Kat gevonden, wat nu doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke1981

Kat gevonden, wat nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 14:43

Ik heb een kat gevonden, die al enige tijd bij ons rondloopt. Deze lag vandaag bij ons op de veranda bij de achterdeur. Heb haar kunnen vangen, en zit echt onder de teken. Inmiddels al bij de dierenarts geweest, en geen chip. Vanavond is mijn man weer thuis, en dan maar verder overleggen. Door deze kat, is een andere kat van ons onder de auto gekomen wat gelukkig goed is afgelopen. Dit is afgelopen maandag 2 weken geleden gebeurt. Alleen hoe nu verder? Ben nu zelf bezig met teken weghalen. Lijkt mij dat als deze kat een baasje had, deze ook geen teken had. Dit vindt ik gewoon erg sneu. Overleven kan deze wel, want ik vindt haar niet mager.

Ik heb direct bij de da ook een pipet gekocht voor teken en vlooien enz. Heb er maar 5 gekocht, omdat wij zelf 4 katten hebben.

Maar ik weet nu even niet wat verder. Eerst hier thuis laten, en advertenties ophangen, of direct mee naar een asiel gaan? Het is een katje wat je op schoot neemt heerlijk gaat spinnnen.

mystery1980

Re: Kat gevonden, wat nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:46

al gemeld bij amivedi?

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 14:47

Nog niet, de site heb ik er al wel voor. Ik weet even niet wat ik als kleur moet geven. Het is roodachtige kat. Maar wil hem/haar daar wel op aan melden nu.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:47

Ja, en eventueel bij asiel in de buurt.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:50

Bel de Dierenambulance. Die zijn daar toch voor??

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:54

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:55

de dierenambulance voelt zich hier echt niet geroepen voor hoor... afgelopen 3 maanden teveel met hun meegemaakt ... bel ze nooit meer...

Ik zou de kat naar het dichtsbijzijnde asiel brengen of zelf flyers verspreiden in de omgeving en hem bij marktplaats als gevonden neergezetten (zonder teveel info, alleen gevond, kat -kleur- waar gevonden) anders komt dadelijk iemand anders hem ophalen..!

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 14:58

Ik heb de da nog weer even gebeld, en heb nu 2 telefoonnummers gekregen van de dierenambulance. Zal ze even bellen.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 14:59

Deze is niet gechipt, en is in Hellum, onze eigen achtertuin gevonden.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 15:01

Urko schreef:
de dierenambulance voelt zich hier echt niet geroepen voor hoor... afgelopen 3 maanden teveel met hun meegemaakt ... bel ze nooit meer...

Ik zou de kat naar het dichtsbijzijnde asiel brengen of zelf flyers verspreiden in de omgeving en hem bij marktplaats als gevonden neergezetten (zonder teveel info, alleen gevond, kat -kleur- waar gevonden) anders komt dadelijk iemand anders hem ophalen..!

Waar mijn man voornamelijk bang voor is is dat wanneer deze in een assiel terecht komt deze geen huisje krijgt omdat er zo veel dieren zitten. Maar zelf wil ik niet het risico lopen om met 5 katten te zitten straks. Flyers zitten we inderdaad ook over te denken, en bij de dierenwinkel.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 15:29

Eindconclusie dierenambulance, hij hoort ergens thuis omdat hij er te goed uit ziet. Alleen zit enorm onder de teken. Het is een kater, lichtrood. We zullen dus flyers op moeten gaan hangen. Ze mochten hem dus niet meenemen. Hebben we over 2 weken nog niet zijn baasje gevonden, dan haalt de dierenambulance hem alsnog op.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:49

Eigenlijk moet een je gevonden (huis)dier naar het asiel brengen. Verder niet te veel woorden aan vuil maken, anders schepen ze jou er mee op. De asiels in NL en stichting Amivedi hebben allebei een site en werken veel samen. Zij zijn ervoor om baas en huisdier te herenigen.
Als hij een baas heeft moet je er vanuit gaan dat hij gezocht wordt en de meeste asielkatten vinden uiteindelijk wel een baasje. Sommige katten zit er kort andere iets langer en ze worden echt niet zomaar afgemaakt als ze er niet vanaf komen.
En ieder dier kan teken hebben hoor, dat wil niet zeggen dat het dier geen baasje heeft.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 15:53

Ik schrik ook niet van 1 teek, maar tientallen teken.... van groot tot klein, daar schrik ik wel enorm van. Maar omdat deze kat er te goed uit zag, mochten ze hem niet meenemen. Ik wacht nu dus wel tot mijn man thuis is, en dan overleggen. Amivedi staat klaar om op de knop verzenden te klikken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:14

Hij kan ook in een tekennest zijn belandt dan kan het goed zijn dat opeens helemaal vol zitten dus dat is niet vreemd hoor.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:17

plaats anders hier een foto, wie weet herkent iemand hem
niet geprobeerd is altijd mis

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:18

Dieuwke1981 schreef:
Ik schrik ook niet van 1 teek, maar tientallen teken.... van groot tot klein, daar schrik ik wel enorm van. Maar omdat deze kat er te goed uit zag, mochten ze hem niet meenemen. Ik wacht nu dus wel tot mijn man thuis is, en dan overleggen. Amivedi staat klaar om op de knop verzenden te klikken.

