Hoe lang kan een cavia alleen zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe lang kan een cavia alleen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:58

Interessant topic, ik zit eigenlijk met hetzelfde. Maar dat zou gaan van zaterdagochtend tot zondagavond.
Ik geef mijne als ik langer weg ben altijd een flink dikke winterpeen. Die kan even liggen zonder te rotten (zoals andijvie of andere 'natte' groenten) en doen er mooi lang mee. Ook goed voor de bijtertjes :))
Met voldoende hooi, water en brokjes zou het wel moeten kunnen. Inderdaad opletten dat de kooi niet in de zon kan komen te staan, het wordt zo snel warm achter glas.

Als ik trouwens echt langer dan twee dagen weg ben en geen oppas heb, dan gaan ze naar mijn ouders. Cavia's met kooi en al op de achterbank, uurtje in de auto (voorzichtig de bocht door :P ) en dan wonen ze daar eventjes. Ze vinden autorijden niet erg, het begin is altijd even wennen maar eenmaal op de snelweg liggen ze languit in het hooi te snurken.

Overigens zijn ze hier ook straalverwend, als er voor 9 uur 's ochtends geen verse groentes zijn geleverd dan zórgen ze wel dat die geleverd worden. Maw, dan gaat het alarm net zo lang en net zo hard af dat ik wakker word, naar de koelkast stommel en de dames van hun ontbijt voor zie. Kleine ettertjes :')

maaikemuis
Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Hoe lang kan een cavia alleen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 14:44

Hihi, erg toch niet? Die van mij zijn ook erg. Die weten precies wanneer mijn vriend er is. Dan gaat het alarm 2 keer af, doen ze net alsof ze niets gehad hebben.....

Mijn mams verwend ze nog meer. Dat weten ze en op het moment dat mijn mams binnen komt zetten, dan breekt echt de hel los. Ze horen het alleen al aan de manier waarop ze de deur opendoet.

kim_bjorn

Berichten: 253
Geregistreerd: 21-09-08
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:12

sorry sorry sorry, ik neem alles terug
ik las een week op een of andere manier, nogmaals sorry :o :o :o
te snel gelezen

een weekend gaat wel goedkomen hoor

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:40

xxMACYYY schreef:
Zo hoog dat ze op hun achterpoten moeten staan en omvallen? Dat is toch sneu? Ze hebben het nodig.


Nou ik weet niet, maar die van mij zijn nog nooit omgevallen, dus dat valt heus wel wat mee.
Ze hebben het nodig ja, maar ze mogen er wel wat voor doen. Zo raar is dat niet lijkt me hoor..

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:49

berdien85 schreef:
xxMACYYY schreef:
Zo hoog dat ze op hun achterpoten moeten staan en omvallen? Dat is toch sneu? Ze hebben het nodig.


Nou ik weet niet, maar die van mij zijn nog nooit omgevallen, dus dat valt heus wel wat mee.
Ze hebben het nodig ja, maar ze mogen er wel wat voor doen. Zo raar is dat niet lijkt me hoor..


:j mogen er best wat voor doen. Ik heb voor mij een hooiruif/bal voor mijn konijnen. Blijven ze lekker bezig en ze gaan niet in hun hooi zitten waardoor je minder hoeft te vervangen :) . En hij moet dus niet zo hoog zodat ze achterover vallen maar hoog genoeg zodat ze er wat moeite voor moeten doen. daarbij slapen ze niet de hele nacht en vermaaktie zich ook op het moment dat jij lekker ligt te slapen of naar school bent ;)

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Hoe lang kan een cavia alleen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:52

Nou dat bedoel ik dus ook inderdaad :)

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Hoe lang kan een cavia alleen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:53

Afbeelding heel zielig ziet het er niet uit he ;) vermaken zich prima! en groente etc. blijft mooi schoon :)

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Hoe lang kan een cavia alleen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:57

Precies :)

Macs

Berichten: 7643
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:58

Dat ziet er niet zielig uit nee. Maar bij mij zit het hooi ook gewoon in een ruifje (2 ballen en 1 ruif) maar wel zodat ze erbij kunnen.
Maargoed daar ging het topic niet over.

maaikemuis
Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Hoe lang kan een cavia alleen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 22:05

Oeh! Ik vind die rechter leuk!