Poes eruitgezet door baasje, poes komt steeds bij ons

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Poes eruitgezet door baasje, poes komt steeds bij ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 22:15

Poesje is min of meer eruitgezet door de eigenaar, dat is de bovenbuurman van onze buren een stuk verderop, omdat naar wij begrepen had poesje in huis had geplast.

Vorige week vroeg die mijn vriend of ie even bij ons achterom kon om te proberen poesje te pakken te krijgen, maar die was doodsbang voor hem en liet zich natuurlijk niet pakken waarop die man zei "laat maar gaan ik hoef niet meer men mag t hebben" ongelooflijk he, en hij doet ook geen enkele moeite om het van eten en of drinken te voorzien en of te pakken en kijkt er niet meer naar om.

Poesje blijft wel in de buurt en komt steeds bij ons in onze tuintje, en we geven het eten en drinken, want we laten geen beesten waarvan we weten dat die eruit is gezet en in de steek is gelaten door de eigenaar, verhongeren en of in de steek.

Nu vertrouwd ze ons en we kunnen ermee knuffelen en op de schoot nemen en we laten een kussen achter op de stoel zodat ze daar lekker op kan slapen met eten en drinken onder de tafel in de tuin en we hebben onze eigen binnenkat (is een dure raskat en niet geschikt voor los buiten laten lopen) aan de riem in de tuin kennis laten maken met deze poesje, om te kijken hoe die op elkaar reageren, want we willen gaan proberen deze poesje in ons gezinnetje op te nemen, want onze enorme kater is vanaf dat ie met 13 weken bij de moeder wegmocht de enige kat in ons huis en wordt deze jaar 6 jaar en deze poesje is ook 6 jaar deze jaar en 1 kat meer of minder maakt ons niets uit, maar de beslissing ligt uiteindelijk bij onze kater, want hij moet het ook wel oke vinden natuurlijk.

Of is het beter om poesje naar het asiel te brengen (wij vinden het ook wel zielig dat ie mogelijk maanden in het asiel verblijft met de vakantietijd zo voor de deur)?

weten jullie iets? en advies is ook welkom.

Hij reageerde niet agressief en poesje ook niet, en ze verdragen elkaar in elkaars buurt in onze tuintje.

Oscar
Forumcoördinator

Re: Poes eruitgezet door baasje, poes komt steeds bij ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:33

Sommige mensen begrijp je toch ook echt niet he :n
Ik elk geval fijn dat jullie je om het poesje ontfermd hebben. Naar het asiel brengen kan altijd nog, mocht het niet klikken met jullie kat. Ik zou het gewoon eens een tijdje aanzien, de tijd leert meestal vanzelf of het wel of niet gaat.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:36

ik zou proberen contact op te nemen met de eigenaar en hem zeggen dat je de zorg voor het poesje op je wil nemen of anders naar een ander huisje gaat zoeken. dan kan hij nog kiezen om m toch weer mee te nemen.

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:55

Duidelijkheid bij de eigenaar halen! voordat je besluit het dier te houden. Anders krijg je daar later misschien weer problemen mee terwijl je bedoelingen heel goed zijn.

Is hget dier altijd bij jullie of ook wel eens een dag niet of langer.

Vroeger een poes gehad die bij meerdere adressen in de buurt te eten kreeg en soms gewoon drie weken weg bleef. Kwamen jaren later pas achter toen ik haar op een vensterbank heerlijk zag zonnen achter het glas een straat verder. Mw verwende haar met haring en was in bezit van een aantrekkelijke kater.... tja!! Is ze mee gestopt en poes lief bleef weer op haar eigen adres....soms een uitstapje naar die knappe kater. Haha!

Weet waar je aan begint bedoel ik maar te zeggen want het beesie zal best bij die buurman gaan buurten, misschien wel andere adressen waar ze haar kostje krijgt.

Wennen is dus ook in huis net zoals je andere kat. Dierenarts bezoek voor een veilige check is ook niet verkeerd als je het dier houd!

Vind altijd zo zielig die gedumpte dieren. Vorig jaar nog drie kittens. Mensen hebben vast gedacht op een boerderij hebben ze het goed! Klopt wel maar heb ze door dierenambulance op laten halen. Kan moeilijk al die gedumpte stumpers houden. Onverantwoord gewoon zeker omdat ze ook nog eens ziek waren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 23:14

De eigenaar heeft een bovenwoning dus geen tuin of wat dan ook, poes is echt buiten gezet. Ik wil ook graag naar hem toe gaan om te vragen en iets zeggen, zodat we zeker weten dat hij m niet meer wil, want het is zo raar allemaal, van wat hij deed en had gezegd. Ik denk dat hij het teveel vind om het te brengen naar het asiel, want hier betaal je dan 85 euro voor, had ik opgezocht voor afstand doen van een kat.

poesje kwam vanaf eerste dag dat ie buiten is gezet bij ons in onze tuintje en blijft daar ook hele dag of gaat naar een aangrenzende hele grote tuin, echt het is geen poesje dat vaak bij iedereen langs gaat voor aandacht en lekker eten, ze blijft in de buurt omdat haar voormalige woning erg dicht in de buurt is en is eigenlijk een binnenkat :( en dan wordt ie buitengezet he, ongelooflijk.

