Rust zacht Max.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luna1986

Rust zacht Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 15:28

Na vorig jaar 'oude' Max hebben laten inslapen, vanwege een tumor in zijn hoofd die gepaard gingen met eleptische aanvallen om de paar uur. Hebben we in Januari dit jaar Boy in moeten laten slapen vanwege een tumor of aandoening is zijn rugenwervel.
Na dit alles een plekje te hebben gegeven zijn we weer voorzichtig gaan kijken naar een andere hond.
We vonden een kruising Berner Sennen x Landsheer. Na er één voor mijn ouders gehaald te hebben heb ik er de volgende dag ook één gehaald. (Blijft toch geweldig een puppie).
Helaas begon die van mijn ouders in te vallen. Hij at ook slecht, we hebben ongeveer 10 verschillende soorte voer geprobeerd van een duur merk brok tot goedkoop, van blik tot KKV.
Uiteindelijk naar de dierenarts, daar bleek na een bloedcontrolle dat hij nier problemen had en bloedarmoede.
Dus speciaal dieet, dit ging in het begin goed, maar al snel wilde hij dit ook niet meer eten.
Dus het tobben ging door, tot we uit eindelijk op dwangvoeren waren uit gekomen. Want hoe langer hij niet eet hoe meer schade dit aanricht aan de nieren.
Ook allemaal homopatische middeltjes besteld om zijn nieren te ondersteunen.
Uiteindelijk vonden we hem vanmorgen in zijn braaksel, zwaar ademend en niet echt reagerend.
Gelijk naar de DA, eerst een vervanger (was buiten de diensturen) deze vertelde ons dingen die we al wisten, dus om 8 uur hond opgepakt en naar onze eigen dierenarts gereden.
Daar is ie aan het infuus gelegd en zouden ze verdere onderzoeken doen. Rond de middag belde de DA dat Max hard achteruit ging. Mijn moeder is die kant opgegaan samen met mijn broertje. Zijn organen begonnen met opgeven en hebben ze besloten om Max vredig in te laten slapen.
Max is 10 maanden oud geworden....

Vorige maand kwamen we er achter dat Max nierproblemen had, nu een maand verder is het over.

Het blijkt dat Max een soort bloedkanker had wat is begonnen is zijn nieren. Hij was langzaam al zijn bloed aan het afbreken waardoor uiteindelijk hij zelf zou sterven alleen dan door een lijdingsweg. Dit wilde we voorkomen.

Max je het moedig gestreden, maar deze strijd kon je niet winnen.... Rust zacht Krumel!
Afbeelding
Max is de lichte, Simba is de donkere (met deze is niets aan de hand)

brendaa

Re: Rust zacht Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:33

Heel veel sterkte!

Zo erg om zo vroeg al zo'n lief hondje op te moeten geven.
Maar jullie hebben de juiste beslissing genomen!

rust zacht max

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:04

|( wat vreselijk,ik kan me voorstellen wat een verdriet het is,om zo'n jonge hond in te moeten laten slapen...

mijn pup mocht 5 maanden oud worden met nierproblemen,en nog steeds heeft dat geen plekje....

heel veel sterkte voor je ouders,en voor jou...

max rust zacht klein mannetje..

tis zo oneerlijk ;(

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:11

Heel veel sterkte, het is altijd erg je hondje te verliezen al heb je maar eventjes kunnen genieten van hem. :(:)

Jullie hebben de juiste beslissing genomen.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 07:40

Je blijft maar denken, had ik het niet anders kunnen doen.
Hadden we er niet op een andere manier achter kunnen komen, om hem deze lijdingsweg te besparen.
Het is echt oneerlijk, en zal even duren voordat het allemaal een plekje heeft...
@kimmie ik had jou topic gelezen over je pup, ook jij nog heel veel sterkte!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:56

Ach wat verschrikkelijk voor zo'n jonge en prachtge hond!! |(
Ik wens jullie heel veel sterkte om dit verlies een plekje te kunnen geven!!
En neem jezelf nets kwalijk, dit was zijn lot en er was niets wat jullie beter hadden kunnen doen.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 12:28

Dank je wel...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:03

Arm puppie...Wat oneerlijk. nog zo jong...Heel veel sterkte. :(:)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:04

mooie hondjes.
Jammer dat het zo heeft moeten lopen...