hongerige vis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

hongerige vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 09:06

ik weet of het hier goed staat maar miss kan iemand me helpen....

ik heb zoals de titel al zegt, een hele hongerige vis.
ik had 5 vissen. leuk gekregen voor me housewarming, helemaal happy met zn alle in de bak.
ondertussen heb ik er nog maar 1 over. je raad het al. de sterkste wint altijd, en in dit geval ook. de rest heeft de vis namelijk aangegeten/opgegeten en zijn ze dus eerbiedig door de wc gespoeld.
heel zielig zwemt hij nu alleen door de bak. ik wil wel weer meer visjes maar vind het zo zielig dat hij de andere dus gewoon opeet.
ik ben begonnen met 2 sluierstaartvissen, 2 wat kleine visjes met grote staarten(geen idee wat het precies was) en een goudvis die na de hemelstaart met van die grote uitpuilende ogen.

ik heb ze zelf niet gehaald, het was een kado, in de winkel hadden ze gezegt dat het wel kon met zn alle in de bak. nog een keer bij een andere dierenwinkel nagevraagd of het echt kon, maar het kon echt (toen was overigens de 1e al dood)

iemand verstand van vissen die ik wel bij zn bijgrage sluierstaart in kan doen?

ohjah, je ziet hem gewoon jagen en aanvallen op de andere vissen. achter aan blijven zwemmen, wegjagen bij voer enz.
voer krijgt ie genoeg, gewoon elke dag voer voor sluierstaartvissen. toen ze met meer waren gooide ik voor de sluierstaartvissen en gewoon vissenvoer voor de ander erin. dat werd door allemaal goed opgegeten

Iris82

Re: hongerige vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:10

In wat voor kom zit 'de ellendeling'? :+
Dus, vierkant / rond? Afmetingen?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:10

die twee kleintjes waren dan denk ik guppies.
en heeft die sluierstaart dan ook de andere sluierstaart opgegeten?
want je had er toch 2 van?
of is die laatst omschreven vis overgebleven.

denk dat dit topic bij BB hoort, ik tell een mod dat wel even :P
wordt het verplaatst, krijg je vast wel meer reacties.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:22

LZP --> BB

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:24

Agressief beest zeg :o

Het moet wel kunnen, mijn sluierstaart heeft jaren in mijn tropisch aquarium rond gezwommen, wat vol zat met allerlei kleinere visjes. Nooit een probleem geweest.

Misschien kan je een iets grotere vis erbij kopen.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 09:55

iris: de bak is 4kant. zn hij is 55 bij 55

marigold: of het echt guppies zijn durf ik niet goed te zeggen. ze zijn zn 2cm groot en dan een grote staart.
ja de sluierstaart heeft ook zn sluierstaart maatje opgegeten

daphna: wat voor soort visjes had je erbij in zitten dan? die van mij is niet tropisch, gewoon water.

een leuk kado is nu toch wel een beetje een steen aan me been geworden... vind het gewoon heel zielig als ik weer een visje door de wc moet spoelen, ja sorry gevoelig type

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:16

kan me voorstellen dat het niet leuk is zo.
misschien kan je je laatste vis terug brengen naar een dierenwinkel, het aquarium houden en iets gaan houden wat je wel leuk vind,
een wandelende tak, of kreeftjes of iets anders
of er iets voor de sier van maken.
dan gooi je het kado niet weg, alleen her-decoreer je het een beetje ;)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 10:45

ja das ook wel een goeie optie. ik had eerst een ronde kom gekregn maar vond zo zielig dat ze elke x boven in hingen, dus heb de oude kom als bloempot gedecoreerd en de oude bak kan ik natuurlik wel wandelende takken in houden.
vriendinnen wisten niks voor me housewarming dus zei ik een x met me grote mond, doe me maar vissen...vandaar dat ik vissen heb. heel leuk, maar het werkt niet.. miss kan ik hem idd wel terug brengen na de dierenwinkel.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:59

Vissen door de wc spoelen is echt niet fijn voor ze. Ze komen dan in compleet vervuild water terecht. Misschien leven ze dan nog even, maar niet lang en al helemaal niet prettig. Beste kun je ze dan nog in een zakje tegen de muur doodslaan ofzo :j

Over goudvissen met guppen/andere tropische visjes, dat kan echt niet, wat dierenwinkels je ook verteld hebben. Goudvissen hebben hele andere waterwaarden nodig dan guppen. Los daarvan worden goudvissen zo'n 25 cm lang, dan is een gup een heel lekker hapje :j

Tja verder kan ik je alleen maar aanraden dit topic eens door te lezen: [BB] De waarheid over goudvissen

Sluierstaarten en goudvissen kunnen trouwens ook niet goed bij elkaar. Sluierstaarten zwemmen namelijk een stuk langzamer waardoor de gewone goudvissen dan zo al 't eten opeten.

Denk dat de beste optie inderdaad is om deze vis weer terug te brengen naar de winkel.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 13:04

tara: vissen zijn al dood voordat ik ze door de wc spoel. uhm laat zo zeggen. de resten van de aangegeten vissen, spoel ik door de wc. ik heb ze zelf ook niet gekocht. tegen hun was verteld dat het kon, maar niet dus.
zou je topic eens doorlezen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:07

Ok dode vissen door de wc kan wel. Omdat je zei dat je 't zo zielig vond dacht ik dat ze nog half zouden leven.

Even een vraagje trouwens, zou 't niet kunnen dat die vissen al dood waren en daarna pas aangevreten? Dat ze dus dood zijn gegaan door te kleine bak, stress, verkeerde waterwaarden en daar opgegeten door de overgebleven vissen. Dat gebeurd ook nog wel eens namelijk.

Dierenwinkels geven vaak hele verkeerde informatie... Heel erg jammer.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 13:20

Tara: nee levende vissen spoel ik niet door, dat vind ik zielig.
we zaten aan tafel te eten(vissen staan ook op tafel) en heb duidelijk gezien dat die grote vis die over is achter de vis aan zat, en tja hoe leg je dat uit. duwtjes tegen hem aangeven, klem zwemmen en duwen. een kwartier later was die dus dood en aangevreten. de ''dader'' zwemt dan lekker aan de andere kant van de bak.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:31

Apart. Misschien dat 'ie de bak zo klein vond dat 'ie de rest maar dood ging maken :P
Heb je foto's van de vissen?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 13:32

ja ik heb wel fotos op me hyves staan, geef je ff een pb. hoop dat jerop kan. bij de ene is die geblokt, bij de andere niet. 2tellen geduld.. :)