is jouw teefje gecastreerd/gesteriliseerd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sannaa

is jouw teefje gecastreerd/gesteriliseerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 18:24

Mijn teefje is een spook... ze sloopt de hele boel en kan geen 2 min op een plek liggen.
Nu is ze ruim 6 maanden en zal ze dus binnen afzienbare tijd loops worden.
Wie heeft zijn hondje laten steriliseren en wat is er toen met het gedrag gebeurd?
Worden ze er rustiger van???? Ik vind het een schatje hoor maar ze is niet te volgen.
Ze blaft en is onrustig en wordt genoeg uitgelaten en er wordt flink mee gespeeld maar op een plek liggen?? No way.
Dan moet ik echt de bench erbij nemen en haar daar een uurtje laten slapen. Drama!

Wie weet of honden rustiger worden na de sterilisatie??

kimmie261

Re: is jouw teefje gecastreerd/gesteriliseerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:28

alle teven die ik heb gehad zijn gesteriliseerd,of gecastreerd heet het tegenwoordig..

en geen verandering in gedrag hier...echt bij geen een...en heb er toch wel wat laten steriliseren inmiddels...

ik laat jonge honden voor de eerste loopsheid operen,en echt,mijn jonge hond die is een maand of 2 geopereerd en is nog zo gek als een deur...

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:45

Hier is de hond ook niet veranderd qwa gedrag :D

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:47

denk eerlijk gezegd dat het eerder aan de leeftijd ligt.
ons teefje is ook voor de eerste loopsheid behandeld.
ook omdat wij een rottweiler reu hebben lopen en zij een jack is.
ze was verlegen toen we haar gingen kopen en is het nu nog steeds

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:08

Onze hond is pas recentelijk gecastreerd, een maand na haar 10e verjaardag. Mijn ouders wilden er ooit nog pups van, maar dat was niet doorgegaan.

Toen ze bij mij kwam dacht ik er wel over om het alsnog te doen, maar ja, die leeftijd. DA waarschuwde wel voor baarmoederontsteking en tumoren. Maarja, de leeftijd...

Totdat ze baarmoederontsteking kreeg. Toen moest ze alsnog.
Is nu precies 2 weken geleden. Bij een volgende teef zou ik het wel meteen doen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:18

Onze teef is met 2 jaar gesteriliseerd en is qua gedrag totaal niet verandert.
We hebben het niet eerder gedaan omdat we met haar wilden fokken maar ze kreeg al vrij vroeg baarmoederonsteking dus gelijk alles eruit. Ze is nog net zo gek als voor die tijd.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:18

Hier alleen qua eten enorm veranderd, ze doet er een moooord voor! :D

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:26

ik denk dat ze rustiger zou worden na de sterelisatie. dat was bij mijn reu ook het geval.
maar het hoeft ook niet! ;) maar in de meeste gevallen wel.

Het enige nadeel vind ik dat de meesten echt aanzienlijk dikker gaan worden.
Die van mij ( reu ) is nu echt een luie dikke draak!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:28

ik heb ook een hond van 6 maanden, wel een reu :P , die is ook zo gek als een deur op het moment. Zal ook wel een beetje jeugdigheid zijn (hoop ik :D )

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 21:26

haha nou ik merk het al... ze zal zo gestoord blijven als dat ze nu is!! Ze is wel lief hoor maar zooooooooo retedruk.
Ik denk dat dik worden echt te maken heeft met het feit dat ze nog blijven eten wat ze daarvoor aten. Die van mij (de oudste) krijgt nog niet de helft van wat ze ervoor at en is niet dik geworden

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:56

Wij hebben onze teef ook laten sterilliseren na de eerste loopsheid (die duurde 6 weken, bleek later dus iets mis te zijn) en ze is helemaal niks veranderd. Ze word nog niet dik al hebben we het graag :P

De reu van mijn oma is wel gecastreerd en die is dus in een paar weken tijd echt tonnetje rond geworden, oma is super eigenwijs dus hij zal niet meer afvallen en dat is dus best wel zonde... hondje is extreem gefrustreerd geworden en nu best wel zielig.. ze had het nooit moeten doen. Met een teef vind ik het een heel ander verhaal, vooral als je er geen pups van wilt ;) dan is loopsheid alleen maar vervelend, vooral omdat ze zo g**l als ik weet niet wat worden :P

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:57

Ik heb mijn hond laten steriliseren VOOR de eerste loopsheid.

Geen gedragsverandering!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:07

Hier ook niks dikker hoor. Zelfde eten, zelfde werk (africhting) en door het drukke loopt ze alles er weer af. ideaal.

Het dikker worden is iets wat bekent is en daar kan je zelf wat aandoen dus moet geen probleem zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 00:26

Mijn hond is ook gesteriliseerd vond het maar niets die flauwekul drie weken lang, arm dier ook vond ik het erg ongezond en de verhalen deden mij ook wel wat. Zou het zo weer doen geen twijfel mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 00:29

mijn teefje is gesterriliseerd, is nu bijna 3 en sloopt nog steeds als we er niet zijn.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 00:35

Na dr eerste loopsheid gelijk geholpen en ze was 9 maanden meen ik. Tijdens die periode dat ze loops was, was ze ook heel erg irritant aanhankelijk en zeurderig nu niet meer.
Ze is nu zoals ze altijd was zonder dat gedrag van die loopsheid.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 00:46

Mijn vorige hond heb ik ook laten steriliseren. Zij is qua karakter niets veranderd. Wel is haar vachtstructuur veranderd (ze kreeg een dikkere vacht)

Volgens mij is het effect van een castratie bij een reu veel groter als de sterilisatie van een teef.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:25

Volgens mij zijn het inderdaad de reuen die veranderen qwa gedrag. Niet de dames :D

Hier was de hond overigens 9 jaar met sterilisatie.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:03

Zijn er toevallig ook mensen die een dominante teef op latere leeftijd hebben laten castreren?
Ik krijg zeer tegenstrijdige adviezen van verschillende DA's en ben dus opzoek naar ervaringen.
We willen haar graag helpen omdat het niet castreren risico's geeft, echter zijn we ook bang dat haar dominante gedrag (naar andere honden, met name teven) toe neemt terwijl het nu eindelijk steeds beter met andere honden gaat.

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 09:54

dat lees je wel op alle sites, dat ze zelfverzekerder worden en dus agressief kunnen worden naar andere honden. Ik las op een site (weet niet meer welke) dat het dan ook afgeraden wordt bij honden die al agressief zijn. Mijn hond (oudere) is ook agressief naar andere honden (al bijt ze niet, ze dreigt alleen met grommen en snauwen, niet leuk) maar ik weet niet of dat niet zou zijn geweest als ze niet gesteriliseerd was. Het vervelende is dat het onomkeerbaar is dus hoop dat je reacties krijgt!