Wat moet ik met man die zijn hond laat gaan om te vechten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Wat moet ik met man die zijn hond laat gaan om te vechten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 12:40

Al bijna een half jaar is er hier in de buurt een meneer met een Rotweiler die zichzelf heel stoer vind dat hij een Rotweiler heeft.

Al die tijd is hij bezig om onze honden zo agressief mogelijk tegen elkaar te krijgen.

Als wij hem tegen komen, moet zijn hond zitten en naar mexx staren en geeft die man hem schopjes net zo lang tot hij gaat blaffen tegen Mexx.
Als ik links ga om hem uit de weg te gaan, gaat hij aan de overkant van de weg ook link. Ga ik vervolgens weer recht draait hij ook weer om.

Nu was dat natuurlijk vervelend maar goed gewoon negeren en Mexx rustig proberen te houden en door lopen maar.

Tot gisteren avond. Mijn man was met Mexx uit en liep de trap op en daar stond hij met zijn hond. Mijn man waarschuwde hem nog dat hij zijn hond bij zich moest houden, als reacties deed hij zijn hand van het knopje van de uitrolriem los en liet zijn Rotweiler op Mexx afgaan om te vechten.

Mijn man heeft beide honden uit elkaar moeten trekken en hij werd natuurlijk boos op die man, die er gewoon op zijn gemakje voor stond om lekker te kijken met een big smile.

Hij houd het dus niet alleen meer bij vervelend doen aan de overkant van de weg maar laat zijn hond dus nu ook echt gaan om te vechten.
Wat moet je hier nou mee, dit is toch gewoon van de zotte.

Wat moet ik nou als ik die man tegen kom, ik kan geen twee honden uit elkaar trekken.
Wat nou als Mexx die Rotweiler dood bijt, komen ze dan bij aan de deur dat Mexx ongeslapen moet worden omdat hij die hond dood gebeten heeft.
Allemaal enge gedachten die het wandelen nou niet echt prettiger maken.

Politie heb ik gebeld maar die hebben me door verwezen naar de buurt bemiddeling. Die kunnen alleen wat als ze een adres hebben, wat ik natuurlijk niet heb.
Nu wil ik als we hem tegen komen en wij hebben de hond niet mee van een afstand achterna lopen zodat ik kan zien waar hij woont. Dat is het enige wat ik in die zin kan doen.

Maar wat moet ik nu als het weer tot een confrontatie komt?

Anoniem

Re: Wat moet ik met man die zijn hond laat gaan om te vechten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:46

melden bij de politie laat ze maar eens een bezoekje brengen aan die eigenaar, wie weet zijn er meer mensen die dit zo ervaren, zou je samen kunnen gaan. En ik zou standaard een stok meenemen oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:48

Stok, en mijn moeder heeft ergens pepperspray gekocht, misschien helpt dat?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:49

Ik zou inderdaad zijn adres zien te achterhalen, en dan nogmaals naar de politie gaan. Is die vent nou helemáál gestoord? Dit is echt zoooo geen reclame voor de mensheid. Tjeee.

Even voor de beeldvorming: wat is Mexx voor een hond?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:52

Chiqa:
Hoe kan ze nou de politie een bezoekje laten brengen als ze niet weet waar die man woont??

LADPR:
Ik zou voor dat soort gevallen een soort stroomapparaat aanschaffen. Dan niet alleen op die hond toepassen maar ook op de eigenaar. En loop die man achterna om achter het adres te komen en dien daarna een klacht in (met klachten moeten ze wel iets doen). Sterkte.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:55

Ik zou idd adres proberen te achterhalen. In elk geval elke confrontatie proberen te voorkomen en navraag gaan doen of er meer mensen klachten hebben. In elk geval de politie met meer mensen bellen dat deze man met gevaarlijke hond overlast veroorzaakt en eventueel aangeven dat hij de hond mensen laat aanvallen..

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:58

het adres van die man moet toch makkelijk te achterhalen zijn. Hij zal dit vast niet alleen bij jullie doen ...vraag eens rond in de buurt. Naar de politie gaan als je dat adres hebt. Maar ook als je dat niet wil...altijd goed om te weten wie je voor je hebt.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:00

Wat een achterlijke vent zeg....
En wat ontzettend triest voor de hond :\
Hond kan er imo niks aan doen, baas fokt hem zo erg op en als die het niet doet, krijgt ie waarschijnlijk nog op zn flikker ook? (ik lees dat ie hem schopjes geeft om hem op te jutten?)
Hond doet gewoon wat hem is geleerd.