Mijn ervaring: zodra een "huiskat" een "zwerfkat" wordt komen ze onder de teken te zitten :=
We hebben het al vaker meegemaakt, al onze katten(ook de échte zwervers) zijn nagenoeg teekvrij, maar de "dumpkatten" om het zo maar te noemen zitten eronder.

Overigens hebben we de "dumpkatten" naar het asiel gebracht, we willen best wat katten hebben, maar we gaan geen geld uitgeven aan een kat van een ander.

We hebben toen een contract moeten tekenen dat als het een échte zwerver was hij terug zou mogen komen(we wonen nl. op een boerderij) maar ik wist zelf wel dat het geen zwerfkat was dus die hebben we ook niet teruggekregen.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 16:21

Wilawander schreef:
Hij kan ook in een tekennest zijn belandt dan kan het goed zijn dat opeens helemaal vol zitten dus dat is niet vreemd hoor.

2 weken geleden liep hij ook al bij ons, en kon toen van ver al zien dat zijn vacht er niet goed uit zag. Dat zijn dus blijkbaar de teken. Onze katten hebben soms ook wel eens een teek, maar niet die er echt onder zitten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:22

is het een ongecastreerde kater? dan kan hij ook gewoon weggelopen zijn om de bloemetjes buiten te gaan zetten en grote kans dat hij dan gewoon van iemand is. Maar die persoon zal er dan niet echt rouwig om zijn anders zou er op de amivedi site wel een melding staan...
Je zou eens kunnen kijken tussen de gezochte katten of eens in de plaatselijke krant etc kunnen kijken of er een oproep staat?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:23

Wij hebben een kater die bij de vorige eigenaar ook meer dan 2 maanden weg was. Bij ons tot nu toe niet langer dan 2 weken.. hij raakt de weg heel soms kwijt (lang verhaal, geen normaal beest) of raakt opgesloten. Wij bellen gelijk Amivedi en geven gevonden katten ook daarop, werkt ideaal! Verder lopen ze teken rond deze tijd toch al snel op, helemaal een "zwervertje". Lief dat je nu voor 'm zorgt! Gaat het goed met de andere katten?

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 16:25

mystery1980 schreef:
plaats anders hier een foto, wie weet herkent iemand hem
niet geprobeerd is altijd mis

Afbeelding

Niet zo'n hele duidelijke foto. Maar deze foto is gemaakt op 5-5-2010
Het is een kater!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:26

melden bij amivedi duurt ook even is mijn ervaring, misschien zijn de eigenaren wel al op zoek hoor.

Hoe je deze kleur noemt zou ik inderdaad ook niet weten, aparte kleur wel.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 20-05-10 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:28

Er zijn wel eens mensen die gewoon gaan verhuizen en laten hun kat achter, misschien is het bij deze kater ook het geval.
Heb je frontline in huis deze werkt voor vlooien en teken.
Laatst bijgewerkt door wiske23 op 20-05-10 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:29

Het is een crème kater, voor het geval dat je de kleur nog een keer nodig hebt om door te geven :)
Hij zal best lekker op jacht naar poesjes zijn geweest en dan kunnen ze heel ver lopen hoor!

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 16:30

Ik heb hem op dit moment nog gescheiden van andere katten. Zit dus heel zielig in een reiskooitje. Liefst zou ik hem zijn gang laten gaan, maar waar ik even hulp bij nodig heb is om de deuren van de schuur dicht te krijgen. Dan heb ik deze kat niet bij onze eigen katten in huis. Maar daarvoor moet ik wachten tot mijn man thuis is. De andere katten gaan goed, onze gecastreerde kater vindt hem wel erg interessant, en ze zijn ook niet bang voor hem. Verder hebben wij 3 vrouwtjes, en die zijn alle 3 gesteriliseerd. Wij hoeven geen jonge katjes. Heb wel te doen met deze kat.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 16:32

Toen onze poes weg was, toen heb ik haar direct de volgende dag aangemeld bij amivedi. En nu zit zij in de lappenmand te herstellen van een aanrijding van een auto.

@cissy, bedankt voor het noemen van de kleur, alleen bij de dierenambulance noemde ze het lichtrood.

@Wiske, ik heb frontline in huis, daar zal ik vanavond alle katten meebehandelen! Was al met deze kat naar de da geweest. En daar heb ik dus gelijk frontline gekregen. Maar wilde ook graag naar mijn eigen da, alleen is dat dus niet gelukt. Stom! Misschien dat zij wisten of er een kat vermist was.
Laatst bijgewerkt door Dieuwke1981 op 20-05-10 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt