Help! Halsbandparkieten krijsen me m'n bed uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElsB

Help! Halsbandparkieten krijsen me m'n bed uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 16:38

Wie heeft er tips om halsbandparkieten te verjagen? 't Zit zo: in Amsterdam zitten steeds meer halsbandparkieten en een paar komen sinds deze winter achter mijn huis. Een buurman had daar namelijk vogelvoer aan zijn balkon hangen en daar kwamen niet alleen mezen e.d. op af maar ook halsbandparkieten. Voer hangt er inmiddels al lang niet meer, maar de halsbandparkieten zijn blijkbaar voorgoed in de tuinen achter ons huis getrokken. En ze beginnen 's ochtends zodra het gaat schemeren te krijsen, dus met het korter worden van de nachten begint die herrie steeds vroeger.... :( Vanochtend begon de ellende al rond 5 uur! :( Helaas ligt onze slaapkamer ook aan de achterkant van het huis en vanaf het moment dat die groene gluiperds wakker worden doe ik geen oog meer dicht! |( Graag wil ik weer ongestoord slapen tot de wekker gaat :Z , dus wie heeft er goede tips om die schreeuwlelijkerds te verjagen???

lindatje

Re: Help! Halsbandparkieten krijsen me m'n bed uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:40

Een kat? :Y)

Ik heb geen idee hoe hard die beesten krijsen, maar zijn oordopjes een optie?

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:42

Hun ketting wat korter binden en de halsband wat strakker opbinden?

Ik leef met je mee :(:)
Heb zo geen oplossing voor je

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:42

Edit: ik kaap het topic dus ik houd mijn vrijwel hetzelfde probleem maar voor me. }:0
Laatst bijgewerkt door JuliaMaria op 27-05-10 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 16:48

@ Lindatje: er zitten katten in die tuinen, dus dat helpt niet; ik denk zelfs dat ze bang zijn voor die gekke groene beesten met hun scherpe snavels }:0 en nee: oordopjes helpen niet, heb ik al geprobeerd.
@Agngelita: wil je mijn topic niet 'kapen'? ;)
Laatst bijgewerkt door ElsB op 27-05-10 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:50

Wow iemand anders doet ook even haar verhaal, big issue... :roll:

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:51

Tjah.. een kat idd :)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:51

ElsB schreef:
@ Lindatje: er zitten katten in die tuinen, dus dat helpt niet; ik denk zelf dat ze bang zijn voor die gekke groene beesten met hun scherpe snavels }:0 en nee: oordopjes helpen niet, heb ik al geprobeerd.
@Agngelita: wil je mijn topic niet 'kapen'? ;)

sorry maar dan zou je je eigen topic kunnen maken. Aan jou verhaal heeft de TS niks.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:52

Jeetje zeg, sorry hoor ik verwijder het al. _O-

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 16:53

Angelita schreef:
Jeetje zeg, sorry hoor ik verwijder het al. _O-

Nee 't niet te hoog op; ik had er niet voor niks een knipoogje achter gezet. Y;( Zo weer goed?

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 16:54

Annettu_ schreef:
Tjah.. een kat idd :)

Die zijn er dus al en helpt niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:55

:)* Als Angelita nou eens die vogeltjes komt wegvangen en die in een kooitje aan de vensterbank van de vervelende buurtbewoner hangt. Everybody happy :D .

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:55

LZP > BB

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 16:57

Juliette86 schreef:
:)* Als Angelita nou eens die vogeltjes komt wegvangen en die in een kooitje aan de vensterbank van de vervelende buurtbewoner hangt. Everybody happy :D .

:D Niet lief Juliette.

Maar ff serieus: zijn er hier geen vogeldeskundigen met goede tips??? Ik zou zo graag dit weekend uitlapen! :Z
Laatst bijgewerkt door ElsB op 27-05-10 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:58

Tja gastoeters vinden ze niets hebben wij proefondervindelijk vastgesteld. Wij hebben in de omgeving Den Haag exact de zelfde problemen(en dat zijn groepen van 200+ vogels)
Alleen of je buren een gashoorn om 5 uur s'ochtens prettig vinden? Dat is namelijk het enig wat helpt, blijven verjagen tot dat ze een ander rustiger plekje hebben gevonden en dus bij jullie in de tuinen niet meer zitten.(letterlijk het verplaatsen van het probleem dus :o )

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 17:00

aafje87 schreef:
Tja gastoeters vinden ze niets hebben wij proefondervindelijk vastgesteld. Wij hebben in de omgeving Den Haag exact de zelfde problemen(en dat zijn groepen van 200+ vogels)
Alleen of je buren een gashoorn om 5 uur s'ochtens prettig vinden? Dat is namelijk het enig wat helpt, blijven verjagen tot dat ze een ander rustiger plekje hebben gevonden en dus bij jullie in de tuinen niet meer zitten.(letterlijk het verplaatsen van het probleem dus :o )

Da's inderdaad het probleem verplaatsen: van gekrijs naar getoeter. :? Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe lang (dagen, weken?) moet je dat toeteren doen?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:13

Om bijvoorbeeld duiven van je balkon te jagen kun je een beeld van een roofvogel neerzetten. Misschien dat dat ook parkieten afschrikt?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:19

Kan de gemeente in deze niet zorgen voor een oplossing?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:24

ElsB schreef:
aafje87 schreef:

Da's inderdaad het probleem verplaatsen: van gekrijs naar getoeter. :? Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe lang (dagen, weken?) moet je dat toeteren doen?

Wij zijn een aantal zomeravonden bezig geweest, bij ons zaten ze er s'ochtens en s'avonds. Om nu s'ochtens al te beginnen is inderdaad wat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:36

Misschien als buurt een valkenier in de armen nemen?