The dog wispherer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

The dog wispherer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 13:40

Op national geographic is nu op de vrijdag avond een serie te zien, The dog wispherer. Cesar Milan helpt mensen met probleemhonden. Je komt er de meest gedragsgestoorde honden tegen die je je maar kan voorstellen. Honden die zo dominant zijn dat ze hun baasjes en andere honden zo onder de duim hebben dat ze gewoon gevaarlijk worden. Gister was er een Malamute op die zo dominant agressief was dat hij zijn agressie botvierde op zijn baasjes tijdens het uitlaten. Zo'n hond waarvan je denkt, het is beter als die een spuitje krijgt, zo'n hond die gewoon gevaarlijk is.

Cesar Milan leert de eigenaren van zo'n hond, het gedrag van hun hond te lezen, en zelf kalm en assertief te zijn. Op zich niet zo verkeerd, maar schijnbaar zijn ze in amerika niet zo wars van prikbanden en slipkettingen. Ik vraag me af wat jullie van zijn technieken vinden. Ik ben er zelf nog niet uit.

Youknowme

Re: The dog wisperer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:43

Ík heb die aflevering ook gezien maar dan vorige week, of iig dat was ook een agresiefe hond en beet zijn baasje in zijn knie.

Opzich vind ik hem wel goed, meestal krijgt hij het voor elkaar om de honden ''normaal'' te krijgen.

Alleen sommige vind ik wel een beetje stom, er was een keer een hond die de heletijd eerst door de deur ging, op de bank sliep etc.. en dat wou ze hem afleren, maar dat beest was al 6 jaar.
Dan denk ik, begin der eerder mee want dat is ook verwarrend voor die hond lijkt mij.. eerst mag het wel en opeens zomaar op een dag niet meer.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:46

marquez1 schreef:
... Ik vraag me af wat jullie van zijn technieken vinden. Ik ben er zelf nog niet uit.

Ik heb het programma toevallig van de week voor het eerst gezien en in die aflevering vond ik zijn werken met de hond iig niet dieronvriendelijk.

Maar goed, als je voor de keuze "inslapen" of "training" (in dit geval dus Cesar Milan) komt te staan, zou ik waarschijnlijk ook het laatste proberen ;) .
(Nogmaal, ik heb het programma maar 1 x gezien en kan dus niet echt een oordeel geven ;) .)

Zidore

Re: The dog wispherer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:47

ik heb nog geen enkele aflevering helemaal kunnen zien (zap er meestal 's avonds laat langs) maar wat ik zie lijkt me echt steengoed
hij weet echt wel wat hij doet volgens mij.. er staat altijd wel bij 'niet thuis proberen ;-)'
er lopen in nederland ook wel van dit soort 'martin gausen' rond, toch??

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:57

Ik ben een grote voorstander van zijn techniek en kijk het regelmatig. Helaas heb ik het gisteravond niet gezien.
Ik vind hem heel goed met dieren, hij heeft zo'n goede lichaamstaal, wat super belangrijk is met honden!
Als je ook kijkt naar zijn eigen honden heeft hij echt veel 'beruchte' honden zoals pitbull kruisingen enz.

Wat ik ook enorm knap vind is dat hij honden die teveel energie hebben even gaat uitlaten op skeelers. Nou dat doe ik hem niet na zeg! Poeh, dat moet je ook maar goed kunnen!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 14:00

Ik denk ook zeker dat hij weet waar hij het over heeft. Ik vindt het echt super knap dat hij die geflipte honden weer enigzins normaal krijgt. Die malamute was zo dominant en agressief dat het gewoon eng was. Hij zat aan de riem, en werd agressief naar een andere hond die langsliep. Omdat hij die hond niet kon pakken, greep hij zijn baasje. Cesar nam de riem over, en wachte net zo lang dat de hond toe gaf, door de riem hoog en van zich af te houden, ondertussen was zijn shirt flink gescheurd en had de hond hem meerder malen gegrepen"in zijn arm. Hij wachte op het juiste moment, en dwond de hond op de grond (grotendeels door enkele aanrakingen en zijn lichaamshouding) waardoor hij zich over moest geven. De hond deed dat. Toen bleek hoe hoog de agressie en adrenaline in die hond zat. Zijn pielemoos piepte nog naar buiten, een teken van grote opwinding, dominantie en agressie.
Nou jongens ik geef het je te doen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:03

ik vind hem goed
kijk wat voor een (moeilijke) honden hij zelf heeft rondlopen.. om die weer goed op het pad te krijgen is echt geen kattenpis hoor :n

en dat het er soms wat hard aan toe gaat.. tsja, niet elke hond kan je met een 'aaahhhkoetsiewoetsie' van alles aan of af leren

