Chinese Dwergkwartel - vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

Chinese Dwergkwartel - vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 15:08

Beste bokkers,

even een berichtje.

Vanavond gaat mijn vader 4 Chinese Dwergkwarteltjes ophalen. Ik ben vrijwilliger op een zorgboerderij en we willen daar graag een paar kwartels houden, dus vandaar. Het zijn 2 mannen en 2 vrouwen die mijn vader op gaat halen.
Nu lees ik echter wisselende verhalen. De ene site zegt dat je prima één haantje op één hennetje kunt houden (zo houdt de man waar wij ze vandaan halen ook) en de andere site zegt dat je één haantje op minstens 2 hennetjes moet houden. Nu zouden wij dan zelf in onze volière 1 haan en 1 hen houden en er zouden dan 1 haan en 1 hen naar de boerderij gaan, dus niet 2 haantjes op 2 hennetjes houden.
Aangezien het broers en zussen zijn is fokken niet zo'n goed idee, dus eitjes worden dan gewoon weggehaald ;)

Vraag is: kan het 1 op 1 houden?
Ik ben dus op zoek naar ervaringen van mensen zelf en ik hoopte dat hier wel wat mensen zouden zitten die mijn vraag (snel) kunnen beantwoorden!

Groetjes,
Ilse

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:11

ik heb ze jarenlang gehad...1 op 1 gaat prima!

GreaseMonkey

Re: Chinese Dwergkwartel - vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:16

Is wel grotendeels ook afhankelijk van de inrichting. Het is belangrijk dat ze elkaar niet continu hoeven te zien (dus hier en daar wat struikjes/ stronkjes of stenen waardoor het zicht belemmerd wordt

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 15:17

Okee top, thanks voor de snelle reacties!

Als we het hok dus zodanig inrichten dat er genoeg stenen, plantjes etc. etc. aanwezig zijn, dan levert het geen problemen?

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:24

over het algemeen niet nee :) het grootste 'probleem' uit zich rond de paartijd, dat het mannetje continu in 'amoureuze' stemming is, en het vrouwtje zo lang achterna jaagt dat ze uitgeput raakt. Als er dus voldoende 'obstakels' zijn moet het goed gaan :j

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:02

Ik heb ze jaren gehad. 1 haan en 3 hennen.
Meneer had duidelijk voorkeur voor 1 dame en negeerde de
anderen dan ook.
Idd, met voldoende schuilplaatsen voor de hen zal het wel gaan.