Mechelse herder x Jack russel aanrader?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

estell__

Mechelse herder x Jack russel aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 10:11

Zoals in de titel al staat, een Mechelse herder x Jack russel is dat aan te raden?

Ik zou er graag behendigheid en flybal/frisbee mee willen doen, en verder ook de reguliere puppycursus en gehoorzaamheidscursus tot dat hij oud genoeg is..

is dit een beetje te doen of raden jullie dit af?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:15

Wat voor ervaring heb je, het lijkt me een vrij heftige kruising. Een combinatie met een hyperactieve hond en eentje die geschikt is voor pakwerk lijkt mij echt monsterlijk :o

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:20

Heb je ervaring met honden? Zo ja, in welke mate?

't zijn alletwee namelijk echt wel behoorlijk heftige honden. Jack Russel valt meestal mee omdat die zo klein zijn dat ze al te veel 'schade' kunnen aanrichten, maar er zit toch wel een pittig karakter achter waar je mee om moet kunnen. Het is en blijft een terrier. Ik persoonlijk blijf graag ver weg (als het gaat om het kopen van een hond) van terriers... geen makkelijke honden in opvoeding.
Mechelaars vind ik persoonlijk fantastische honden en als het voor mezelf zou zijn, zou ik ook denken aan een mechelaar.. Maar ik kan van mezelf wel zeggen dat ik 't één en 't ander van honden/opvoeding/africhting weet én dat ik mijn vader (gehoorzaamheidsinstructeur en doet wedstrijden op hoogste niveau) als backup heb.

Het kan, als je al wat ervaring hebt met honden, goed gaan.. Maar dan ga je je echt wel moeten engageren om écht lang genoeg die gehoorzaamheidscursus vol te houden en om écht meerdere keren in de week te gaan trainen :). De kans dat het een rustig huishondje wordt is klein met deze kruising geloof ik...

estell__

Re: Mechelse herder x Jack russel aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 10:25

euhm, ik (nog) niet zo heel erg veel haha, maar mijn vader heeft behoorlijk wat ervaring met het africhten van honden. Ik woon ook nog gewoon thuis, dus hij zal zich er wel behoorlijk mee gaan bemoeien. :j Het hoeft ook absoluut geen rustig huishondje te worden hoor! Ik ben ook van plan 4/5x per week met hem naar het bos te gaan en ook een hondensport te gaan bedrijven met de hond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:27

Persoonlijk zou ik het niet doen, maar dat komt omdat ik absoluut niet van Jack Russels hou. Waar ik wel erg benieuwd naar ben is een foto? Ik heb deze kruising nog nooit eerder gezien. Waarom ga je niet alleen voor een Duitse herder? Of vind je die te groot?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:29