Ze werd vastgebonden aan de poort van het asiel in Spanje, gewoon achtergelaten ...
Candela is een heel angstig hondje dat het heel moeilijk heeft om terug vertrouwen in de mensen te krijgen. Dat deze schoonheid geen makkelijk leven gehad heeft voor ze in opvang in Belgie kwam, zoveel is zeker.
Mits veel geduld zal Candela heel langzaam openbloeien, maar het vraagt veel tijd en begrip. We plaatsen haar enkel bij mensen die voldoende ervaring hebben en in het gezelschap van 1 of meerdere andere honden, zodat ze zich aan hen kan optrekken en de nodige steun vindt.
Candela laat je best niet los in een grote tuin, want ze is zo schuw dat je haar dan moeilijk te pakken krijgt. Ze schrikt makkelijk van vreemde geluiden en dingen die ze niet kent en panikeert nog aan de leiband. Hier wordt door haar opvanggezin aan gewerkt.
Wie heeft er voldoende ervaring en een groot hart, om dit meisje rustig te laten openbloeien en terug vertrouwen te geven ?

En dit is waarom wij haar geadopteerd hebben
Ik wil nog even kwijt dat het heel raar is om dit hier te plaatsen, omdat Jade nog steeds enorm diep in mijn hart zit en we hebben de keuze voor deze meid niet zomaar gemaakt, maar het was de juiste keuze, en dat was voor ons het belangrijkst. Jade was mijn windhondenmeisje die ik 10 maart adopteerde, 7 weken later stierf zij aan een slechte sterillisatie in Spanje en aan haar denken doet tot op de dag van vandaag nog steeds enorm pijn. Candela heeft de pijn al heel wat verzacht en doet me er vaak aan herinneren aan hoe gelukkig ik was met Jade. Hopelijk wordt de relatie tussen mij en Dela even goed als die tussen mij en Jade, maar het zal heel veel tijd vragen... Mijn 2de hond Raki zien openbloeien is het grootste bewijs dat Candela nodig is in ons gezinnetje.

wat lijkt dit meisje op mijn pipa