Mijn sluierstaart aquarium

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Mijn sluierstaart aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 14:21

Een paar maanden geleden heb ik een klein aquarium gekregen met wat sluierstaart visjes. Als we verhuisd zijn, en ze wat groter zijn, komen ze lekker buiten in een vijver te zitten :) Maar tot die tijd mogen ze lekker tussen mijn griekse gebouwtjes en kunstplantjes rondzwemmen :')

Afbeelding

Ik had eerst ook nog een paar echte plantjes, en een erg leuk yin/yang teken op de grond gemaakt van kiezel, maar de plantjes lieten los en de vissies vonden t leuk om mijn yin-yang kunstwerk op te slurpen en verderop uit te spugen _O-

Het wordt alleen wel érg snel vies. Het glas, de kiezel, de decoratie, alles is ondertussen helemaal zwart van de alg ofzo.. Terwijl er toch slakjes in zitten, ik het filter om de paar weken schoon maak, ik elke dag een klein beetje voer en het water gewoon kamertemperatuur is.. Iemand een idee hoe dat kan, en of er bv een anti-alg spul bestaat waar de vissen tegen kunnen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:25

mooi hoor ook mooie foto tja weet je je hebt wit en daar zie je veel op, wel stoer en jingjang maar ja vissen geven daar helaas niet zo veel om. algeter inhuren misschien die maken veel schoon
Laatst bijgewerkt door franka75 op 08-06-10 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:26

Dat kiezels opslurpen en verderop uitspugen heet grondelen, daarom is 't ook veel beter voor goudvissen als ze zand hebben ipv kiezels.
Dat het zo snel vies wordt, ik zie geen planten? Ik denk als je er planten in zou zetten, dat dat al een stuk minder zou zijn :j Je planten of alg kunnen namelijk gaan groeien. Dus geen planten betekent plek en tijd genoeg voor de alg om te groeien.
Die slakjes eten dat, jammergenoeg, echt niet bij :P
Wel heel fijn dat ze uiteindelijk in een vijver terecht komen! Hou er wel rekening mee dat je echt heel erg op moet passen met de combinatie reigers en sluierstaartgoudvissen. Die kunnen namelijk niet zo snel zwemmen waardoor ze snel gepakt worden.