http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs592.snc3/31217_1342540490323_1435554380_30932162_3842113_n.jpg
Heel leuk natuurlijk, maar niet echt een handige plek. (onze schuur is behoorlijk vol gestampt met zooi)
Helaas gebeurde waar we al bang voor waren. Ze vielen het nest uit, zo tussen alle troep. Eentje viel er zelfs in een oude rol tapijt! Een andere lag vast tussen verfpotten, en nog een andere was achter de kast gevallen. Toen zagen we dat er nog één heel klein mereltje in het nest lag. Deze was 2 keer zo klein als de andere 3.
We hebben een oude konijnen kooi gepakt, en de bovenkant eraf gehaald. Daar hebben we ze ingezet. En gehoopt dat Pa en Ma merel ze weer kwamen voeren. Dat deden ze ook gelukkig! Na een paar dagen gingen ze al fladderen, en gaan nu zelfs de kooi al uit.
Helaas ging het steeds slechter met de kleinste van het nest. Hij werd niet gevoerd, deed zijn bekkie ook niet open, en lag alleen maar stil in een hoekje. We waren er zeker van dat hij het niet ging halen.
Dit is de natuur. De sterkste overleven. Maar ik kon het niet over mijn hart krijgen om het maar te laten sterven. Ergens was ik er van overtuigd dat hij het wel ging halen met wat hulp.
Dus hup, een andere kooi gepakt. Wat aarde en doeken en een kruik ingelegd. En daar ging kleine Piep.

Heb haar even met rust gelaten, en toen maar eens wat te eten gehaald. Ik voerde 3 dagen geleden nog geweekte hondenbrokken, wat ze wel at, maar ze at naar mijn idee niet zo veel als zou moeten. Nu, 3 dagen later, krijgt ze hondenvoer uit blik, en meelwormpjes. Ze is een heel stuk opgeknapt en eet als een paard! Ze fladdert nu ook rond in haar kooi, van takje naar takje. Gaat met mij mee naar de gang voor ''vliegles'' en begint ook al zelf in het zand te pikken. Ook met het warme weer heeft ze een bad genomen. Een hele verbetering met hoe ze eerst was...bijna dood.

Hier wat filmpjes:
Voeren (bak waar ze inzit is omdat die andere schoongemaakt werd)
Lekker badderen.
Het is al een hele vogel geworden. Haar staart begint ook mooi te groeien.
Zodra ze goed kan vliegen, en zelf haar wormpjes op pikt, gaat ze naar buiten.
**Het is niet de bedoeling dat ze in een kooi haar leven gaat slijten! Ze gaat bij ons de tuin in als de tijd rijp is!**
Er zij hier veel katten en kraaien, en ik wil dat ze goed weg kan vliegen.
Ik wilde dit gewoon met jullie delen. Het is toch wel iets bijzonders. Zo'n kleine frummel weer zien opbloeien, en groeien.
Inmiddels ziet ze er zo uit:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs530.snc3/30117_1351186346464_1435554380_30953206_2029377_n.jpg
Alleen nog wat dons op haar koppie.
!
alleen uit mij mond.Hij is dan ook opgevoed met diverse soorten grof bruin brood,groenvoer en gemalen vogelzaad

!