Scherpe katten nagels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

horseylove

Scherpe katten nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 12:49

Hey

mijn geruinde kater =] heeft onwijs scherpe en lange nagels.
in het begin heb ik het geknipt, totdat iemand tegen me zei dat ze dan langer en scherper terug komen.

me kat komt alleen op balkon, krabpaal rend hij voor weg.
Hij heeft een groot stuk karton waar hij zijn nagels in zet en in de deurmat.

wie heeft er tips?
ik lig regelmatig tot bloedens aan toe open :S voornamelijk aan me handen en armen.

CM_

Re: Scherpe katten nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:51

Wekelijks knippen is de enige oplossing ;)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:51

1 van mijn poezen heeft ook langere nagels dan normaal. ik knip ze. als ik dat niet doe groeien ze door haar voetjes in (is nog niet gebeurt maar ze groeien wel rond)
ik heb een speciaal nagelknippertje. dat werkt erg fijn en de kat vindt het helemaal niet erg!
ze komen niet anders terug als dat ze waren hoor!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:53

aha nou ze komen niet scherper terug ze worden dan weer scherper op de normale manier gooi kattekruid op de paal paal op zn kant een heel klein beetje kattekruid zon kwart theelepeltje zonder kop erop. kan je in sommige dierenwinkels krijgen in een zakje.
maar hoe kom jij aan die krassen op je armen, ja heb ik ook wel eens hoor maar waar komt het bij jou door?

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 12:54

als ik jayden wil knippen wordt ut echt oorlog.
het gaat voornamelijk om zijn voorvoeten
en niet achter want daar mag je echt niet aan zitten =]

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:55

inderdaad wekelijks knippen of zodra je voelt dat ze weer scherp worden, er zijn speciale schaartjes voor in de handel. Let wel op dat je niet in het leven knipt want dat doet zeer!

geruinde kater _O-

dat oorlog valt best mee, je moet er een beetje handigheid in krijgen, ik heb er 6 lopen waarvan ik regelmatig de nagels knip en er is er maar 1 die een beetje lastig doet. Als je poezel in kwestie onder je arm met zn bips tegen de achterkant van je bankleuning en ook een leuning aan de kant waar je knipt dan zit ie redelijk klem. Dan pootje pakken en zachtjes de nagel naar buiten drukken met je duim en wijsvinger en dan met je andere hand de nagel knippen.
Laatst bijgewerkt door cissy op 14-06-10 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:55

suuzepuus schreef:
1 van mijn poezen heeft ook langere nagels dan normaal. ik knip ze. als ik dat niet doe groeien ze door haar voetjes in (is nog niet gebeurt maar ze groeien wel rond)
ik heb een speciaal nagelknippertje. dat werkt erg fijn en de kat vindt het helemaal niet erg!
ze komen niet anders terug als dat ze waren hoor!

Ja mijn ouders hebben ook zon kat met ronde nageltjes , een soort schijfjes. bij haar toen wel in het kussentje gegroeid, dus toen ik het zag gelijk ingegrepen de pus kwam er uit.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 12:56

franka75 schreef:
aha nou ze komen niet scherper terug ze worden dan weer scherper op de normale manier gooi kattekruid op de paal paal op zn kant een heel klein beetje kattekruid zon kwart theelepeltje zonder kop erop. kan je in sommige dierenwinkels krijgen in een zakje.
maar hoe kom jij aan die krassen op je armen, ja heb ik ook wel eens hoor maar waar komt het bij jou door?

hij kan nogal hard spelen en als hj dat beetje dol wordt word hij ook harder.
het is een vrij nijnig mannentje

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:56

franka75 schreef:

IPV kattenkruid kun je dan veel beter wat druppels valeriaan erop doen, succes gegarandeerd.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 12:56

cissy schreef:
geruinde kater _O-

paardengewoonte
als mensen vragen is het een kater zeg ik altijd nee een ruin =]
mensen kijken je raar aan haha

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 12:58

CM_ schreef:
franka75 schreef:

IPV kattenkruid kun je dan veel beter wat druppels valeriaan erop doen, succes gegarandeerd.

