Buurvrouw, er zit een zeer agressieve zwerm bijen in jouw achtertuin! Voorzichtig met de poezen, weet niet of ze ook binnen zitten. Je moet goed kijken boven of ze niet door het raam zijn gevlogen! Is een hele agressieve zwerm!
Naja, iets in die strekking. Heel lief eigenlijk.
Ik dacht: zal wel meevallen. Vorig jaar is er ook een zwerm gaan 'zwermen' zoals dat heet, die kwam uit een achtertuin achter onze rij huizen. Dat was ook even heel spannend, maar die verdween ook weer vanzelf.
Maar nu toch niet.... ik heb een klein wilgenboompje in de achtertuin staan, en jawel..... daar hing een grote bol bijen! Niet normaal!
Dus wat dan. Meteen naar boven gerend en google opgestart, google weet alles nietwaar. En wat komt er als eerste bij de google naar boven? Juist... bokt...
Uiteindelijk ben ik maar gaan zoeken naar een imker in de buurt, en heb die opgebeld. Die was er hartstikke blij mee!
Ik was nog niet uitgepraat of hij riep 'ik kom er nu meteen aan!'nou
okee
Hij is nu net weg, hij heeft de bijen uit de boom in een soort kastje geschud, en daar blijven ze nu in totdat ze vanavond rustig zijn. Dan komt hij ze vanavond ophalen.
Eind goed al goed.
Helaas (maar niet heus
) is nu wel mijn plan om in de tuin te gaan werken in de soep gelopen....Dat was weer eens een aparte lente-ervaring