Kitten eet erg weinig en slecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kitten eet erg weinig en slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:33

Mijn kitten van 15 weken eet verschrikkelijk slecht, begin langzamerhand moedeloos van te worden. ;(
Hoop daarom ook dat iemand tips voor mij heeft hoe ik dit het beste aan moet pakken.

Ze zal nooit om eten schooien, en als ze ook maar enigsinds iets laat zien ven 'hey baasje lekker ik wil eten' dan geef ik het haar, om dr vervolgens drie keer aan te snuffelen en te 'begraven'
Vaak genoeg laat ze haar prakje totaal verdrogen. Denk ik eindelijk iets gevonden te hebben wat ze lekker vindt, laat ze het de volgende dag met dezelfde vaart weer staan.

Gister heb ik haar uit pure wanhoop met de hand gevoerd, een klein stukje voor haar leggen en toen was het bakje in no time leeg }:0 Goed dus ik dacht, dan doe ik dat vandaag weer, maar nee hoor niets eten.

Ze leeft op een handjevol brokjes, het liefst gooit ze dr brokken door de kamer.
Groeien doet ze wonderbaarlijk wel, ook is ze levendig, geen diarree en verder totaal niet ziek,
alleen dus een eerste klas miep met eten.

Ik begin zo langzamerhand moedeloos te worden, ben als de dood dat ze dr voedinsstoffen niet binnen krijgt.
Heb alles al geprobeerd, mengen met kattenmelk, opwarmen, blijkje dr door, NIETS helpt.

Iemand tips?

Rijlaarsdam

Re: Kitten eet erg weinig en slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:37

als ze er verder goed uitziet, lekker levendig is en groeit dan krijgt ze misschien wel gewoon genoeg binnen.
als tip kan ik je een tweede zeggen, maar ja daar moet je wel zin in hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:38

En dat is?? Want ik sta echt overal open voor.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:39

een tweede kitten of andere kat nemen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:40

Ik heb twee andere katten, ze eten samen. Ook nog eens samen met de hond.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:47

je hebt neem ik aan ook al meerdere merken geprobeerd?
en staat het bakje niet te dicht bij de kattenbak? de ene kat kan zich daar heel makkelijk overheen zetten maar de ander kan daar erntig over miepen..

verder heb ik helaas geen tips voor je, lastig probleem!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:51

feit dat ze niet wil eten en toch levendig is ga ik ergens aan giardia denken... alleen daar moeten ze volgens mij dan ook altijd diarree bij hebben.....

mijn hond heeft als pup ook giardia gehad. ondanks dat ik vond dat hij wel levendig was knapte hij door de antibitotica nog meer op en werd hij gewoon knettergek... wat dus blijkbaar normaal was. mijn pup groeide ook gewoon goed zonder eten....

Overigens is het wel een aandoening die bij beide dieren voor kan komen....

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:56

Je kan proberen om een papje te maken van nutrix en kitten melk :)
Waarschijnlijk eet ze dat wel.. en dan langzaam opbouwens met het andere voer..
Heb je aan de eigenaar gevraagd wat voor voer ze heeft gegeven?
Ze willen nog wel een éénkennig zijn met voer!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:57

ubimone schreef:
feit dat ze niet wil eten en toch levendig is ga ik ergens aan giardia denken

Dr drollen zijn zo hard als stenen (Door het vers vlees en botten) ik ben daar niet zo bang voor. Ze is verder ook totaal niet ziek of lusteloos.

__danielle__ schreef:
je hebt neem ik aan ook al meerdere merken geprobeerd?
en staat het bakje niet te dicht bij de kattenbak?

Ik heb idd verschillende merken geprobeert (Almo nature, gourmet en alexis van de Aldi) eerste dag valt ze wel aan de volgende dag kan ik het bij wijze van zelf opvreten.
Kan ik wel van alles uit de kast gaan halen maar mijn gevoel zegt dat dit de kieskeurigheid alleen maar op wekt.

Ik heb vanavond veel zitten lezen en denken, ik ga haar een keer op een dat voeren, snachts want dat eet ze het meest. Bak voer staat niet in de buurt van de kattenbak overigens.
Eens kijken of dat wel gaat werken, en dan vaste tijden.

Ik houd jullie op de hoogte!

XmissdaphX schreef:
Je kan proberen om een papje te maken van nutrix en kitten melk :)

Nee dat heb ik al geprobeerd, moet ze ook niet. Bij de vorige eigenaar kreeg ze hetzelfde als wat ik nu voer. ik heb het idee dat ze mij zwaar in de tang heeft }:0

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:42

Er moet toch iets zijn wat ze super graag wilt hé :D

Ben mee aan denken met je, maar die zakjes van de Aldi lopen zelfs de zwerfkatten naar me toe. :')

Misschien heeft ze geen honger? Misschien wilt ze gewoon wat brokjes eten en mee gooien. Och zolang ze gezond is natuurlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:43

Aldi voer heb ik ook al geprobeert lust ze ook niet.
Helaas heeft ze het beetje eten wat ze vannacht heeft gegeten dr weer allemaal uitgegooid, ook zaten er stukjes onverteerde drol naast een normale drol in de bak.
Heb dr net maar wat gedwangvoerd, houd het even in de gaten.
Ze is wel levendig en speels.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:47

Misschien moet je toch eens naar de dierenarts gaan. :)
Dan weet je in ieder geval zeker dat ze niet ziek is.

