Gerbil ziek. Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmie

Gerbil ziek. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 19:13

Mijn gerbil is de laatste paar dagen lusteloos, ze ziet er ziek benauwd uit. Ik dacht zelf aan longontsteking, ookal staat ze niet op de tocht of in de kou. Ze heeft het benauwd en heeft (een heel klein beetje) een nat neusje.
Heb gelezen dat je ze goed warm moet houden dus dat doe ik nu. Zit er ook over na te denken om naar de dierenarts te gaan.
Maar ik vraag me af hoe ver jullie voor een gerbil zouden gaan. Ik vind in principe dat je met elk dier naar de dierenarts moet gaan. Maar aan de andere kant twijfel ik een beetje... Weet iemand misschien wat het kan zijn?

Kirrr

Re: Gerbil ziek. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:16

Twijfelen om met je gerbil naar de dierenarts te gaan?
Waarom is hij het minder waard als een paard of hond?
Als je een gerbil wilt houden moet je ook je verantwoordelijkheid opnemen als je dier ziek is, naar de DA dus, zo snel mogelijk.
Zeker als je denkt aan iets met de longen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:55

Men sommige mensen snap ik echt niet :?
Je neemt een dier in huis, dat dier is afhankelijk van jou, dus als je zo nodig een dier moet hebben, ga er dan ook mee naar de dierenarts als dat nodig is

Je gaat zelf togh ook naar de dokter als je ziek bent
Een dier kan niet zelf heen, dan moet je echt mee ;)

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 20:40

Er staat toch in m'n post dat ik vind dat je met elk dier naar de dierenarts moet. Ik wil juist weten of er hier een gerbilkenner rondloopt die het herkent en weet wat ik nogmeer zelf kan doen. Want de dierenarts was al dicht om 7uur.
Het zou evt. toch ook een kleine verkoudheid kunnen zijn waar wij bij onszelf ook niet mee naar de dokter rennen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:46

Helaas voel je neit wat een dier voelt
Dus voor de zekerheid wel even naar de dierenarts gaan ;)
Straks is het wel wat met de longen

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:54

Je denkt zelf aan een longontsteking, het duurt al een paar dagen, maar je bent nog niet naar de dierenarts gegaan? De dierenarts is dicht om 7 uur savonds?
Meis, je woont in Rotterdam, daar zijn wel 50 dierenartsen en allemaal makkelijk te bereiken met openbaar vervoer indien nodig. En als de ene om 7 uur al dicht is (wat ik me moeilijk kan voorstellen) zijn er nog genoeg anderen.
Naar de DA ermee dus!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:55

Nou misschien kan een 'standaard' dierenarts ook wel niets uithalen bij zo'n klein beestje als een gerbil, ergens snap ik het wel.

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 17:48

Ben woensdag naar de dierenarts geweest en die zei dat hij er verder niks aan kon doen omdat ze maar zo weinig kunnen hebben. (was inderdaad longontsteking) Dus we hebben hem in laten slapen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:38

Is er niet eens een poging gedaan door de DA om de Gerbil aan de antibiotica te zetten? :?

Gerbils zijn ontzettende sterke diertjes die vaak met een AB kuur weer snel de oude zijn :j

Sterkte met het verlies in ieder geval!

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 09:30

Nee, ik had ook een antibioticakuur verwacht maar de dierenarts zei dat omdat z'n hartje ook al aangetast was en het een ernstige longontsteking was dat geen nut meer had.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:56

Wat zonde.... nogmaals sterkte met het verlies :j