Buren gaan niet netjes met hun huisdieren om, wat doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yffiejj

Buren gaan niet netjes met hun huisdieren om, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 11:33

Beetje rare titel maar ik ga het proberen zo goed mogelijk uitteleggen :o

Mijn buren wonen nu sinds 2 jaar naast ons. Ze hadden eerst 3 honden en 1 kat. Nu is er laatst 1 hond overleden.

Nou het zit dus zo, de kat die zit de hele dag (en nacht?) buiten, zonder eten of drinken. Elke week heeft die weer een nieuwe wond op zijn lichaam, en niet een klein wondje maar echt een grote wond. Of die nou door iets op straat word gegrepen (iedere week?) of door die honden die hun binnen hebben. Die kat kan niet naar binnen en zodra die even naar binnen mag stormt die gelijk naar boven toe. Wij voeren die kat elke keer, omdat hij gewoon zo mager is. Totdat gister mensen bij ons aanbelde of we er wat aan willen doen dat onze kat onder het bloed zit, dus wij even duidelijk gemaakt dat die kat steeds in onze voortuin zit omdat hij hier iig eten krijgt..

Nu de honden, ze hebben er dus 2 een herder en een ander ras. Die zitten de hele dag thuis of in de bench of gewoon los. Die mensen zijn de hele dag weg dus die honden zitten de hele dag alleen, nou niks mis mee maar het enige wat ze doen is schreeuwen naar die honden. Zodra ze thuis zijn hoor je ze dus schreeuwen naar die beesten dat ze normaal moeten doen. Maar ze worden 2x per dag hoogstends 2 minuten uitgelaten. Dus 4 minuten per dag ongeveer (en nee ik overdrijf echt niet) Zodra ze naar buiten mogen, een een slipketting dan worden ze gewoon compleet agressief en krijgen ze weer een trap. Die honden slopen alles in huis, en blaffen echt niet normaal. Je hoort ze elkaar gewoon aanvallen.

Is dit normaal? Ik heb geprobeerd het goed uitteleggen maar dat is nog niet zo makkelijk. De dierenbescherming wou me moeder wel bellen, maar dan anoniem omdat we geen zin hebben in gezeik met ze.
Wat kunnen we het beste doen? Zo laten wil ik zelf niet, ik vind het vreselijk om te zien als ik thuis kom dat er weer een kat zit je janken en dat die weer is onder het bloed zit.. :\

lieverties

Re: Buren gaan niet netjes met hun huisdieren om, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:36

Helaas is dit nederland en word er pas wat gedaan aan dierenleed als er honderden mensen klagen of als er al doden zijn gevallen. heel krom

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:37

Klinkt als een typisch gevalletje voor de dierenbescherming. En die kan je ook anoniem tippen.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:38

Ik zou toch de dierenbescherming bellen :j

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:39

jiehaaa schreef:
Klinkt als een typisch gevalletje voor de dierenbescherming. En die kan je ook anoniem tippen.

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:40

Ik zou de dierenbescherming anoniem bellen en even je verhaal doen. Vriendin van mij had ook een gebeld voor een vergelijkbare situatie en de volgende dag had ze wel een auto van de dierenbescherming zien staan bij het huis, dus ze komen wel langs blijkbaar. Gewoon even doen.

samloes

:j die moest er nog bij! :o

moonvw

Niet de beesten voeren. Hulp inschakelen zeker als de dieren mishandeld worden. Hun geven aan wat er kan gaat gebeuren.

Wij hadden vroeger een achterbuurman die zagen we zijn hond uit het raam gooien..... 1e verdieping want arme beesie had zijn behoefte in huis gedaan. Gek hé? Na een dag binnen zitten.

Diezelfde middag is het dier nog in beslag genomen ook door anonieme bellers!!

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:43

jiehaaa schreef:

:j

Zo bedoelde ik mijn berichtje.( Wat ben ik weer lekker bezig, sorry hiervoor)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:38

Ik zou ook even bellen. :)
Vorige keer zagen we ook zo honden buiten en heel gedoe, we hebben naar de 'stadswacht' gebeld en ze hebben een waarschuwing gehad. :)

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:01

AID moet iedere melding serieus nemen en nagaan. Ik weet niet ofdat dit ook anoniem kan......
Het is het nakijken waard. Wat en vervelende situatie. Arme dieren.......
Evetueel een klacht via de gemeente via milieudienst.
Ik zou alle opties proberen.