Ik ben zwanger en mijn hond doet anders tegen mij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Ik ben zwanger en mijn hond doet anders tegen mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 12:25

Sinds ik zwanger ben, is mijn hond veranderd. In zijn gedrag naar mij toe welteverstaan. Hij trekt zowieso meer naar mijn man toe, is voor mij nauwelijks meer enthousiast te krijgen en als ik hem 's ochtends uit de bench haal, kan er slechts een laf kwispeltje van af. Vaak loopt hij met de oortjes wat naar achter en met diepbeteuterde blik de hele dag wat in- en in dramatisch te kijken. Hij trekt zich terug, terwijl hij eerder altijd een vrolijke spring in het veld was :+

Voorheen was het - waar ik ging, ging hij.

Ik heb zelf het vermoeden dat het weleens met mijn zwangerschapshormonen te maken kan hebben. Ik geef eerlijk toe dat ik hem niet zo goed kan hebben momenteel - ik vind hem stinken :o Terwijl ik voorheen hem heerlijk vond ruiken. Maar toch probeer ik hem enthousiast te begroeten, te aaien en ben gewoon heel lief tegen hem. Maar het lijkt wel hoe liever ik tegen hem doe, des te meer hij zich terugtrekt :(:)

Ik ben nog nooit eerder zwanger geweest dus ik heb er geen ervaring mee hoe dit voor uitwerking kan hebben op dieren. Voor mijn GEVOEL doe ik niet anders, maar dieren zijn veel fijngevoeliger natuurlijk. Natuurlijk, ik ben niet optimaal in vorm, veel misselijk, ellendig en dat zal hij haarfijn aanvoelen. Maar daar waar hij voorheen altijd lekker bij me kwam liggen als ik ziekjes was, mijdt mijn hondje me nu alsof het besmettelijke waterpokken zijn :P

Wie geeft antwoord? En vooral - hoe kan ik nu het beste hiermee omgaan? Ik heb het idee dat hoe meer ik mijn best doe, hoe erger ik het maak, dus ik negeer hem nu maar een beetje, maar ook dat voelt niet echt goed.

Brainless

Re: Ik ben zwanger en mijn hond doet anders tegen mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:26

Ik heb het andersom gehad, mijn hond werd veel meer beschermend en wilde alleen maar bij mij liggen.
Zodra er een vreemde binnen kwam ging er gelijk tussen staan.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:28

Het lijkt mij alleen maar handig. Als hij nu meer naar je man toetrekt, en genoeg aandacht krijgt, zou ik het erbij laten. Wat je namelijk zeker niet wilt is dat hij straks als je door je dikke buik onstabiel geworden bent, tegen je opspringt of zo. Het is best braaf van hem dat hij je nu met rust laat.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:32

Mijn , inmiddels overleden , hond ( Tosa - Inu ) was bij mijn zus, toen ze zwanger was heel erg beschermend. Niemand moest maar naar haar kijken of hij gromde echt. Normaal deed hij dat niet en als ie bij mij liep deed ie dat ook niet. Mijn hond nu ( een amerikaanse bulldog ) merkte helemaal niks toen ik ( 2x ) zwanger was. Deed gewoon even lomp met mij.
Laatst bijgewerkt door xxelviraxx op 27-05-10 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:33

misschien doe je nog wel hetzelfde tegen je hond, maar je hond zal aanvoelen dat je hem eigenlijk liever niet in je buurt wil, ook al is dit alleen wegens de geur. Of het nu voor z'n geur is of voor z'n gedrag, dat verschil voelt je hond niet.

Misschien als je wat verder bent in de zwangerschap en je vind z'n geur minder onaangenaam dat het gedrag van je hond ook wel terug veranderd. Want in zijn ogen ben jij nu "vals" je gedraagt je vrolijk naar hem toe, maar iets in jou zegt "vieze hond blijf uit m'n buurt"
Of misschien als het echt alleen de geur is, dat wassen ook helpt. Alleen zal hondlief het misschien niet met je eens zijn :D

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 12:34

Het is een Jack Russel, dus als hij springt, zal ik niet echt snel omver vallen _O-

Dat beschermende heeft hij wel als er vreemden zijn, maar dus niet als we alleen zijn :+

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 12:36

petitparis schreef:
misschien doe je nog wel hetzelfde tegen je hond, maar je hond zal aanvoelen dat je hem eigenlijk liever niet in je buurt wil, ook al is dit alleen wegens de geur. Of het nu voor z'n geur is of voor z'n gedrag, dat verschil voelt je hond niet.

Misschien als je wat verder bent in de zwangerschap en je vind z'n geur minder onaangenaam dat het gedrag van je hond ook wel terug veranderd. Want in zijn ogen ben jij nu "vals" je gedraagt je vrolijk naar hem toe, maar iets in jou zegt "vieze hond blijf uit m'n buurt"
Of misschien als het echt alleen de geur is, dat wassen ook helpt. Alleen zal hondlief het misschien niet met je eens zijn :D

Ik heb hem al twee keer gewassen... :o De laatste keer zelfs met de douche-gel (de enige die ik momenteel nog kan verdragen) die ik zelf lekker vind.

Hij blijft "stinken" _O-

Ik vind het zo zielig voor hem, want hij lijkt er echt door gekwetst. Voorheen was ik echt een kroelert met hem, oppakken, lekker over het buikje wrijven, daar kon je wel uuuuren mee bezig zijn. Maar hij komt er zelfs niet om vragen.... Hondlief explodeert ook bijna van blijdschap als manlief thuiskomt 's avonds :(:)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:42

hahaha 2x wassen...
Natuurlijk blijft hij op een afstand!! :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:49

Met honden heb ik het nooit meegemaakt.
Wel heb ik ooit op een melkveebedrijf stage gelopen..
Daar was een koe, die altijd lief was, nooit geen kwaad deed.. totdat de vrouw van de boer in verwachting was.. vanaf die tijd viel de koe elke vrouw aan. Helaas was het gewoon te gevaarlijk geworden om nog door de ligboxen te lopen, want de koe kwam de vrouw echt opzoeken, en viel gericht aan, vandaar hebben ze de koe verkocht naar een alleenstaande boer ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:00

Die hond voelt gewoon heel goed aan dat ie nu even niet gewenst is.
Kan jij niks aan doen, maar kan hij al helemaal niks aan doen!
Ookal doe jij hem heel bewust aanhalen, hij voelt die afkeur.. het is je uitstraling momenteel.
Hij 'stinkt' immers(= negatief).

Neem die 'stank' voor lief, lach erom en ben nu eens oprecht blij met hem..
Denk dat er dan al veel veranderd :o

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:03

Wellicht trekt hij na de zwangerschap ook wel bij (en- of jij onbewust).
Wandel je nog met hem?
Of gooi je eens een balletje, kan je dat nog?
Ik zou dat eens proberen, houd je hem toch bezig ik denk dat de geur buiten ook wel minder is.. althans gok ik.

In ieder geval succes ermee!