En anders wat duurdere merken?

Wij hebben een kat gehad die luste geen kattenvoer, dus die moesten we altijd vlees of garnaaltjes geven. :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:06

Oei, spugen na het eten is niet goed, heb ook zo'n kat, die verdraagt momenteel alleen RC Sensible. Misschien ff langs de DA?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:59

Quell dit is de eerste keer dat ze heeft gespuugd gelukkig. Ik wil graag vers voeren en granen vrij voer.
Net heeft ze weer wat natvoer van de andere kat gegeten en dat is dr ook ingebleven.
Dus denk dat het qua braken nu wel over is ik houd haar goed in de gaten moet van de week toch enten met haar dan ga ik meteen advies vragen en laat haar helemaal nakijken.
Ze is momenteel zo wild als hooi want ze mocht vanmiddag even in de tuin dat vond ze toch wel heel erg gaaf!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:16

Al eens versvlees geprobeerd? Of brokjes met tonijn/vis smaak en geur?

Edit; Giardia kan ook aanwezig zijn terwijl de ontlasting goed is, dus een testje laten doen is misschien toch een idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:26

Loiz ze staat op vers en daarnaast acana brokjes, ik had in het begin een menu maar daar kreeg ze niet allesvan binnen (Barf) en omdat ze nog moet groeien ben ik al lang al blij dat ze uberhaupt iets eet.
Bedankt voor je tip andere brokken wil ik niet gaan halen want heb nog twee katten die het hier heel goed op doen.(Allergie)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:27

Oke, maar ze eet vlees wel goed dan? En welk merk vlees krijgt ze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:29

Zoals ik al zei;

Chiqa schreef:
ik had in het begin een menu maar daar kreeg ze niet alles van binnen (Barf)

ze eet niet alles op. Carnibest lust ze niet.
Ik ga van de week wel naar de DA

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:40

Oh ik dacht dat je daarmee bedoelde niet alle voedingsstoffen ;)

Hmm das lastig, wij voeren Carnibest en onze hond (en katten voor 1xtje) vonden het geweldig.
Ook Duck en Prins vers voer geprobeerd? Ontlasting is dus wel gewoon goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:42

Ja de ontlasting is prima, en omdat ze dus niet alles opat krijgt ze natuurlijk geen goed gebalanceerde maaltijd binnen. Ze eet momenteel 30 gram per dag met moeite, dat is natuurlijk veel en veel te weinig voor een kitten en dat terwijl ze niet mager is of ziek.
Gardia geloof ik niet in dan zijn ze veel zieker.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:50

30 gram is idd weinig, zeker voor een kitten in de groei.. hmm geen idee verder.

Met Giardia hoeven ze niet ziek te zijn hoor, mn pup had het ook, kwamen we achter met een bloedtest, was niks van te merken alleen dat ze niet zo aankwam als ze moest (maar had dan ook net een maagdarmoperatie gehad ivm verstopping).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:57

Ik ga dinsdag wel naar de DA zal ik meteen vragen om wat tips hoe ik dit het beste aan kan pakken, houdt jullie op de hoogte!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:00

Onze kitten wilde eerst ook niet eten, dus even contact opgenomen met de cattery: als een jong dier bij hun niet goed eet dan voeren ze een dood kuikentje. Meteen daarna heeft zij ons een zak kuikentjes gebracht en hebben we er één gevoerd. Daarna at meneer meteen weer prima. :)

Door zo'n kuikentje wordt er iets gestimuleerd waardoor ze weer gaan eten.

Het klinkt heel zielig, vind ik zelf ook, maar ja beestje moet wel eten natuurlijk... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:11

O ik barf hoor Angelita dus vind niet snel iets zielig, maar meen je dat nu echt? At ze dat bij de fokker ook al?
Want dan ga ik op zoek naar eendagskuikens. (Hoop alleen niet dat ik ze moet pletten met een hamer) want dat moet ik wel met kippen en eendennekken.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:16

Ik weet eigenlijk niet of hij dat daar ook wel eens heeft gehad. Ze gaven het eigenlijk alleen als een dier echt extra voeding nodig had om een bepaalde reden.

Lijkt me de moeite waard om te proberen, bij ons werkte het na het eerste kuikentje al. :)
De keuken was daarna wel een ontzettende kliederzooi (bah), we hadden verwacht dat hij het gewoon op zou peuzelen maar het kuiken vloog letterlijk de hele keuken rond. :+