rosja1 schreef:misschien is er wel zoveel verpest toen dat het nu niet meer gaat lukken met een training....
'Misschien' ja, het klinkt steeds meer als 'wil niet, kan niet, lukt niet, zal niet'... en als mijn da zou zeggen dat er iets niet meer te trainen is, dan zou ik daar niet automatisch van uitgaan want het is onzin en: niet geslagen is altijd mis.
Radio aan als je weg bent scheelt ook al een heleboel trouwens maar ik zou toch eens je probleem voorleggen aan een deskundige, per email of telefoon zijn die mensen ook te benaderen.
Het grijpen naar zo'n band is te gemakkelijk en ik heb de afgelopen jaren al 2 honden met een 'tik' meegemaakt die hun angst niet meer te boven kwamen na gebruik van een blafband, eentje die blafte uit angst voor alleen zijn: die loopt nu bij elk geluid met d'r staart tussen de poten schichtig om d'r heen te kijken en eentje die niet mocht blaffen in de auto: dat is een echte neuroot geworden die je letterlijk door elkaar moet schudden om je aandacht te krijgen, dat was daarvoor zeker niet zo.