die dingen (eitjes??)...

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:45

Nee dit zijn geen offtopic reacties 8)7

Dit zijn mensen met verstand, die weten dat sluierstaarten gewoon een goed aquarium nodig hebben. Vissen vergroeien in een kom, dus is het dierenmishandeling. of het nou 'maar' een goudvis is, ofniet, maakt niets uit. Stop een paard in een stal van 1x2m en iedereen staat op zn achterbenen met "dat kan niet" nou zo is het voor de vissen ook.. alleen omdat ze zo goedkoop zijn word er zo makkelijk over gedaan.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:52

Ik denk ook niet dat het eitjes zijn..

Maar luister eens, ik vind het zo raar dat iedereen in dit topic kan zien dat het een kleine kom/aquarium is..

We zien een ronde kant ja, maar ze kan toch ook zo'n rond aquarium hebben?
Voorbeeldje: http://blogsimages.skynet.be/images_v2/ ... f81111.jpg

Niet zo snel vooroordelen bokt... Als je iets niet weet kun je gewoon de afmetingen vragen bijvoorbeeld zonder meteen rond te schreeuwen.

Dus ts bij deze een beleefde vraag: Wil je misschien vertellen wat de afmetingen zijn van het Aquarium/kom? :)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:55

Giolli, je kan zo van de foto zien dat het geen grote bak is. De Foto is van boven gemaakt, en je ziet dat het een ronde kom is. Kommen zijn zeer slecht voor vissen, en je gaat mij niet wijsmaken dat er 50liter water in die kom zit ;) Vandaar dat wij allemaal zo kunnen oordelen.. Beetje door redeneren.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:56

Dat snap ik. En dat is ook zo, maar ik blijf het niet netjes vinden om zo alles rond te schreeuwen. Je kunt het toch gewoon vragen? Daar word je toch net zo wijs van? :)

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:57

Clausje schreef:
Het lijkt mij dat de TS toch wel weet hoe haar vissen voer eruit ziet...
En ik vind dat er redelijk fel word gereageerd op iemand die een foto plaatst van een vissenkom waarvan je niet eens goed kunt zien hoe groot hij is.
Verder heb ik geen verstand van vissen of eitjes :D
Dus TS ik hoop dat je babyvisjes krijgt :)

dat zijn mensen die verstand hebben van vissen, want hoe groot de kom ook is, het is altijd verkeerd.
en zoals enkele mensen al hebben gezegd die er verstand van hebben, deze eitjes (wat geen eitjes zijn) gaan of niet uitkomen of de kleintjes gaan meteen dood.

Ts, je moet je niet aangevallen voelen, maar luisteren naar de tips die zijn gegeven. koop een aquarium, een rechthoekige en meld je voor meer informatie aan op http://www.aquaforum.nl