Hond doet raar.. Wat zouden jullie doen? Da?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Hond doet raar.. Wat zouden jullie doen? Da?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 20:26

Hallo,

Vraagje..
Ik kom thuis en zie dat mijn hond niet helemaal lekker is. ( minder enthousiast) goed, ik laat hem uit.. Niets aan de hand. Loopt vrolijk mee en gaat netjes poepen en plassen. Na het uitlaten krijgt hij altijd een snoepje en dan "moet" hij mooi zitten. ( op zijn achterpoten en voorpoten omhoog) dit weet hij en doet hij altijd zonder dat ik het hoef te zeggen.. Nu niet, en bij het commando ook niet.. Héél raar.. Goed, dan maar gewoon zitten. Doet hij ook niet.. Hmm.. Snoepje wel gegeven, at hij op.
Dan zit ik net op de bank.. Hond komt vrolijk aan rennen.. Maar springt 2 keer mis.. Heel raar..

Hij is verder gewoon vrolijk, ligt lekker te rollen in de mand en slaapt. Eet en drinkt normaal. Hartslag is ook normaal. Zijn temperatuur is ook normaal.
Maar hij niet helemaal zichzelf. Alsof hij buikpijn heeft ofzo, maar als ik op zijn buik drukt geef hij geen krimp.

Toen hij net ( 2min terug) ging zitten voor het snoepje deed hij zijn oren in zijn nek en ging rillen.. Niets voor hem aangezien het een super vrolijk hondje is.

Alleen 1 punt.. Hij heeft héél erg angst voor de dierenarts.. We zijn eindelijk op de goede weg om dit te verminderen.. Als ik nu naar de dierenarts ga, weet ik zeker dat hij weer heel angstig gaat worden. Ik wil dus eigenlijk alleen voor echte spoed naar de dierenarts. Ik twijfel dus nu of dit gewoon iets kleins is of niet.

Wat zouden jullie doen? Het is nu ongeveer een uurtje zo, het wordt niet erger maar ook niet minder.

Lastig dit zeg....

Groetjes, Agnes.

siskeh

Re: Hond doet raar.. Wat zouden jullie doen? Da?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:27

Kan je niet de DA bellen en overleggen of hij het noodzakelijk vind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:28

Hmmm, ik zou toch even gaan als ik jou was. Dit zijn gewoon vreemde klachten die je hond heeft die mij wel bekend voorkomen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 20:29

Ja, alleen mijn eigen dierenarts is nu dicht.. Dus dan bel ik een onbekende die niet weet hoe bang mijn hond is.. Ik ben bang dat ik echt weer helemaal terug bij af ben dan.. Als ik langs moet komen.

Was benieuwd of iemand op Bokt dit ook eens heeft mee gemaakt.
Wilde het nog een half uurtje aankijken en dan de dierenarts bellen als het niet minder is.

@breezy302: Wat komt je bekend voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:29

Ik zou ook zeggen even bellen. Het klinkt niet echt normaal..

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:31

Half uurtje aankijken zou ik opzich wel acceptabel, dan kan je altijd nog zien of het veranderd..
Vervelend dat je, je eigen DA niet kan bereiken, dat zou het namelijk heel anders maken.
Is hij echt dicht-dicht? want wij bellen onze DA ook altijd, en als hij dan niet bereikbaar is worden we pas met een andere praktijk doorverbonden.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:32

Ik zou zeggen, wacht het een dagje af. Iedereen is wel eens een dag niet lekker dus ook een hond niet. Als het morgen nog niet beter is zou ik even bellen.

Wij hebben zelf ook een hond die bang is voor de DA en pakken het 9 v/d 10 keer ook zo aan. Eigelijk altijd loopt het goed af en is ze de volgende dag gewoon zichzelf weer.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 20:33

Ik krijg dan ook een andere praktijk, maar dus een hele andere dierenarts. Onze eigen dierenarts weet inmiddels hoe hij moet omgaan met onze hond en onze hond laat eindelijk best veel toe.. Dat heeft een half jaar geduurd.. En dat wil ik het liefste zo houden..

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:34

Dat rillen kan toch heel goed een teken van pijn zijn, ik herken dat wel van mijn eigen labrador, die heeft soms pijn door artrose, en laatst maagklachten, dan merk je niet veel aan hem, maar als je in de buurt kwam begon hij meteen te rillen.

Toch even DA bellen en kijken wat die ervan zegt, misschien kun je een afspraak voor morgen maken? Dan kun je het nog even een nachtje aankijken. Vervelend voor je hond dat die de DA eng vindt, maar als hij echt iets onder de leden heeft kun je er beter op tijd bij zijn (vind zelf de tandarts niks, maar ja, dat is ook even 'doorbijten'). En DA's hebben ruim voldoende ervaring met bange honden, dus maak je daar niet teveel zorgen om, zodra je weer buiten bent is dat leed weer geleden voor je hond.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:36

Kan je niet DA bellen of hij langs wilt komen?.