dat heb ik al geprobeert ook op speeltjes en op de krabpaal gedaan.
dan ben ik de enigste kat in de wereld die niet van valeriaan houdt :S
meeste katten rennen weg voor zoete luchtjes hij vind ut heerlijk :S
mijn kat heeft beetje rare gewoontes :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:05

maar als hij met het spelen zn nagels in je arm zet helpt het niet als je ze gaat knippen. hij zou dat af moeten leren.
als ze echt te lang groeien kun je ze knippen maar je kunt ze er niet afhalen hoor (ja kan wel, je kunt ze laten verwijderen heb ik weleens gehoord maar dat lijkt me niet de bedoeling)
katten kunnen ook zachtjes spelen!

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 13:08

suuzepuus schreef:
maar als hij met het spelen zn nagels in je arm zet helpt het niet als je ze gaat knippen. hij zou dat af moeten leren.
als ze echt te lang groeien kun je ze knippen maar je kunt ze er niet afhalen hoor (ja kan wel, je kunt ze laten verwijderen heb ik weleens gehoord maar dat lijkt me niet de bedoeling)
katten kunnen ook zachtjes spelen!

een kat van 9 mnd kan je niet afleren om te spelen.
net een kind die verbied je ook niet om te spele dus dat is onzin
knippen helpt wel degelijk want dan kanhij geen krassen achterlaten dus wat je zegt klopt niet helemaal in mijn gevalt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:11

afleren om te spelen kan niet nee maar wel aanleren zachtjes te spelen.
maar goed je reactie is belachelijk. bekijk het maar!

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 13:13

suuzepuus schreef:
afleren om te spelen kan niet nee maar wel aanleren zachtjes te spelen.
maar goed je reactie is belachelijk. bekijk het maar!

ik vind van niet

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:22

Suuzepuus, ik vind haar reactie ook niet belachelijk, ik vind m heel normaal eigenlijk... je kunt een kat niet afleren te spelen, je kunt ze wel leren zachtjes te spelen dat ben ik wel met je eens!
je hoeft niet zo heftig te reageren want dat is nergens voor nodig er is nl niks aan de hand...

Horseylove, hoe oud was je kat toen hij bij zn moeder wegging?
Ze leren nl tussen 6 en 13 weken oud van hun moeder en nestgenoten hoe hard ze kunnen spelen en hoe ze hun wapens (lees nagels en tanden) kunnen gebruiken en dat ze daar ook zachtjes mee moeten doen bij het spelen.
Vaak als kittens te vroeg bij mams vandaan zijn gehaald dan hebben ze dat dus niet geleerd en spelen heel hardhandig. Je mag ze dan gerust in hun harde spel een keer terug grijpen en dan weer loslaten en ze compleet negeren. Dus het spel onderbreken maar wel laten weten dat bijten en krabben niet wordt getolereerd.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 13:27

ff krt over jayden

jayden heb ik met 3 weken gehad omdat hij verstoten is door zijn moeder.
verder met de fles/pupit opgevoed en toen op voer overgegaan.
jayden kampt zelf met een gehoor probleem en een misgroei in zjn achter poot.
jayden is nu 10 maanden ongeveer.
hij is heel zelfstandig en koppig en hard.
en onwijs speels, als ik auw zeg dan stopt ie maar komt ie een paar min later terug dan zeg ik nee nu ff niet.
zodra ik opsta hangt ie in me hand/arm omdat het puur aanadahct en hij moet zijn energie kwijt.
Hij is ontzettend druk en dat is zijn moeder ook.
bijten doet hij ook.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:33

dus heel veel spelen of een maatje voor hem zoeken, hij moet toch ergens zn energie in kwijt kunnen. Zolang hij dat niet kan zoekt hij jou om mee te spelen of wat anders om aandacht te krijgen.
Speeltunnels, kattententjes. krabpaal, veel balletjes etc kunnen helpen. Misschien een laserlampje ook, maar let dan wel op dat je niet te lang speelt waardoor hij oververhit raakt. let dan goed op zn ademhaling want ze kunnen zo opgaan in hun spel dat het dan wel fout kan aflopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:02

Het feit dat hij de krabpaal niet gebruikt is op zich niet zo'n ramp, want de nagels worden scherper (!!) van het gebruik van de krabpaal. Zolang hij over een harde vloer loopt zal hij wel de oude nagels verliezen (lijken op vliesjes) dus dat lost zichzelf gewoon op.

