Inentingen van een kitten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Inentingen van een kitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 13:45

Hallo allemaal!

Nu ik over 2 weken toch echt mijn eigen kitten, genaamd Diva, krijg (zie [BB-ITP] Mijn heerlijke schattige kitten: Diva!), heb ik toch wat vragen.

Ze moet uiteraard worden ingeënt, wat gaat mij dan ongeveer kosten? (ik kan het niet vinden op de dierenartsen site's)

Diva blijft binnen en ik woon op een flat. De mogelijk om te ontsnappen is dus erg weinig. Moet ik haar dan alsnog laten chippen?

En ik wil haar gewoon direct zodra ze bij mij thuis komt wassen, ontwormen en ontvlooien, dat kan toch gewoon?

Alvast bedankt!

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:41

De prijzen van de inenting verschillen nogal per regio en dierenarts.
Ik weet dat de prijzen ongeveer tussen de 30-43 euro zitten voor de 1e enting, en 25-35 voor de 2e enting.
Maar je kan ook gewoon even wat dierenartsen bij je in de buurt bellen om dat even na te vragen.

Je kunt haar het beste laten chippen, chippen gaat bij kittens vaak makkenlijker dan bij al wat oudere katten.
Dus mocht je ooit verhuizen, ze gaat ergens logeren enz. dan heeft ze haar chip alvast ;)

Het is niet goed om een kitten te wassen, mocht het echt nodig zijn omdat de kitten echt heel erg vies is modder in vacht, extreem veel vlooien enz. dan moet je speciale shampoo gebruiken en dan zou ik het zeker niet in de eerste paar dagen doen.
Geef de kitten de tijd om aan jou en de omgeving te wennen!
Vreemd dat de kitten niet ontwormd en ontvlooit is, dat kan je wel gewoon doen zodra je de kitten bij je thuis hebt.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:51

Is ze zo vies dan? Liever niet zo'n kleine frummel wassen, alleen als het nodig is, bijv bij vlooien of modder inderdaad.
En zeker niet meteen, maar liever wat later als ze jou en de nieuwe omgeving kent en vertrouwd, alleen met vlooien wat eerder.
Ben je er zeker van dat ze niet ontwormd zijn? Dubbele dosis is niet zo goed, maar zoniet, dan kan je wel ontwormen.
Ontwormen doen we hier met 6 weken, 8 weken, 4 maanden en 6 maanden, en daarna halfjaarlijks.

Ik zou haar wel chippen, gewoon voor het geval dat. Zeker binnenkatten kunnen de verkeerde kant op gaan áls ze ontsnapt zijn.
Chippen kan je trouwens ook met sterilisatie laten doen, dan voelt ze het helemaal niet, al doet het sowiso niet zoveel pijn voor ze.
Kosten voor inenten kan je beter aan je DA vragen, dat verschilt heel erg.

Gedacht aan verzekeren? Wij doen het niet met onze 4, maar sommigen doen het wel.
We hebben wel het geluk dat we onze Duitse Dog direct verzekerd hadden (al bij de fokker) want die heeft nu met 9 maanden
al een kostenplaatje van bijna 3 duizen euro :+

Nickeltje

Re: Inentingen van een kitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:52