Hond vertoont vreemd gedrag richting achterdeur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Hond vertoont vreemd gedrag richting achterdeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:07

Sinds gisteren vertoont onze 3 jarige Golden Retriever reu vreemd gedrag richting de achterdeur. Hij blijft laag, loert er constant naar en ligt diep te grommen. Hij lijkt iets te zien in de tuin dat hij niet vertrouwd en sinds vanmiddag beeft hij als een rietje. Ik heb hem gisteravond in de tuin gelaten in het kader van 'dan kun je zelf zien dat er niks aan de hand is', maar dat heeft niet geholpen.
Hij gaat wel enthousiast de tuin in, snuffelt, plast en kijkt rond. Maar eenmaal binnen kijkt hij weer wantrouwend naar de achterdeur en schuifpui en begint af en toe zelfs te grommen. Heel vreemd, want er is écht niks te zien en we hebben ook niks aan onze tuin verbouwd of iets dergelijks.

Ik heb zitten piekeren over wat het nu is dat hij ziet of waar hij onrustig van wordt, maar ik kom er maar niet op. Iemand enig idee hoe we hem in kunnen laten zien dat er niks aan de hand is?

LauwtjuhLevi

Re: Hond vertoont vreemd gedrag richting achterdeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:15

Egels in de tuin? Een vreemd iemand in de tuin gezien..
Er kunnen allerlei oorzaken zijn. Door er niet op te reageren voorkom je ieder geval dat die niet alleen maar banger word.
Het blijft altijd erg lastig als je niet weet of er iets gebeurd is.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:16

hahah haden wij ook 2 jaar geleden... was een egeltje... nu wordt ze juist erg fel van egels en konijnen maar in het begin niet!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:30

Dat jij niks ziet, wil niet zeggen dat er niks is.
Een hond leeft in eerste instantie op geur. Misschien heeft ruikt hij wel iets dat hij niet vertrouwd. Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden en kijken of het weer minder wordt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 12:41

Bedankt voor de reacties,
meneer staat nu weer in de deuropening... Oortjes gespitst en staart omhoog. Ik kan werkelijk niet bedenken wat er nu is in die tuin. Deur staat open, dus hij kan naar buiten als hij wil.
Verder besteden we er idd maar geen aandacht aan.