hond met pijn aan de oren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

hond met pijn aan de oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 19:06

of het hier goed staat weet ik niet (denk het niet) maar kon niks vinden waar het enigzins wel goed zou staan.

Wij hebben een klein hondje een kruising met een Malthezer x York Terrier, ons lieve schattige hondje die heeft continu last van zijn oren. hij heeft meerdere malen een oorontsteking gehad, hier heeft hij van de DA ontstekingsremmers gehad een kur voor 5 dagen en dan gaat het 1 dag goed en begint het weer van voor af aan ik ben heel gek op mijn beestje maar om nou elke week €86,- af te tikken aan een DA gaat me wat ver. Nu blijkt dat hij te veel oorsmeer aan maakt, hierdoor krijgt hij jeuk, door de jeuk gaat hij verkoeling zoeken en springt met zijn oren over de vloer/ zand/ gras wat weer smerig word met als gevolg dat hij het helemaal kapot krabt. de DA heeft eigenlijk verder geen oplossing. Wij zelf hebben ondertussen ook van alles geprobeerd, goed schoon houden (dagelijks) werkt ook niet naar behoren, we hebben spul opgehaald wat je in zijn oren moet druppelen dit is voor honden die te veel oorsmeer aan maken, helpt ook niet. sudocreme hebben we ook geprobeerd wederom helpt ook niet.

Wij zijn ten einde raad, wij worden honds dol van het gepiep van het arme beestje maar dat is opzich nog niet zo erg het ergste is dat de hond helemaal gek word van de jeuk en pijn.

Iemand tips? suggesties??

ikke20

Re: hond met pijn aan de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:08

zijn het toch geen oormijten?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 19:09

nee, de DA heeft eigenlijk alles uitgesloten.

Het zijn geen oormijten, het is geen allergische reactie

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:13

heb je al gekeken of je hond door de voeding last krijgt van teveel oorsmeer?
komt niet vaak voor maar het kan wel.
soms helpt het dan om ze op dieetvoer te zetten voor allergiegevoelige dieren.
of over zetten op vers voer.

heb je oorcleaner voor de oren?
dit is wel een vrij veilig middel om vaker te gebruiken,zou daar zeker mee doorgaan.
kennissen van me hebben een hond met hetzelfde probleem en die behandelen ze om de dag met oorcleaner en dat gaat eigenlijk vrij goed.

heeft het hondje ook veel haar in het oor?
is ook nog een optie om de oren uit te scheren zodat het smeer er beter uit kan

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:15

Tja wel zielig, maar ik zou naar een ander dierenarts gaan.

Heeft je hondje hangende oortjes? dan gaan kortscheren en opbinden ofzo, zodat er gelucht kan worden.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 19:20

ellepel heel erg bedankt voor het mee denken.

De kapsalon waar de hond heen gaat, knipt alle haren uit de oren hij heeft gezien het een kleine hond is een kleine gehoorgang. De binnenkant van zijn oren zijn kaal en in zijn gehoorgang kom ik niet, niet omdat ik niks wil beschadigen en omdat het simpelweg niet past met een kleine schaar of iets dergelijks.

ander voer hebben we geprobeerd, momenteel staat hij op "dieet voeding" en krijgt hij elke avond verse rijst met bonen.

oorcleaner hebben we, haald niks uit.
Om de dag worden de oren goed schoongemaakt met een wattenstaafje en gaat er oorcleaner in, helaas geen effect en we zijn nu al zo'n half jaar aan het klungelen met van alles.

ragdollcat, wij zijn al bij 4 verschillende dierenartsen geprobeerd en allen kwamen ze op hetzelfde uit.
hij heeft inderdaad hangende oortjes, kortscheren doen we al. opbinden vind ik niet bepaald vriendelijk

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:23

jee,nou dan heb je haast al alles gehad he?

enige wat misschien dan nog een optie is om de hond mee te nemen naar een holistisch arts
deze staan goed bekend:
http://www.holistischdierenarts.nl/

wattenstaafjes zijn dacht ik helemaal niet goed voor in hondenoren?
het is toch oorcleaner er in ,masseren en de hond flink laten uitschudden??

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:26

Je bent dus al bij verschillende geweest, dan is dit een moeilijk geval he, arme hond. Welnee opbinden is als een hond aan het eten is even de lange haren van beide oren met elkaar vastmaken zodat het even kan luchten, of als het helemaal kort is geschoren, af en toe met je handen even de oortjes omhoog houden.

alle beetjes helpen he, ik kan het me voorstellen dat je je er rot onder voelt, die arme hond.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 21:31

ellepel hollistische arts hebben we al geprobeerd (harry nielen uit Klijndijk) maar dat was eerlijk gezegt niet zo'n succes.

inderdaad oorcleaner erin, in masseren en zo'n 10 min daarna met een dot watten de troep eruit halen.
op advies van de dierenart gaan alleen met de wattenstaaf door de bobbeltjes die in de oorflap zitten zeg maar.

ragdollcat, het is inderdaad een moeilijk geval vandaar dat ik hier een topic geopend heb.

We zitten echt met onze handen in de haren, we worden er hopeloos van en de hond word er echt gek van het is echt te zielig de hond piept echt alles aan elkaar als die last heeft

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:03

LZP --> BB

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:15

er is een operatie waarbij het binnenoor van de hond wordt blootgelegd/verwijderd je zou dat een kunnen overleggen met je dierenarts...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:47

Ik zou de hond op vers vlees zetten en het oor behandelen met Puur Oor.
Mijn york had ook chronisch vieze oren, hoort inmiddels ook niets meer. Na de overstap op vers vlees heeft ze er nagenoeg geen last meer van.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 08:36

vers voer hebben we ook al geprobeerd, alle meest voor de hand liggende dingen hebben we geprobeerd op advies van de DA en een beetje zelf dokteren.

Hij hoord nog wel met zijn oren maar als het zo doorgaat krabt hij alles kapot en kan die dus wel doof worden.

Het is echt een drama voor het hondje, hij heeft meer pijn op een dag als wat anders.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:00

Maar hoe lang heb je het vers voer geprobeerd? Het is natuurlijk geen instant oplossing. Moet je echt een paar maanden doen namelijk alvorens je dit soort problemen oplost.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 09:01

wij zijn nu al ruim een jaar bezig en hebben diverse oplossingen geprobeerd, de meeste hebben we gemiddeld 4 maand geprobeerd en niks geen effect.