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:08

Ik heb het gister ook (weer) gezien en ik ben erg fan van zijn werkwijze. Die poolhond was inderdaad wel enorm aggressief! Knap dat hij (Cesar) gewoon door trainde ondanks dat de hond bleef bijten!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:08

Vind het ook altijd wel interessant om te zien hoe hij de honden aanpakt.
Een van de leukste vond ik die hond die comateus leek := . Hij kreeg die hond mooi weer aan het lopen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:11

Je ziet nooit helemaal wat er achter de schermen gebeurt, maar hij lijkt heel duidelijk toe te werken naar een situatie waarin de hond en eigenaar weten waar ze aan toe zijn zonder pijnlijke hulpmiddelen, en waarin de hond ontspannen en 'balanced' is - niet slaafs onderdanig uit angst voor pijn. Als het alternatief een spuitje is, en dit een middel om een betere situatie te bereiken, kan ik het wel respecteren.

Ik denk dat het op zich meevalt met de verwarring als je duidelijk besluit 'vanaf nu mag het niet meer' en daar ook niet meer op terugkomt. Het was ongetwijfeld beter geweest om daar eerder mee te beginnen, maar ja, het verleden verander je niet meer en dat is geen reden om een onwenselijke situatie voort te laten duren. Ik heb trouwens niet die aflevering voor de geest, dus ik weet niet precies wat de situatie daar was.
(En dan denk ik ook aan Cesar Millans 'living in the now'. Honden leren van het verleden, natuurlijk, maar ze leven eerst en vooral in het hier en nu. En dan is het best mogelijk om te zorgen dat die situatie hier en nu helder en duidelijk is, ook al is die anders dan vroeger.)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 14:15

De uitzending van gister is season 4 episode 16, ik ben nog op zoek of je hem via internet kunt terug kijken

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:06

sunny_l0ve schreef:
Ik ben een grote voorstander van zijn techniek en kijk het regelmatig. Helaas heb ik het gisteravond niet gezien.
Ik vind hem heel goed met dieren, hij heeft zo'n goede lichaamstaal, wat super belangrijk is met honden!
Als je ook kijkt naar zijn eigen honden heeft hij echt veel 'beruchte' honden zoals pitbull kruisingen enz.

Wat ik ook enorm knap vind is dat hij honden die teveel energie hebben even gaat uitlaten op skeelers. Nou dat doe ik hem niet na zeg! Poeh, dat moet je ook maar goed kunnen!

Als je het een keer hebt gemist dan word het maar zo'n 10 keer herhaald hoor, as week. Hahahaha!!!!! :D
Ik kijk het ook zeer vaak en vind hem geweldig. Ik probeer sommige dingen echt wel op mijn eigen hond hoor. Niet dat dat een vreselijk agressieve hond is, maar we kunnen altijd nog dingen leren natuurlijk. Ik probeer met name mijn eigen ik te veranderen in bepaalde situaties en kijk dan hoe mijn hond daar op reageert.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:18

Ik kijk het ook vaak :D
Ben een voorstander van hoe hij werkt. Met hem wil ik wel eens meegaan om te kijken hoe hij dat zo goed kan.
Ik ben eigenlijk wel een soort "fan" van hem :D

Dat is tenminste iets waarvan je denkt dat je weer iets heb bijgeleerd door tv te kijken ;)

luffie schreef:
Als je het een keer hebt gemist dan word het maar zo'n 10 keer herhaald hoor, as week. Hahahaha!!!!! :D
Ik kijk het ook zeer vaak en vind hem geweldig. Ik probeer sommige dingen echt wel op mijn eigen hond hoor. Niet dat dat een vreselijk agressieve hond is, maar we kunnen altijd nog dingen leren natuurlijk. Ik probeer met name mijn eigen ik te veranderen in bepaalde situaties en kijk dan hoe mijn hond daar op reageert.

