Advies gevraagd, welk eten voor deze pup?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurr_

Advies gevraagd, welk eten voor deze pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 19:05

Hallo!

Zoals hierboven al staat graag jullie advies. Ik zal eerst even kort wat over het hondje vertellen.
Het is een boomer pup van 4 maanden. Vanaf het moment dat we haar kregen heeft ze eukanuba puppybrokjes gekregen.
Na 3 á 4 weken had ze hier wat genoeg van, althans ze at haar brokjes steeds minder graag en leek wat down. Ook had ze een wat rare kleur ontlasting, namelijk donkergroen.

We zijn toen ander voer gaan proberen; Hill's science plan, dit vond ze erg lekker, at goed, was weer vrolijk en haar ontlasting was weer mooi.
Tot twee dagen geleden.. nu wordt het eten weer wat minder.

Dit voer (brokjes) krijgt ze 2x daags, 's ochtends en 's middags en 's avonds krijgt ze vlees van Rodi lam en rijst (wat ze overigens super vind!!)..

Eigenlijk willen we wel op vers vlees overstappen, maar kan dit al bij een pup van 4 maanden? Hoe werkt dit? Welke producten? Etc.
Wie kan mij hierbij helpen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:09

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:11

Ik ben niet zo'n voorstander van brokjes en vlees door elkaar (op een dag) omdat ze allebei een andere verteringstijd hebben. Waarom geef je dan niet gewoon 3x per dag het vlees? Volgens mij is Rodi lam en rijst een totaalvoer toch?

Rhinoooow

Re: Advies gevraagd, welk eten voor deze pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:15

alleen vers vlees bij een pup is zeker niet aan te raden. Ze hebben hun Calcium nodig en dat zit der niet in. te veel is slecht, maar tekort ook!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:15

Zoals hierboven al vermeld wordt, zijn er verschillende topics met dit onderwerp waaronder degene hierboven genoemd.
Daarom hier een slotje.