in 2003 uit het asiel gehaald, hartstikke lief dat wel. Altijd met zijn veel te dikke spekpens in de vensterbank of op de bank. Typetje: te laat achter komen dat de vensterbank minder breed is dan de afmeting die hij nodig heeft om zich om te keren.
met een val tot gevolg.Eigenlijk nooit problemen gehad. Ook vaak verhuisd (tussen asiel en nu zitten voor hem 5 woningen in), en kat ging weer mee. Wende altijd erg snel. Dus nu ik 1 maart ben verhuisd ging ook Sammy mee. Ging een maand goed.. tot hij plots ging poepen in de woonkamer. Oke kan de beste gebeuren toch? Maar ook de dagen erna, bleef het terug komen. zucht... Ook heeft hij over 2 tassen heen zitten pissen. (= geen kater meer). En een grote stijve laptoptas kun je echt niet uitwassen.
. Die andere tas had mijn collega gevuld met confetti.. als gein. Nou ik kon die natte drap er weer uit vissen, dus het verrassingseffect kwam wel over. Mijn collega vond het wel erg leuk!Net een ontdekking gedaan. Een hele lading stront in de bijkeuken onder de lage kast waarvan ik dacht dat hij daar noooit onder zou kruipen. MET schone kattenbak ernaast. Het kost hem godd*mme nog meer moeite om daaronder te kruipen en een spastische houding aan te nemen om daar een keutel te draaien, dan dat ie ff op de bak ging.
Hij is echt niet gestrest... enige ergste wat hem overkomt is dat hij te traag is voor een muis. En vraag mij serieus af of dat überhaupt een dilemma voor hem is.. Laatst had hij 1 muis, heb ik er gelijk een dansje omheen gedaan. Want ben wel een dierenliefhebber maar bij een bos haal je een hoop ongedierte om het huis.
Aangezien ik inmiddels ruimte om het huis heb en een bos voor de deur. Toch de kat maar vaker en langer naar buiten. TOCH bleef hij binnen poepen maar ook gezien dat hij het ook wel buiten in mijn tuin doet. Vervolgens de kat verplichten de gehele dag buiten te blijven. Kan schuilen en doet soms een dutje in het hooi in de paardenschuur waar hij altijd toegang heeft. Kan ook erg lang buiten weg blijven, dus hij vindt het toch wel leuk, maar blijft een echte vensterbank kat.
Vervolgens de kat verplichten in de nacht in de bijkeuken te slapen, in zijn mandje. Meneer bleef poepen in de woonkamer wanneer hij daar was. zucht. Ook bij een schone kattenbak in de bijkeuken....... je raadt het al wel. Het lijkt soms net dat hij mij elke dag 2 kruiwagens paardenstront uit de wei ziet halen, dat hij denkt.. dat die keutels van hem er ook nog wel bij kunnen. En als ik iets vies vind ik het wel kattenstront.
heb al gewisseld van kattenbakvulling en van bak. gewisseld van goedkoop-duur voer. Gewisseld van slaapplaats en gewisseld van alleen binnen/ alleen maar buiten en alles er tussen in. Op zijn verzoek naar buiten toe helpt niet.. dan kun je net zo goed blijven staan. Die kan zich echt binnen een minuut 3 keer bedenken (bijnaam drammy, omdat hij dan dramt), zonder gein.
Er is niets veranderd t.o.v. vorige maand. geen nieuwe huisdieren. Met zijn gezondheid is niets mis volgens de dierenarts.
op dit moment krijg ik echt een schurft hekel aan hem, terwijl straffen helemaal niet meer helpt want die drol legt hij natuurlijk in de nacht of als ik het niet door heb. Ook hem in de nacht naar buiten doen heeft geen zin,.. dan schreeuwt hij (met een buurt kat) de hele boel bij elkaar.
Enige oplossing is. Altijd buiten en in de nacht opsluiten in de paardenstal. Maar zoals ik al zei, het is eigenlijk een vensterbank kat. En zit er niet op te wachten dat hij het hooi onder pist. Zucht.. iemand nog ideeën?
iemand ruilen voor een lieve kat die graag buiten is en muizen vangt? grapje
. Sinds we schep en schoon kattengrind hebben van de AH doet hij het bijna niet meer. Iedere dag de poepjes eruit scheppen, en mocht hij ernaast poepen dan de plek waar de drol lag schoonmaken met chloor.