Carnibest(erbij)voeren, kat&fret?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Carnibest(erbij)voeren, kat&fret?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:57

Toevallig zag ik een foldertje waarin Carnibest te koop aangeboden wordt...
Hier vlakbij.
Had me al weleens wat verdiept in vers voeding,maar het was nooit in de buurt verkrijgbaar tot nu dus.
Vind het een interessant voer voor zowel fret als kat...
Maar vanwege de bewerkelijkheid(ik ben nogal eens weg,en dan voeren mijn ouders...die ik niet met kippenekken en dergelijke in de weer zie ;) )

Dus zou ik mijn fretjes en katten zo af en toe weleens willen verwennen met Carnibest.
In plaats van blikvoer(wat ze af en toe krijgen,althans,de katten)
En gewoon als gezonde extra.

Welke kunnen jullie aanraden?
Wie voert het ook náást brokjes en kan dit zonder problemen??

Anoniem

Re: Carnibest(erbij)voeren, kat&fret?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:17

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:25

wij voeren onze katten volledig Carnibest.
Dat bevalt ons supergoed!
Twee van de drie hebben snel blaasgruis en zolang ze Carnibest eten hebben ze er geen last van. We moesten best een stukje rijden om het op te halen dus schoot het er wel eens bij in met vakantietijden enz en dan kregen ze brok en ging het meteen weer mis.
Weer aan de Carnibest en na twee weken weer volledig normaal.
Echt supergoed spul en ze zijn er superdol op.
Toen we vorig jaar op vakantie gingen hebben we een paar rollen in plakjes gesneden met de afkortzaag, 1 plakje per maaltijd per kat. Dat in de vriezer en dan kon schoonmams er dagelijks wat plakjes uitleggen en aan ze geven.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:10

Niet bij de kat en fret, maar ik voer mijn hond twee dagen in de week carnibest en de rest krijgt hij brok. dit i.v.m. met ruimtegebrek in de vriezer. Gaat prima :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:01

@Opisopshop: zo wilde ik het dan ook doen,een 'worst'kopen en dan in plakjes snijden...maar dat kan tochh niet terwijl het bevroren is,lijkt mij?of....

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:18

Ik haal de worst altijd uit de vriezer, haal dan het plastic eraf, want dan gaat het het makkelijkst. Dan doe ik het een vershoudbak en laat het in de koelkast ontdooien. Snijden doe ik als het ontdooid is. Ik hoef alleen geen dunne plakjes te snijden. Als je echt plakjes moet snijden kun je dat misschien beter doen als hij half ontdooid is?

Op de site van carnibest vind je ook veel gebruiksinformatie trouwens, weet niet of je die al gezien hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:20

ja,die had ik gevonden ja.
Ben vooral wel nieuwsgierig naar gebruikers..
(mijn katten zijn enorm kieskeurig...weet ook niet of ze dit willen,haha).
en vooral ook of je dit per 'maaltijd'voert..omdat ik normaal altijd een bak brokjes ter beschikking heb staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:32

Als ik zo'n worst haal is hij al licht ontdooit als ik thuis kom, precies genoeg om hem in plakken te snijden. Ik ken het probleem kieskeurigheid hoor Darkchrystal en kan je garanderen dat een hele worst dan niet altijd opkomt :j dus dan zijn porties handiger.
Ik barf ernaast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:43

barf is gewoon ook echt vlees,toch...(sorry,moet nog veel leren).