Ik kan haar gewoon roepen en dan komt ze meteen en kan t zo oppakken en teruggeven aan de eigenaar, maar die gaat mogelijk ergens dumpen in een park/bos (gebeurt helaas vaak) en dat overleeft ze zeker niet met al die vossen daar.

Misschien moet ik het ook maar laten ophalen door de dierenambulance, hopelijk heeft het dan een chip en kan die eigenaar beetje aangepakt worden, want we gaan ook zeggen van wie het is en we gaan het dan ook zeggen dat we t best willen proberen als onze kat t oke vind.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:20

ik denk dat er niks anders opzit dan naar de eigenaar toegaan. en bij het asiel afgeven als afstand doen is wat anders dan een 'gevonden' kat daar naartoe brengen.
ik denk dat ik zou zeggen dat ik m heb gevonden en hij er al een tijdje loopt in de buurt maar niet het hele verhaal. dan kost het jou niks.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:23

Fijn dat je haar misschien wilt houden. Maar wat die mensen hebben gedaan vind ik Not done :n
Ik hoop dat het lukt met je kat, want met asielen mmhh, je weet niet wat ze met het diertje gaan doen als die niet tam is voor bij nieuwe mensen te zetten.
Het lijkt erop dat het katje jullie vertrouwt, en dat is toch super :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 23:30

Het is wel een tam poesje, Nessax, alleen die wil niet gepakt worden door de eigenaar en ze gaat niet bij anderen langs want er zijn verder geen tuinen waar ze makkelijk in kan en of er is een hond aanwezig en onze buren met ook grote tuin zijn op vakantie en moeten ook niets van katten hebben en de andere buren met grote tuin die hebben haar nooit gezien en dus weten niet eens dat er een kat rondloopt.

Poesje was ook heel bang voor ons, maar omdat we niets deden, en alleen maar eten en drinken klaar zetten, vertrouwd ze nu ons sinds 1 dag, komt bij ons zitten op de schoot en onze eigen kater blijft er rustig onder aan de riem, was niet eens agressief of wat dan ook.

Stel dat we t mogen hebben, dan willen we het wel gaan proberen.

Wat zijn de ervaringen van bokkers: ineens een vreemde kat in huis nemen waar er al een kater is dat altijd alleen is gebleven en het hele huis voor zichzelf heeft.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:16

Ik zou misschien toch maar even gaan navragen aan die man of hij haar zeker niet meer wil hebben, (je kan ook een brief schrijven en dat door de brievenbus duwen ofzo). Maar aan de andere kant hij heeft letterlijk gezegd dat hij haar niet meer wil hebben...
En ik denk dat je kater er niet een heel probleem van zal maken. Onze kat was een jaar alleen toen haar broertje op een gegeven moment was weggelopen (en nooit meer is teruggekomen helaas). Toen zijn we naar het asiel gegaan en daar een poesje van 1 jaar meegenomen. Het nieuwe poesje was de hele tijd toenadering aan het zoeken en eerst moest onze kat er niks van hebben, maar na 2 weken wat chagrijnig en bitcherig doen was het op eens goed. En nu liggen ze altijd tegen elkaar aan te slapen. Ze doen ook echt alles samen, samen slapen, samen eten, samen spelen, samen naar buiten etc. Dus ik denk niet dat jou kater er een heel probleem van zal gaan maken. Hij zal misschien de eerste weken een beetje bot doen maar daarna zal het wel loslopen. (in ieder geval we hebben eigenlijk al heel vaak katten gehad en meestal accepteren ze elkaar wel na een paar weken). Je kater zal in het begin misschien wel wat jaloers zijn maar ik denk zelf dat het wel goed komt.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:23

Zet zeker zwart wit op papier dat die man er afstand van wil doen, laat hem dit ook ondertekenen. Vraag ook gelijk of de kat gechipt is zodat je - als hij die heeft - de kat kan overschrijven op je eigen naam + adres.
Ik zou kijken of je de kat zelf kan houden, als ze al tolerant tegen elkaar zijn in de tuin gaat het vaak wel goed.
Jouw kat is een kater, wat is die andere kat?
Katers zijn over het algemeen wat vrediger dan poezen t.o.v. andere katten.
En bij sommige katten duurt het weken, bij mijn poes heeft het 2 jaar geduurd... om maar een voorbeeld te geven.
En nog accepteert ze de andere katten, maar niet te dichtbij hoor...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:33

Vervelend zulke mensen..
Hoe lang loopt ze al buiten? en is het een zij of hij of weet je dat niet (zeker)?
Ze zal bij jullie namelijk alleen binnen zijn neem ik aan? Is ook een kwestie van hoe zíj het vind aangezien ze nu buiten gewend is.
Misschien weten vrienden, collega's of buren wel iemand die een katje zoekt? Zou ik eerst proberen uit te zoeken voordat ik
het asiel zou overwegen, idd vanwege de zomervakantie voor de deur. En aangezien ze toch al buiten zit, kan ze nog wel even
daar blijven.