Ik zou hem gewoon goed in de gaten houden, idd kijken waar hij woont en een bezoekje aan de politie :j
Misschien stiekem door iemand laten filmen? Dan heb je bewijs?
Wel heel vervelend hoor :\

Wat is Mexx voor hond? :)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 13:01

Ik moet inderdaad eerst achter zijn adres komen, dan moet de buurtbemiddeling aan de slag als hij dat weigert dan kan de politie pas wat doen. Tenzij hij het weer doet en ik ondertussen de politie kan bellen en die er op tijd zijn.

Mexx (Foxhound) is nu na een half jaar uitdagen en zeker na gisteren vreselijk agressief naar die hond. Als hij hem ruikt gaan zijn haren al overend. Mexx beet ook echt door in dat gevecht van gisteren, die Rotweiler gelukkig niet.

Stok meenemen is lastig omdat ik maar een hand goed kan gebruiken en hiermee heb ik de riem vast. Die pepperspray is wel een goed idee. Is van de gekke eigenlijk dat je iets mee moet nemen als je gewoon gaat wandelen maar goed is niet anders. Zal eens gaan kijken of ik dat ergens kan kopen. Zou dat wel lukken om alleen die Rotweiler te spuiten en niet ook mijn eigen hond?

Ook al kom ik deze week nog achter zijn adres dan zal ik nog de komende maanden moeten uitzingen voordat de buurtbemiddeling helemaal klaar is.

Er zijn meerdere honden eigenaren dei hetzelfde probleem met hem hebben alleen nog niet het laten gaan om te vechten, helaas weet ook niemand van hun zijn adres.

Ik ga dus in ieder geval goed opletten als ik hem zie dat ik er op een afstand achteraan ga voro zijn adres.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 13:02

Zijn hond is ook niet vals, baasje pusht hem net zo lang tot hij gaat blaffen en grommen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:03

dit soort mensen zouden dus gewoon geen hond mogen hebben,echt vreselijk,enigste wat ik kan zeggen,is zorg dat als je die man ziet dat je je omdraait en echt een heel andere kant op loopt,an heeft ie zijn lolletje ook niet en vermijdt je elke confrontatie,in deze maar de wijste wezen...

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:05

Aha zo..
Enorm triest zeg...
Beesje lijd er dus onder, want die word bespoten met pepperspray of word gegrepen door een andere hond door die vent :\ Bah :(

Ik hoop dat dit snel opgelost word en er niks ernstigs gebeurd met de honden of jou :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:05

en pepperspay komt ook in de ogen van je eigen hond,dat is echt 1 ding wat zeker is,daarnaast is pepperspary verboden om zelf te bezitten...

denk dat omdraaien en vooral negeren het aller verstandigst is..jammer ook van die rottweiler,zo maak je dus een hond agressief die dat helemaal niet is..

domme domme man...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 13:07

Dat is dus heel lang gelukt Kimmie tot mijn man hem dus gisteren onverwachts ineens tegen kwam. Toen was hij al zo dichtbij dat het al te laat was om weg te lopen.

Typisch is trouwens dat als die man met zijn vrouw loopt hij het helemaal niet doet en zijn hond zelfs straft als hij gromt. Zijn vrouw weet dus van niks.

Ik hoop het ook MissRoxyy. Ik heb altijd netjes mijn hodn aangelijnd en bij me en dan kom je zo n gek tegen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 13:08

Dan valt de pepperspray dus af. Wil er wel goed over nadenken als ik dan in de situatie kom dat uit de weg gaan niet kan dat ik dan in ieder geval een plan heb wat te doen ongeveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:09

Mijn hond is erg agressief naar andere honden geworden toen hij nog jong was, had ik een buurman die zijn gefrustreerde hond op mijn jonge hond af liet tijdens het uitlaten. MIjn hond was onderdanig en gaf zich steeds over, tot een dag dat hij de aanval beantwoordde en sinddien is het een angstbijter en kan ik niet meer langs andere honden die een dominante houding aan nemen, dus wees gewaarschuwd met jouw hond.

Kan je niet zorgen dat je het op je telefoon op neemt wat hij doet en naar de politie hier mee? Je kunt best wel zijn adres achterhalen..Een hond op hitsen en als wapen in zetten is nl strafbaar....dus weet dat hij dit niet zomaar kan doen!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:11

Kun je hem er niet op aanspreken als hij daar met zijn vrouw loopt? Dan zal hij vast niet gek gaan doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:12

Sneu zeg, ik zit met een vergelijkbaar iets, alleen hier is de hond gewoon vals en intresseert het de eigenaar niet. Die jut hem niet op maar probeerd het ook niet te voorkomen, soms heb ik het idee dat ie het wel leuk vind.

