hondenshows, een wereld gaat voor je open...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

hondenshows, een wereld gaat voor je open...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 10:02

Ben heel benieuwd welke mensen hier op bokt ooit op hondenshows zijn geweest en wat jullie daar van vinden?
Vorige week ben ik er geweest, om te gaan kijken naar een hond, die hopenlijk de moeder wordt van ons toekomstige hondje. Afspraak met de fokker maken ging heel lastig omdat wij alleen in de weekenden konden en zij in de weekenden steeds op een show waren. Daarom nodigde ze ons uit te komen kijken op de show, dan konden we meteen meer honden van het ras zien ;)

Ben samen met mijn vriend en moeder gegaan en heb echt mijn ogen uit gekeken. Tegelijkertijd met de poolhonden waren ook gezelschapshondjes, dus chinese naakthondjes, maar ook... poedels 8-) Allemaal klipjes in de haren, vlechtjes, fohnen, scheren en alle mensen zooo gestresst naar de ring toe rennen, omdat ze nog een keer snel de kam door de haren wilde halen. Vond het bijna zielig voor de beestjes, haha. Wat een gebeurtenis zeg.. Zoveel honden op een hoop, had wel bewondering voor de beestjes dat ze zo netjes op de baas bleven letten, terwijl er overal andere honden renden en blaften.

Ben benieuwd of mensen dezelfde ervaring hebben van hondenshows. Ben ten slotten maar een keer geweest, dus misschien was dit niet zoals het normaal gaat? :P

Neej

Re: hondenshows, een wereld gaat voor je open...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:38

Ik ben nog nooit geweest, maar binnenkort wel :P De fokkers van mijn pupsel willen 'm heel graag meenemen op shows omdat het een heel mooi reutje is, dus zodoende :P Ben wel benieuwd hoor, zoals jij het nou beschrijft is het wel erg chaotisch dus :P

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:39

Ben heel regelmatig op shows geweest. Als exposant met onze eigen honden, bezoeker en als ringmedewerker.

Als je shows leuk vindt een tip: Crufts ;)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:43

Ik ben laatst een keer met m'n oom en tante meegeweest, die hadden twee Schotse Collies (nu nog één helaas is de ander overleden ;( )
Maar er ging een wereld voor me open ! :D

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:44

[HK] Hondenshows!
Er is hier een HK topic over!
Het is de laatste tijd best stil, dus kom maar meepraten!
Ik loop zo nu en dan een show met onze Engelse Bulldog :)

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:45

Ik ben er heel vroeger geweest, maar vond toen ook best wel druk idd. Leuk :)
Maar moet je nagaan, wij vinden dit misschien 'raar' maar zij zullen onze paardenkeuringen ook vast 'raar' vinden ;) :+

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:47

Nooit gedaan, maar het lijkt me wel leuk. De fokker van mijn Shih-Tzu is ook veel op shows te vinden. Wil altijd nog 's even langsgaan om te kijken.. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:51

ik ben nog nooit geweest maar lijkt me wel gaaf! TS waar ben jij heen gegaan, gezien jij in e buurt van mij woont :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:14

alvast welkom in het hk topic :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:16

Ik vind het superleuk om te doen :D
Met mijn vorige hondje heb ik regelmatig shows gelopen, ook niet onverdienstelijk :) . Na haar overlijden heb ik weer een hondje gekocht, zij is nu 9 weken en zoals het er nu uitziet zal ik met haar ook shows gaan lopen.
De eerste waar ik met haar heenga, is de Ijsselshow in Zwolle in oktober, ook een aanrader en wat dichterbij dan Crufts :))

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:30

lang geleden ben ik ook een paar keer naar een hondenshow geweest in de rai en ahoy rotterdam.
mijn vader liep met onze hond(grijze keeshond)
stond ook altijd versteld dat dit allemaal goed gekeurd word (al helemaal in de ring)bij sommige rassen,beetje poeder hier en wat haarlak daar.
dat je een hond wast(deden wij niet eens) of extra borsteld van tevoren oke.voor de rest is een hond mooi of niet.
het is er wel gezellig en druk.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:56

Ik ben er vroeger wel eens geweest, ook in de tijd dat we onze spaniel uit gingen zoeken. (En die is inmiddels alweer bijna 10, dus dat is een tijdje geleden. :D)
Ik heb er weinig mee, vind ringtraining ook niks aan. :+ Maar goed, wil met m'n werklijnhondje toch ooit nog een keer een leuke show lopen, dus ik moet er toch aan geloven. :))

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:41

Ik show soms, lijkt me niks om elk weekend te gaan, en heb er nu niet meer echt een hond voor (1 is nog in de groei, de andere is uit de 'running' ivm met knieoperatie 2 maanden terug)
Vind het wel leuk, voor af en toe

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:53

ik vind ze vreselijk :), ik show mijn hond nu mss 1 keer maar echt niet meer, zou er nooit mijn hobby van maken iig. :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:59

Ik ben op de winner geweest om demo's te lopen. Vond het wel grappig eigenlijk. Mijn moeder liep vroeger met een Border Terrier rond, ze was zo klaar met optutten:P Ik ben blij dat onze oedel geen shows hoeft te lopen :+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:12

Ik vind het heel verschillend eigenlijk. Zie er dingen die ik liever niet wil zien, maar ook blije honden met blije baasjes die gewoon echt plezier hebben in het showen. Dan kan het heel leuk zijn. Bovendien zijn grotere shows leuk omdat je zoveel honden van veel verschillende rassen kan bewonderen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:41

Wij zijn een keer naar een neef van mijn man wezen kijken. Die showen hun honden. De kishu. Eens maar nooit meer ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:42

ja wel eens geweest, als fotograaf en als hondeneigenaar

nooit en nooit meer :n

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:53

Kunnen jullie ook uitleggen waarom nooit weer?
Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:54

Pollewoppy schreef:
Kunnen jullie ook uitleggen waarom nooit weer?
Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

de hectiek, de stress, en vooral voor de honden,met afschuwelijk stressende bazen die de meest rare dingen met hun dier deden! vond het helemaal niet leuk om te zien :n

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:59

Vooral de stress die de bazen bij de honden veroorzaken..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:01

ben er 1 keer geweest was voor school. vond het een smerige bende. overal poep/plas mensen ruimde niks op ook tegen de banken stonden de honden te plassen. had medelij met de hondjes die kwamen dus niet buiten want werd het haar vuil enz. kan zijn dat het aan die show lag maar ik had er wat anders van verwacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:02

Ik heb niets met shows, vind het deprimerend.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:16

De situaties die jullie beschrijven: Helemaal mee eens. Vind ik ook deprimerend. Honden die de hele dag in de bench zitten, op tafel staan of in de ring lopen met hun gestresste baas.

Gelukkig zijn er ook honden en bazen die er wél plezier aan beleven, al vrees ik dat dat bij lange na niet het merendeel is... En dat is idd heel triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:21

Pollewoppy dan nog niet te spreken over de eeuwenoude ruzies onderling die vrolijk worden uitgevochten op internet, echt dit maakt de sfeer dr niet beter op de drang om andere honden af te kraken is erg groot.
Zo lees ik steevast het commentaar na een show op bepaalde fora's, hoe mensen elkaar de grond in trappen of die hond helemaal die prijs niet verdiende want zag er niet uit of mankeerde in hun ogen van alles aan...Nee mij niet gezien. Ik blijf liever thuis.