En inderdaad, laat de 'baas' op papier zetten dat je de kat overneemt met handtekening om vervelende situaties te voorkomen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 19:20

Het is een poes en die van ons is een kater.

Poes kan naar buiten gaan als ze wil, geen probleem, het is een doodgewone huistuin en keukenkat, alleen onze kater kan dat niet, ivm dat het een dure raskat is, die wordt zo meegenomen.

Ja ik zal aan de eigenaar vragen (ter bevestiging) en als ie nog een keer nee ik hoef m niet meer zegt, dan zet ik t op papier van afstand doen van de poes.

Vandaag onze kater in tuig gehesen en mee naar buiten genomen en poesje kwam gelijk m begroeten, en ging pal voor zijn neus liggen en onze kater keek vreemd op de neus en ging mauwen maar doet niets, lijkt ons een goed teken.

Juist omdat de vakantie voor de deur staat, staan we niet te springen om de poes naar het asiel te brengen, dat we haar hadden gevonden waarvan we weten dat de eigenaar m niet meer hoeft, dit duurt nu 2 weken, want eerst liet ze zicht niet zien en of aaien nu opeens wel sinds vrijdag, nu ze weet dat we haar niets aandoen.

Wij weten dat er katten bestaan die altijd bij mensen in de tuin langskomen en dan al snel zielig gevonden worden en dus van eten en drinken voorzien worden zodat het steeds blijft terugkomen, normaal doen wij dat nooit, want daarvoor moet ie naar de baas/huis gaan, maar deze poes is echt buitengezet want de eigenaar was bij ons en toen m niet lukte haar te pakken (zeker omdat ie besefte dat het toch wel fout is???? of om poes ff een lesje te leren?? wij weten het niet) en toen hoefde ie m niet meer :( .

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:44

Oke, klinkt niet alsof je kater er veel moeite mee zal hebben. Het is ook een heel goed tegen dat die poes heel aanhankelijk naar hem toe is.
Ik zou het zeker op deze manier proberen, even op zwart-wit neerzetten en dat scheelt ook een traumatische ervaring voor de kat naar het asiel en ze blijft in haar natuurlijke omgeving.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 23:08

Asiel die we op het oog hebben voor het geval dat het niet gaat, die is poesvriendelijk, mag met elkaar los verblijven in een ren en er zijn knuffelmoeders, die komt dan poezen vertroetelen en knuffelen, want poezen zijn vaak van die kroeldieren, ik denk dat het er daar meevalt voor de katten die er terechtkomen.

Maar eerst gaan we zelf proberen en de poes een kans geven een tehuis te krijgen bij ons.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:12

Fijn dat jullie haar een kans geven :)
En het went vaak wel hoor na een tijdje, bij een andere kat. Bij ons in ieder geval (er zullen vast uitzonderingen zijn). Het lijkt me alleen maar gezellig voor jullie kat binnen :)
Succes ermee.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:22

is poeslief wel geholpen? dat zou ik dan ook even gaan vragen voordat je met een ongewild nestje komt te zitten.... :)

Ik vind het heel nobel van je dat je poes wilt adopteren, maar ik zou haar dan ook laten testen en binnenhouden net als jullie kater om ziektes te voorkomen, misschien kun je de tuin afzetten zodat jullie kater ook los naar buiten kan ipv aan een tuigje?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 23:13

Onze kater is natuurlijk geholpen, dus die dekt niet en willen wij ook helemaal niet, want er zijn veel te veel katten die het niet goed hebben, dus mocht dat poesje nog niet zijn gesteriliseerd, dan hebben we niks te vrezen van onze kater.

Tuigje? hihi hij heeft een hondentuig aan, is diervriendelijker ook, want een kattentuig heeft veel te korte rugstuk tussen hals en buikband, dus dan zit de halsband te strak te trekken aan de voorkant van de hals, als hij loopt/beweegt, dus ik kocht een hondentuig, en t past perfect en heeft een mooie v hals dus geen hinderlijke halsband in de keel te trekken en er is een onder en bovenkant een tussenstuk die verbind met de halsband en de rugband dus ontsnappen uit een tuigje is onmogelijk , terwijl dat wel kan bij een kattentuig, wij hebben een grote Ragdollkater, maar niet zo groot als de amerikaanse versie.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 18:31

Hier een up date:

Poes heeft een goed tehuis gekregen van een vriendin van de broer van mijn vriend.

Mijn kater was te lief die kreeg gelijk een mep van de poes en was gelijk de baas in huis en over hem, zo willen we het niet, dat was een dominante poes, dus zochten we zelf een goed tehuis en gevonden.

Want het gaat ons aan het hart om het af te leveren bij een asiel, met de zomervakantie zo voor de deur, dan zochten we liever een leuk en blijvend tehuis.