Idem hier. Probeer sommige dingen ook te veranderen. Zoals mijn eigen energie t.o.v. mijn hond :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:36

ik ben echt een groot bewonderaar voor hem,toen ik hem de eerste keer zag,dacht ik echt,wat een rare flapdrol :D

maar naar mate het zien van meerdere afleveringen...ja respect hoor voor die man..

heel veel respect..en ja hij zal honden hard aanpakken,vast,maar beter een keer goed aanpakken,dat ze weten wat de grens is,als 100x vriendelijk vragen en niets bereiken...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:58

Ik kijk het ook regelmatig, maar ben toch niet zo'n grote fan van hem. Heb filmpjes van hem op internet gezien waarbij hij zijn eige honden gebruikt om een 'gevecht' uit te lokken zodat hij kon laten zien wat het probleem van de andere hond was. Hier was zijn eigen hond de dupe van. Dat vind ik zeer slecht.

Ook is er van hem ooit een filmpje verschenen waarop een kruising husky ook niet een van de makkelijkste was. In deze aflevering heeft hij in mijn ogen een hoop fout gedaan. Uiteindelijk lag de hond dan wel op de grond, hij beweerd dat de hond zich over gaf. Als je goed kijkt, zie je dat de hond simpel weg geen adem meer kreeg en dus op de grond was gevallen van een tekort aan adem.

Ook vind ik het zeker geen goede methode dat bij elke hond die trekt, of uitvalt of wat dan ook, de slipriem/prikband/jachtlijn oid tot net achter de oren word getrokken (dus direct op het strottenhoofd) en deze dan flink word aangetrokken.

Tuurlijk heeft hij ook goede kanten. En hij is erg duidelijk naar de baasjes toe en geeft vooral aan dat de fout eigenlijk altijd bij de eigenaar ligt en dit ook zeker zo is.

Maar nee, ik ben geen fan van zijn theorie en methodes.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:02

2de aflevering nu in de herhaling ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:04

volgens mij is dit trouwens ook de aflevering die ik bedoel met de hond die half opgehangen word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:05

Ik ben fan van Cesar. 8-)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:07

Zeker een voorstander voor Cesar, wat die man doet en voor elkaar krijgt, geweldig!
Misschien niet altijd de meest vriendelijke methode, maar het is nodig bij die honden, anders zouden ze per direct een enkele reis krijgen.
Cesar weet en gebruikt zo veel van de hondentaal en brengt dit ook over aan de eigenaren, waardoor het zogoed als altijd geweldig afloopt.

Hij gebruikt zijn eigen honden om agressie uit te lokken om dit te kunnen behandelen. De honden vechten nooit echt.
Zijn moto is de agressie niet ontlopen, maar te leren hoe je ermee om moet gaan. Zonder agressie uit te lokken is dit dus niet te doen.
De Husky die op de grond gedwongen werd is geen fout naar mijn idee, alfa honden dwingen andere honden respect af door ze op de grond te drukken, letterlijk lager geplaatst. Ditzelfde doet Cesar hier met deze hond die respect moest krijgen voor hem in plaats van andersom.

Mensen die 'm niet kennen, Dog Whisperer Cesar Milan op youtube, zeker een kijkje waard ;)

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:14

Ik weet niet of het al gezegt is...Hij gebruikt het materiaal waarmee de hond
bekend is en mee wordt uitgelaten...Mits het een gewone riem heeft...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:20

Nikki__ schreef:
volgens mij is dit trouwens ook de aflevering die ik bedoel met de hond die half opgehangen word.

Als je die aflevering bedoelt van die malamute die half opgehangen wordt... dat had dat dier maar aan 1 iemand te danken en dat was hijzelf.

Hoe dat beest tekéér ging man, niet normaal! Hij koos er zelf voor om keer op keer op keer op keer naar het gezicht/armen van Cesar te springen om hem aan te vallen. Was ie eerder van gedrag veranderd, was ie ook niet 'opgehangen' (slecht woord eigenlijk want dat was het helemaal niet).