Knippen lijkt me voor jou de enige oplossing voorlopig, en inderdaad goed leren dat hij niet zijn nageltjes teveel gebruikt tijdens het spelen. Dat duurt even, maar lijkt me in jouw geval wel erg handig. Bij mij is het met mijn 2 monsters ook gelukt ;) waarvan 1 ook verstoten is door haar moeder toen ze ong. 3/4 weken oud was en die speelde ook erg ruw.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 14:16

Ffortuna schreef:
Het feit dat hij de krabpaal niet gebruikt is op zich niet zo'n ramp, want de nagels worden scherper (!!) van het gebruik van de krabpaal. Zolang hij over een harde vloer loopt zal hij wel de oude nagels verliezen (lijken op vliesjes) dus dat lost zichzelf gewoon op.

Knippen lijkt me voor jou de enige oplossing voorlopig, en inderdaad goed leren dat hij niet zijn nageltjes teveel gebruikt tijdens het spelen. Dat duurt even, maar lijkt me in jouw geval wel erg handig. Bij mij is het met mijn 2 monsters ook gelukt ;) waarvan 1 ook verstoten is door haar moeder toen ze ong. 3/4 weken oud was en die speelde ook erg ruw.

met jou praat ik op nivo =]
het is echt een schatje maar ook een monster.
dus we gaan weer knippen.
Ik weet hoe ik moet knippen heb gelukkig goede tekst en uitleg van de DA gehad.

ik kan zoveel speeltjes kopen voor meneer maar hij geeft er 2 tikken tegen en dan loopt ie stug verder.
lazertje heb ik ook van een bbgun dat doet hem ook weinig.

Jayden is heel goed met mensen omdat een speeltje niet terug reageert en een mens wel.
een maatje is niet nodig want ik ben veel thuis en krijg regelmatig (bijna dagelijks) mensen over de vloer die ook met hem bezig zijn.

en aandacht krijgt hij voldoende.
en het is ook totaal geen schootkat.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:26

en bedankt, dus de rest heeft geen nivo??? :?

Krabpaal is inderdaad niet zozeer voor de nageltjes, al houdt het wel je meubels heel maar ook om energie op te botvieren, lekker klimmen en klauteren en ondersteboven in gaan hangen.... :)

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 14:28

cissy schreef:
en bedankt, dus de rest heeft geen nivo??? :?

Krabpaal is inderdaad niet zozeer voor de nageltjes, al houdt het wel je meubels heel maar ook om energie op te botvieren, lekker klimmen en klauteren en ondersteboven in gaan hangen.... :)

de gebruiker snapt me en kan zich goed in mijn situatie verplaatsen dus ja das voor mij op nivo :D

de banken en de rest hangt ie allemaal niet in, omdat dat is afgeleerd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:29

Beetje apparte reactie idd :P

Gewoon knippen, doe ik ook, niet wekelijks, zoals aangegeven, want dat is beslist niet nodig, 1 x in de 3 weken doe ik het.

edit: ik denk dat het grootste gedeelte zich wel kan inleven in hoe het voeld gezien iedereen een kat heeft ;) ook mijn kat haald me wel eens open tijdens stoeien.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 14:31

lifaya schreef:
Beetje apparte reactie idd :P

Gewoon knippen, doe ik ook, niet wekelijks, zoals aangegeven, want dat is beslist niet nodig, 1 x in de 3 weken doe ik het.

edit: ik denk dat het grootste gedeelte zich wel kan inleven in hoe het voeld gezien iedereen een kat heeft ;) ook mijn kat haald me wel eens open tijdens stoeien.

ben gewoon zat om met armen met allemaal krassen te hebben.
mensen kijken me echt aan op straat.
ben in de ah al aangesproken door iemand die vroeg of ik mezelf sneed :S

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:32

ik denk dat ik me met 6 katten ook wel kan indenken hoe het in elkaar steekt hoor....