Haar rechteroog:

Haar linkeroog:

Wat kan ik hier nou tegen doen? Ik weet het echt niet meer.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sommige hamsters zijn gewoon erg druk van nature.
_Maart_ schreef:Ze staat in een "hoek" zeg maar, met achter en links een muur en rechts een kast. Daar is geen tocht. Ook haast geen zonlicht.
Ze is idd de laatste tijd wat rustiger geworden in haar gedrag! alles wat rustiger en meer slapen.
Maar wat het punt is. Ik wil het beste voor haar, maar om nou honderden euro's aan een onderzoek uit te besteden, terwijl ze over een jaar toch dood is, tja. Het klinkt erg hard, maar ik hoop dat jullie dat wel ergens kunnen begrijpen. M'n geldzaken zijn op het moment ook niet zo ruim, omdat ik net een pony heb gekocht.
Zou ik het gewoon eerst met afgekoeld kokend water kunnen proberen? (het zand heb ik uit de kooi gehaald) Dan kan ik daarna altijd nog zeggen dat ik naar de DA ga. Ze heeft er nu toch al een tijdje last van, maar voor de rest is ze (naar ik kan beoordelen) nog gezond.
Denk als je consult meerekent zo'n 20 tot 35 euro._Maart_ schreef:ze is nu een half jaar.
Dus okee, ze kan nog 1,5/2 jaar mee als het meezit. Maar het was ook meer om het aan te geven
kunnen alle dierenartsen naar een hamster kijken?
WinSel schreef:Vind het jammer dat je aan dieren begint maar er niet mee naar de dierenarts wil
Een hamster is ook een levend wezen wat ook pijn kan hebben en de enige die daar wat aan kan doen is een dierenarts
Bel morgen gewoon de dierenarts en laat die er naar kijken
_Maart_ schreef:Ik wil het beste voor haar, maar om nou honderden euro's aan een onderzoek uit te besteden, terwijl ze over een jaar toch dood is, tja. Het klinkt erg hard, maar ik hoop dat jullie dat wel ergens kunnen begrijpen. M'n geldzaken zijn op het moment ook niet zo ruim, omdat ik net een pony heb gekocht.
Sorry moet een beetje om je eerlijkheid lachen. Ik denk niet dat je 100-den euro's kwijt bent hoor aan je hamster wanneer je even naar de da gaat. Waarschijnlijk krijg je een zalfje mee en gaat het weer over. _Maart_ schreef:Ik snap je antwoord. En ik wil ook echt niet dat ze lijdt.
Maar 20-35 euro is echt wel te doen.
Soms zegt iedereen 'iets', terwijl je het ook anders kan oplossen. Ik kan er vele voorbeelden van geven. Ik ga met ontstoken ogen nooit naar de dokter, maar maak het gewoon zoveel mogelijk per dag schoon en met 2 dagen is het over.
Snap je? Ik bedoel het meer zo.
Ze heeft het af en toe zo erg, maar ze rent, eet, klimt, ze doet eigenlijk alles nog. En voorderest ziet ze er gezond uit.
Heb je er ervaring mee om die zalf/druppels in zo'n oogje te doen? Ben wel benieuwd hoe je dat moet doen met zo'n klein beessie...
En hebben alle dierenartsen verstand van hamsters?
Bramasole: er had iemand over een onderzoek, en daar was dat meer voor bedoeld.

Wilawander schreef:Je kan als leek niet beoordelen of het een onsteling alleen is of ook een beschadiging. Behandel je een beschadiging of onsteking niet op d ejuiste manier dan kan het dier blind raken of zelfs het oog verliezen terwijl onderzoek hiervan erg simpel is en door elke dierenarts te doen.