Denso is zijn naam!
Zijn moeder is een Bernersennen hond en papa een Friese stabij.
Een echte heerlijke boerderij hond is het geworden en weet alles al. Netjes buiten plasje doen etc.
Nu kan hij ook zitten en liggen op comando ( zit & af )
Ik heb alleen wat vragen.
- Pup likt aan mijn armen. wat is dit voor gedrag?
- Pup ligt graag op mijn voeten als ik zeg "af" Wat is dit voor gedrag?
- Pup hangt/zit tegen mijn been aan ( naast mij ) Is dit correct of hoort dit niet met zitten? Wat is dit voor gedrag?
- Hoe leer ik mijn pup om hem met wandelen netjes naast mij te laten lopen, dus niet achter/voor mij?
- Hoe hou ik onder het wandelen de concentratie van mijn pup er bij? Hij is erg snel afgeleid ( gewoon natuurlijk ) en ik zou graag willen dat hij toch wel wat op mij let dat als ik hem een comando geef dat hij het wel hoort/doet. Ik wil niet dat hij het alleen doet wanneer HIJ er zin in heeft namenlijk. En dan vraag ik me af hoe ik zijn concentratie er bij kan houden.
Ik heb dit geprobeerd door middel van hem af en toe eens te laten zitten met een beloning dan. Dat hij laat maar zeggen denkt "Oh baas kan elk moment een comando geven en dan krijg ik iets lekkers dus ik moet wel opletten" maar dat werkt niet echt
Wie kan er antwoord geven op mijn vragen en mij tips geven?
EDIT: Puppy cursus is geen optie. De honden lopen hier los, en hoeven nooit mee uit wandelen ze hoeven eigenlijk amper comando's te leren ( uiteraard wel blijf e.d maar dat weet hij al. ) en ik mag niet van mijn ouders met hem op puppy cursus.
Alvast bedankt

. Of anders naar de puppycursus hé, die helpen je verder