Maar ik zou de politie gewoon een belletje doen. Zolang het bij honden blijft is het alleen vervelend maar stel dat die hond echt vals wordt en een kind aanvalt?
Met zo'n eigenaar weet je nooit wat je kunt verwachten.

Misschien moet je proberen het te filmen, dan heb je bewijs dat hij de hond zit op te jutten. Want de hond kan hem wel afgepakt worden maar dan koopt hij natuurlijk gewoon een nieuwe.

Wat heb je zelf voor hond? Dat je bang bent dat hij die Rottweiler doodbijt?

Kun je niet proberen ertussen te blijven? Aangezien je zegt dat de hond verder normaal is, zou je hem dan niet kunnen 'opvangen' voor hij je hond aanvalt? De spanning doorbreken bedoel ik?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:13

nou haha dan zou ik zijn gedrag maar eens confronteren als zijn vrouw erbij is,denk dat zij niet blij gaat zijn met een opgejutte hond als ze hem alleen moet uitlaten...

denk toch dat ik een hint gemaakt zou hebben als ik zou zien dat meneer zich heel anders gedraagd waar vrouwlief bij is... :D ~~}>

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:14

LADPR schreef:
Dat is dus heel lang gelukt Kimmie tot mijn man hem dus gisteren onverwachts ineens tegen kwam. Toen was hij al zo dichtbij dat het al te laat was om weg te lopen.

Typisch is trouwens dat als die man met zijn vrouw loopt hij het helemaal niet doet en zijn hond zelfs straft als hij gromt. Zijn vrouw weet dus van niks.

Ik hoop het ook MissRoxyy. Ik heb altijd netjes mijn hodn aangelijnd en bij me en dan kom je zo n gek tegen.

Dan zou ik het opnemen, laat je man stiekem om de hoek staan of iets en dan achter zijn adres zien te komen en dan aan zn vrouw laten zien. EN aan de politie...

Bah ik heb nu al een hekel aan die gozer en ik ken hem niet eens :P

Kijk, mijn herder is ook niet altijd even sociaal naar andere honden, vooral niet als die aan de lijn zit maar je gaat je hond toch niet extra opjutten?? Wat is dat nou voor iets :\

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:14

kimmie261 schreef:
nou haha dan zou ik zijn gedrag maar eens confronteren als zijn vrouw erbij is,denk dat zij niet blij gaat zijn met een opgejutte hond als ze hem alleen moet uitlaten...

denk toch dat ik een hint gemaakt zou hebben als ik zou zien dat meneer zich heel anders gedraagd waar vrouwlief bij is... :D ~~}>

Hahaha precies wat ik dacht :))

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:15

eenb spuitflesje met citroen verdunt met water meenemen. honden schrikken daar vaak wel van af. en verder probeer achter zn adres te komen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:15

Of koop een pencamera. Die heb je al voor een paar tientjes :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:17

LADPR schreef:

Goed moment om hem aan te spreken!! Zou ik zeker doen, vrouwen hebben nu eenmaal meer verstand dan mannen en de invloed van een vrouw op haar man is meestal vrij groot }>
Zou ik zeker doen, als hij alleen is is hij wss toch niet aanspreekbaar.

Maar een Foxhound is toch geen partij voor een Rottweiler? Iig niet als die Rottweiler echt fanatiek wordt...
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 03-06-10 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 13:17

Russel: Ja Mexx kijkt nu wel uit. Hij heeft een hoop vaste vriendjes dus vanmiddag even kijken of hij nog wil spelen.
Raar zeg politie zei juist dat ze alleen wat konden doen als of ze erbij zijn als het gebeurd of als de buurtbemiddeling niks uithaalt ze langs gaan om te praten.

Capopjekop Dat gaat dus niet meer, als Mexx zijn hond ruikt gaan zijn haren al overeind en als hij hem ziet begint hij te blaffen en grommen. Kan dus met hond echt geen gesprek voeren. Zal het wel in de gaten houden als ik alleen zijn vrouw zie met de hond, als mijn man dan thuis is bel ik die gauw op dan kan hij onze hond meenemen en kan ik misschien met die vrouw praten, wie weet werkt dat.

Anneliesdj: Mijn hond beet dus echt door zo over zijn toeren was hij. Dus ik ben er wel bang voor, zeker omdat ik ze niet uit elkaar kan halen met een hand en die vent staat te genieten en dus ook niet helpt. Die man laat de riem gewoon steeds langer en langer dus als ik achteruit loop kan die Rotweiler gewoon mee lopen. Zou dus ook niet weten hoe ik er tussen kan gaan en blijven staan?

Haha het wordt nu al bijna een spionen operatie met pencameraties en stiekem filmen van om de hoek, hihi.