Hond reageerd op volle maan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loontje

Hond reageerd op volle maan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 10:32

Kan het zo zijn dan mijn hond(een amerikaanse stafford) reageerd op volle maan.
Aangezien dat het afgelopen nacht was en mijn hond dus zat te wolven.Meerdere keren denk ik want ik werd er wakker van.
Op moment dat ik wakker was heb ik hem nog 3 keer gehoord.Dus hij is flink bezig geweest.
Nu heeft hij dit een maand of 1,5 a 2 geleden ook zitten doen midden in de nacht maar weet niet of het toen volle maan was.
Daarvoor en tussen de eerste keer en vannacht hem nooit gehoord verder.
Zou het dus aan de volle maan kunnen liggen??

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:33

een weerwolf :oo
nee grapje, geen idee of een hond daar op kan reageren

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:34

grappig zeg :) gelukkig doen onze honden dat niet.
en om de 4 weken is er toch een nieuwe maan? Of om de 6 weken? Ik weet het niet zeker.
Ben erg benieuwd of meerdere honden dit hebben.

Even gegoogled, 26 juni is de volgende volle maan.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 10:36

Nou shera je gaat het haast zitten denken ja.Maar hij gaat echt zitten "wolven" en aangezien deze huizen gehorig zijn werd ik er echt wakker van(en ik lig nog wel een verdieping hoger).

ALs het 6 weken is kan het wel kloppen denk ik zo.Ben op het moment niet zo goed in schatten van de tijd.Dan zou hij het de vorige keer ook makkelijk rond volle maan ook gedaan hebben.

Heb even zitten zoeken maar 2 maanden terug was er volle maan maar vorige maand ook.Dus maandelijks komt het voor..Toch maar in de gaten houden dan.
En ook dit vond ik op wiki:
Het beeld van wolven die huilen naar de volle maan is bekend. De daarvan afgeleide huishonden reageren op volle maan en zijn soms onrustiger dan anders. Ook kinderen kunnen een dag voor en tijdens volle maan erg druk/onrustig zijn, net zoals vlak voor een storm.

Neej

Re: Hond reageerd op volle maan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:03

De maancyclus is om en nabij 4 weken. Vandaar ook het woord 'maand' ;)

Ik weet niet, het schijnt inderdaad dat honden enigszins kunnen reageren op volle maan, maar er zijn ook weer een heleboel mensen/websites die dit volkomen tegenspreken. Maar je zou het haast gaan denken he, als je jou zo hoort..

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:09

Citaat:
Volle maan is de opwindendste maanfase. Veel mensen slapen dan slecht en in deze periode zijn slaapwandelaars actief. Sommige dieren zijn onrustig, honden blaffen soms de halve nacht. Kruiden en wortels die op deze dag worden opgegraven, hebben een bijzonder intensieve werking. Er worden meer kinderen geboren dan tijdens de overige maanfasen. Echter ook het aantal mensen dat naar de fles grijpt, bereikt dan een hoogtepunt.

De voornaamste kenmerken van de volle maan zijn de grote emotionaliteit en voelbare onrust. De maan en de zon staan nu precies tegenover elkaar aan de hemel, zo ver mogelijk van elkaar verwijderd. Sommige mensen worden overvallen door een gevoel van verlatenheid en andere angsten, die niet per se uit hun huidige leven hoeven te stammen, maar ook in vorige levens kunnen zijn ontstaan.

Bij volle maan reflecteert de aardsatelliet de grootst mogelijke hoeveelheid zonlicht op aarde. Daar waar het nacht is, is het veel lichter. Verdrongen zaken kunnen dan weer tevoorschijn treden. Er doemen echter ook hernieuwde voorstellingen en verlangens op, die we tot nu toe niet durfden te verwezenlijken.

Het klopt dat de periode van volle maan inderdaad een fase van vegetatieve onrust is en dat genezingsprocessen hierdoor trager kunnen verlopen. Hoe dit verschijnsel wordt beoordeeld, is evenwel een heel andere aangelegenheid. Een slapeloze nacht op zichzelf is iets heel onprettigs. Wanneer echter in de vergetelheid geraakte wensen en angsten weer tevoorschijn komen, of tot nu toe onbekende ideeën en invallen plotseling opkomen dan is dat vaak belangrijker – en uiteindelijk gezonder en heilzamer- dan een ongestoorde slaap waarin deze dingen niet tot het bewustzijn doordringen.

Naast alle onrust geldt de volle maan vanouds als het juiste moment voor innerlijke verandering, voor verzoening en vergeving en voor nieuwe vriendschappen. Volle maan is ook een tijd waarin men zich kan losmaken en waarin oplossingen worden gevonden of geboden.

Dit vond ik op Internet. Mijn vriend klaagt ook altijd over volle maan terwijl ik prima slaap.................., dus of het nu tussen de oren zit of werkelijk verbanden met elkaar heeft, net als bij jou hond.......ik heb geen idee

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:32

ik denk eerder dat ie iets hoort wat jij niet hoort...en dat hij daarop reageerd door te gaan huilen :)

(bv heel in de verte sirenes oid )

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 21:14

kimmie261 schreef:
ik denk eerder dat ie iets hoort wat jij niet hoort...en dat hij daarop reageerd door te gaan huilen :)

(bv heel in de verte sirenes oid )

Sirenes,muziek,hoge tonen reageerd hij juist niet op.
Hij blaft om het kleinste maar juist de dingen die je verwacht doet hij niet.Hij heeft dit nu 2 maal gedaan en beide in de nacht(wij zijn veel thuis dus zitten op zijn lip).Vandaar dat ik het zo raar vind.
Ik ga toch eens kijken of er een patroon is.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:17

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 21:44

Ik dacht aan volle maan omdat vele daar op reageren..Althans mensen zoals al meerdere hebben aangegeven.Ik slaap vaak ook slechter en aan de kids merk ik het ook in hun gedrag.
Aangezien een hond ook zeer gevoelig kan zijn moest ik daar aandenken.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:45

ik denk het wel ;)
met volle maan slaap ik ook slechter,
komt waarschijnlijk door de energiën die je hond voelt en daardoor gaat ''huilen''