Ik heb het gisteren voor het eerst gezien, op aanraden van een vriendin en ik vond het heel bijzonder. Ook wel bijzonder dat die japanse hond gewoon niet meer goed zou komen voor in een gezin. Daar worden dan niet 100.000 trukjes en prikkettingen en weet ik veel wat bij gehaald, dan wordt gewoon besloten: dit gaat zo niet werken. En dan wordt er een andere oplossing gezocht. In dit geval: de hond ging mee met Cesar, hij nam hem over. Super!

witjepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:26

wij hebben een bordercollie die erg trok aan de lijn, slipketting enz was geen oplossing ( evenals zo'n trektuigje) Nu hebben we van een Nederlander die zijn methodes volgt geleerd om de riem te laten vallen en stil te gaan staan.
De werkt echt perfect. Hij wil ze graag wandelen dat hij zich wel gedraagd

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:29

Ik heb al de afleveringen gezien en vind hem erg goed, hij weet wat hij doet en gebruikt het natuurlijke gedrag van de hond om hem terug normaal te krijgen. Hij heeft ook een site http://www.cesarsway.com/

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:30

Abeltje77 schreef:
Nikki__ schreef:

Als je die aflevering bedoelt van die malamute die half opgehangen wordt... dat had dat dier maar aan 1 iemand te danken en dat was hijzelf.

Hoe dat beest tekéér ging man, niet normaal! Hij koos er zelf voor om keer op keer op keer op keer naar het gezicht/armen van Cesar te springen om hem aan te vallen. Was ie eerder van gedrag veranderd, was ie ook niet 'opgehangen' (slecht woord eigenlijk want dat was het helemaal niet).

Ik heb het gisteren voor het eerst gezien, op aanraden van een vriendin en ik vond het heel bijzonder. Ook wel bijzonder dat die japanse hond gewoon niet meer goed zou komen voor in een gezin. Daar worden dan niet 100.000 trukjes en prikkettingen en weet ik veel wat bij gehaald, dan wordt gewoon besloten: dit gaat zo niet werken. En dan wordt er een andere oplossing gezocht. In dit geval: de hond ging mee met Cesar, hij nam hem over. Super!

klopt, deze http://www.youtube.com/watch?v=eQUegRGo0kw (slechte kwaliteit)
Tja, wat moet ie anders? En je ziet dat hij de hond op de grond drukt, maar zodra hij los laat, blijft de hond onderdanig liggen.
Luister ook naar het geluid (al is dat slecht..) want hij legt prima uit hoe, wat en waarom hij iets doet ;)

Slipkettingen en dergelijken zijn zeker niet gemeen of slecht, dit ligt geheel aan de manier waarom het gebruikt word ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:35

Loiz schreef:
Zeker een voorstander voor Cesar, wat die man doet en voor elkaar krijgt, geweldig!
Misschien niet altijd de meest vriendelijke methode, maar het is nodig bij die honden, anders zouden ze per direct een enkele reis krijgen.
Cesar weet en gebruikt zo veel van de hondentaal en brengt dit ook over aan de eigenaren, waardoor het zogoed als altijd geweldig afloopt.

Hij gebruikt zijn eigen honden om agressie uit te lokken om dit te kunnen behandelen. De honden vechten nooit echt.
Zijn moto is de agressie niet ontlopen, maar te leren hoe je ermee om moet gaan. Zonder agressie uit te lokken is dit dus niet te doen.
De Husky die op de grond gedwongen werd is geen fout naar mijn idee, alfa honden dwingen andere honden respect af door ze op de grond te drukken, letterlijk lager geplaatst. Ditzelfde doet Cesar hier met deze hond die respect moest krijgen voor hem in plaats van andersom.

Mensen die 'm niet kennen, Dog Whisperer Cesar Milan op youtube, zeker een kijkje waard ;)

Nee hoor, een hond dwingt nooit respect af door een andere hond de op grond te drukken. Een hond moet zichzelf namelijk over geven. Is hij dit niet van plan, dan zal het ook niet werken. Een hond toont onderdanigheid door zich te onderwerpen. Je kán simpelweg bij een hond geen onderdanigheid af dwingen door hem neer te leggen. Hij heeft zich niet over.

En ja, dat was die Husky. Deze springt niet direct naar Cesar, maar reageert op de riem die hem half ophangt! Niet zo gek. De hond probeert in de riem te bijten die bij hem pijn bezorgd. Je ziet de hond als hij op de grond ligt duidelijk naar adem happen. Deze hond heeft zichzelf niet overgegeven, maar had simpelweg een tekort aan adem. Het begon toen cesar hem een schop tegen zijn achterpoten gaf, terwijl de hond op dat moment niks verkeerds deed. Lijkt mij dus zelf uitgelokt? Ook geeft hij aan dat de hond nog steeds een dominante staat is als hij op de grond ligt (penis die uitsteekt, ogen die trillen enz). Niks onderdanig, gewoon een te kort aan zuurstof, wat blijkbaar mag als je cesar millan heet.