Mijn konijn is inmiddels een oudje. Ze is bijna 9 jaar oud.
Het gaat nog altijd hardstikke goed met haar, echter valt ons op de ze plots wat moeilijk haar voer wegkrijgt. Het vermoeden ligt bij een kies.
Op het moment krijgt ze zachter voer en dat gaat prima. Ze is niets in gewicht kwijt en heeft een goede eetlust. We hebben het in eerste instantie even aangekeken. Maar er is na een paar dagen nog geen verbetering in de situatie.
De afspraak bij de DA staat, en zoals ik al aangaf vermoed ik een ontstoken kies. Ik neem aan dat als dit het geval is er aan de kies gesleuteld moet worden/danwel verwijderd.
Nu vraag ik me af hoe konijnen het afbrengen bij zo'n operatieve behandeling. Het gaat met niet zozeer om de procedure danwel kosten, maar vooral om het herstel van de konijnen. Komen ze hier makkelijk uit? En de wat oudere konijnen? Het zijn nou eenmaal wat stress gevoelige beestje en ik zou het doodzonde vinden als mijn konijn op die wijze aan haar einde moet komen.
Ik ga deze vragen als het nodig is natuurlijk bij de DA ook neerleggen. Maar vanuit mijn ervaring weet ik dat knaagdieren op zo'n moment meestal niet geopereerd worden omdat baasjes hier niet voor kiezen. Met mijn muizen was ik zelfs de eerste waarbij een dierenarts dat meemaakte. Ik hoop via bokt wat meer informatie in te kunnen winnen.
Dus konijnenbokkers, kom maar op

Ik moet helemaal niet op jullie opvang site kijken, zou ze het liefste allemaal mee nemen.