Wat te doen? Katten plunderen het huis.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Wat te doen? Katten plunderen het huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 09:09

Hai bokkers,
Onze katten zijn echt niet in control wat voedsel betreft. Ik heb nog nooit katten gezien met zo'n fixatie op eten.
Als wij aan het eten zijn, zetten we de katten al vaak buiten de kamer, anders komen ze constant bij ons en proberen eten te jatten.
Laat staan dat we eten (in wat voor soort vorm dan ook, verpakt, verstopt, hoog, laag, kunnen laten staan).
Hier begon het eigenlijk mee en dat heb ik toen ook aan onze dierenarts voorgelegd, toen ik er was een tijdje terug.
Hij vertelde mij dat katten gelegenheidseters zijn en dus alles pakken wat voorhanden is.

Maar het wordt nu echt wel heel erg :+. Een dichte tas met rits met nog een enkele vorm van eten in? Vooral niet vergeten 's avonds om eruit te halen, want die katten van ons trekken het er gewoon uit, een rits open maken geen enkele probleem. Gevolg: de woonkamer ligt bezaaid met kruimels en resten.
Hun andere kunstje: onze metalen (dus zware) prullenbak omtrekken, en het afval heerlijk eruit trekken en verspreiden.
En hun laatste kunstje, de koelkast opmaken :') en dan vervolgens natuurlijk het eetbare voedsel eruit halen er weer een heerlijke rotzooi van maken.

Ik hoor jullie denken: man, geef die katten eens te eten dan?
Maar we geven ze meer dan genoeg te eten, als we nog meer gaan geven worden het van die tonnetjes.
Ze zijn nu perfect in conditie. Ze krijgen rauw vlees, wat we kopen bij de DA, ook wel eens eendagskuikentjes en dat vinden ze heerlijk.
En daar vallen ze ook op aan als ze het krijgen :+. Zelfs als ze een hele bak vlees jatten en leegeten, hebben ze daarna nog honger (echt gebeurd). En dat is een halve kilo!!

Ik ben benieuwd of mensen iets weten wat dit gedrag kan veroorzaken. Ohja, ontwormen en ontvlooien gebeurt ook regelmatig, vooral ontwormen letten we heel erg mee op omdat mijn kat 1 keer een worm uitkotste :(:).

_janet_

Re: Wat te doen? Katten plunderen het huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:13

Onze oude kat, die inmiddels overleden is, kon ook de koelkast deur openmaken. We hebben toen de deur omgedraaid. Dus dat hij naar de andere kant openging. Werkte perfect. Want meneer kreeg de deur niet meer open.

Ik zou je katten dan overdag en 's nachts als je er niet bent niet in huis laten. Doe ze in een ruimte waar geen eten staat en geen prullenbakken.
Onze kat zit bijvoorbeeld 's nachts in de bijkeuken.

Komen je katten buiten?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 09:21

Ja, wij hebben nu voor de koelkast een zware zak kattengrind staan, :Y) daardoor krijgen ze de deur niet meer open, en de prullenbak staat buiten, maar ik vind het niet echt een oplossing.

Onze katten komen wel buiten, maar niet heel veel. We vinden het zelf niet echt een prettig idee dat onze katten de hele dag en nacht op straat zwerven. We laten ze nu buiten, maar ze komen meestal met een uurtje wel terug, dan zijn ze uitgespeeld.

Voor de rest zijn het echt de grootste knufelkatten ooit. Ohja, ze zijn alletwee 1 jaar (eentje afgelopen zaterdag en de ander in juni).

We hebben helaas geen bijkeuken. We zouden ze eventueel wel op zolder kunnen laten, maar dat is ook onze slaapkamer dus ideaal is het niet.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:22

Je hebt van die voerballetjes waar af en toe een brokje uit komt rollen. Misschien een idee als afleiding?

Anoniem

Re: Wat te doen? Katten plunderen het huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:21

Het is des kats :j

Ken een vrouw die had hangsloten op de keukenkastjes, want katlief inspecteerde ze regelmatig :')

Tassen mee naar boven, koelkastdeur omdraaien, en een kat-proof vuilnisbak kopen. Katten naar buiten als jullie aan het eten zijn :)