De angs kan je bijv, weg laten halen om gewoon eens binnen te lopen bij de DA, snoepjes te geven en dan weer naar buiten..dan weet de hond nooit wanneer er wat gaat gebeuren.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:36

erg raar dat je hond 2x mis springt.Hoe is zijn/haar orientatie verder?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 20:40

Ja, misschien toch even bellen.. Ik vind het zo lastig.. Mijn vorige hond gaf overduidelijk aan als er iets was door echt te piepen.. Dit is zo'n "hard" hondje.. Dus nu weet ik niet zo goed of er nu wel of niet iets is..

Zijn oriëntatie is goed.. Hij sprong mis omdat hij het niet haalde zeg maar. Mijn vriend gaat hem nu uitlaten en als het dan nog niet weg is, bellen we de dierenarts.

@winia4ever: Daar zijn we nu inderdaad al een half jaar mee bezig, waardoor het eindelijk wat beter gaat.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 20:59

Hij is net uit geweest en had wel diarree..

Hij is wel iets wakkerder.. Maar wil zijn kunstje nog niet doen. Hij springt nu wel gewoon op de bank..

Lastig....

#edit: Net dierenarts gebeld.. maar ik krijg een nummer voor spoedgevallen.. Mag ik dat voor zoiets bellen? Het is nu ook weer niet dat hij doodziek is..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:04

Ik zou het even afwachten. Hij eet goed en is alert. Kan zo maar zijn dat het rare weer van het weekend er invloed op heeft gehad.
Of hij heeft een hele lichte tia gehad.
Jammer dat ze op zo'n moment nu niet even kunnen praten he, en zeggen wat er aan de hand is.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:05

je kunt denk ik beter nu bellen als vannacht mocht het toch slechter gaan.je kunt altijd je verhaal uitleggen en hun om advies vragen.
Sterkte!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:09

Dierenarts toch even gebeld.. Die denkt dat hij last van zijn rug heeft. Was mijn eigen dierenarts, wel fijn :)

We hebben besloten het een nachtje aan te kijken omdat zijn temperatuur goed is en hij gewoon eet en drinkt. Als het morgen nog hetzelfde is als vandaag, ga ik in de ochtend even langs met hem.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:13

het is een bulletje toch?
staat mij iets van bij dat die vaak kans hebben op een nekhernia (?)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:17

Ontlasting is goed? Loopt hij helemaal zuiver? Is hij hetzelfde gewicht? Dus ingevallen of niet?
Hoe oud is hij? Gecastreerd?

Hmm zou het ook even afwachten, maar met blijvende diaree kan je ook denken aan Giardia.

Angst voor de DA kan je idd even binnenlopen, DA snoepje of knuffel laten geven.
En het is altijd erg fijn voor een hond als hij even op z'n eigen tempo rond kan kijken.
Voor grotere honden is het ook nog rustiger als ze niet op de tafel hoeven maar gewoon op de grond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:21

Wat mij bekend voorkomt is het mis springen en trillen. Mijn hond ( die is vorig jaar overleden) die had hetzelfde en hij bleek een beklemde zenuw in zijn rug te hebben. Een week lang moest hij elke dag naar de DA voor een spuit in zijn rug en daarna had hij nergens meer last van.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:22

timokyana schreef:
het is een bulletje toch?
staat mij iets van bij dat die vaak kans hebben op een nekhernia (?)

Daar had mijn dierenarts het inderdaad ook over.

Verder dan maar even afwachten. Hij ligt nu te slapen in zijn mand en hij mag vanavond op bed hebben we net besloten :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:23

Houdt je er wel rekening mee dat veel honden met rugpijn alles laten lopen?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:26

hopelijk valt het allemaal mee met je hondje,verwen hem maar lekker ;-)
beterschap!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:35

breezy302 schreef:
Houdt je er wel rekening mee dat veel honden met rugpijn alles laten lopen?

Hmm, dat heeft hij nog niet gedaan.. Nou hij mag elk geval op de slaapkamer slapen in zijn mandje.. Misschien in bed als hij heel zielig is..
Hopelijk is hij morgen een stukje beter.. Hij slaapt nu nog steeds, laat hem lekker met rust nu :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:41

Bij een nekhernia zie je vaak dat ze niet meer durven liggen, hun hoofd heel raar houden, niet meer weten hoe ze moeten zitten, staan enz van de pijn, en vaak met een poot "wijzen" Ik heb ook een hond gehad met een nekhernia en dat was geen pretje om te zien.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:42

Oh, nou hij loopt normaal en hij ligt ook normaal.. Sterkt zich ook gewoon uit.

We zien het wel, misschien toch gewoon buikkramp?

Ik laat morgen wel even weten hoe het gaat :)