Kattenkruid: wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NiKip

Kattenkruid: wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 13:25

Wat vinden jullie nou van kattenkruid?
Ik bedoel, het ziet er leuk uit als je kat lekker aan het spelen is met zijn kattenkruid speeltje. Maar eigenlijk is het gewoon drugs voor katten!

Geven jullie weleens kattenkruid aan je kat? Ik heb het in mijn tuin staan, dus ze kunnen zelf kiezen of ze een snuifje willen of niet :+

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:26

Ehm, wij hebben het wel een keer aan de krabpaal gedaan (uit zo'n strooizakje) omdat de kat de krabpaal compleet negeerde en maar aan het behang verder ging. Het heeft wel geholpen, ze werd even nogal dol (het lijken inderdaad wel drugs!) maar nu gebruikt ze hem wel gewoon normaal :j en het behang bleef heel daarna (wat nu weg is, want het zag er niet meer uit :P ). Wat ik er van vind, dat vind ik een lastige vraag.. Ik denk niet dat het in onze situatie veel kwaad kon, maar ik weet er niet genoeg van af om te zeggen dat het schadelijk is ofzo..

Mar__

Re: Kattenkruid: wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:29

Ik wil het idd ook in onze tuin...

Ze heeft wel van die knuffeltjes waar catnip in zit, daar kan ze aardig gek van gaan doen ja :+

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:59

Ik heb het wel eens gehad, maar die van mij kijkt er niet naar om :+ Die speelgoedmuisjes waar het in zit vreet hij dan wel weer met huid en haar op, onder luid gegrom :D

Heb er nooit zo over nagedacht maar het is inderdaad gewoon een drug voor die diertjes, vraag me af of dat nog gevolgen kan hebben eigenlijk?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:08

Ik gebruik geen kattenkruid, wel doe ik een valeriaan op speeltjes (gewoon bij drogist verkrijgbaar) en hier zijn ze echt helemaal dol op.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:21

Voor zover mij bekend is het enige gevolg dat ze bij overmatig gebruik er niet meer naar om kijken. En voor mensen dat je moet oppassen als je het aan je handen hebt. Doet zeer. Kattenkruid niet, maar de hebberige klauwen van de kat wel. ;)
Kattenkruid e.d. (in nachtrustthee bv. zit ook een goedje waar katten mal van worden, ongetwijfeld valeriaan, die theezakjes kan ik niet laten slingeren) wordt hier met enige regelmaat gebruikt als balopleuker. Vind poeslief leuk, balraggen. Met kattenkruid nóg leuker. :D
Bij mijn vorige kat had ik eens zo'n plantje gehaald. Die vrat elke avond één blaadje, viel een stip op mijn Grand Foulard aan en viel dan voor de rest van de avond in slaap. :') Tegenwoordig haal ik het versneden in de dierenwinkel. Daar verkopen ze het zowel in spuitbusjes als in zakjes.

Maar wat ik er van vind? Tja...beessie vind 't leuk, dus waarom niet. In het wild heb je wel meer beesten die van bepaalde dingen lekker stoned worden (dat filmpje is van een natuurserie, die aflevering heb ik gezien, is érg grappig) dus zo onnatuurlijk zal 't wel niet zijn. Bovendien heb ik van mijn DA nog niet gehoord dat mijn poezel er slechter van is geworden...Hooguit lekker relaxed en makkelijk handelbaar (ze krijgt een zakje in haar mandje als ze heen moet, ter afleiding).

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 14:24

Valeriaan slik ik op het moment zelf :P
Tegen examenstress ;)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:32

Oja, Nervovit, ook valerianerig antistress-spul. Ook mee oppassen bij je kat als ie gevoelig is ervoor, iig niet dicht bij 't koppie gaan zitten als je er net eentje ophebt. Heb weleens een tik, zachtjes weliswaar, in mijn gezicht gehad daardoor.'Muil open, ik wil snuiven'. :')

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:42

Leuk en interessant filmpje.

Kan je dat kattenkruid voor in de tuin gewoon bij een tuincentrum kopen ofzo (zal eens even googlen naar de latijnse naam)?
Lijkt me wel leuk voor m'n katjes!

Ik geef ze ook wel eens Japanse kauwstokjes! Doen mijn katten ook een moord voor :)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:47

Pluizebolpum schreef:
Oja, Nervovit, ook valerianerig antistress-spul. Ook mee oppassen bij je kat als ie gevoelig is ervoor, iig niet dicht bij 't koppie gaan zitten als je er net eentje ophebt. Heb weleens een tik, zachtjes weliswaar, in mijn gezicht gehad daardoor.'Muil open, ik wil snuiven'. :')

haha, dit zie ik al helemaal voor me :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:31

Ik heb wel een spray waar ze helemaal gek van zijn , als ik dat voor de gein zo 2x par jaar ofzo eens op de krabplank spuit , dan wordt die rooie daar helemaal wauws van :D

Dromerige blik in de ogen , likken aan de plank , koppen tegen de plank , de hele plank vastpakken en zich er tegenaan wrijven in allerlei bochten , met een gelukzalige glimlach op de grond ertegenaan uit puffen en weer een snufje en even erlangs strijken met zijn hele lijf , rechtop er tegenaan zitten met zijn poten eromheen , al likkend en koppend , echt in allerlei houdingen er tegenaan draaien.....

Beest is so stoned als een garnaal en helemaal verliefd erop :P

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:03

oh ja, kattenkruid en valeriaan (oef dat laatste stinkt een uur in de wind naar een sporttas vol zweetsokken) daar doen mijn katten een moord voor!
Niet iedere kat reageert op kattenkruid, er zijn er ook die ze muisjes compleet links laten liggen maar mijn katten hebben in no time het eerst witte muisje zwart gesabbeld ;)

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:47

Mijne vindt alles lekker wat stinkt geloof ik... Vd week lag ze met een vieze vaatdoek te spelen en te rollen :?

Plastic zakjes vallen ook errug in de smaak en 'plastic' of rubberen schoenen al helemaal. Of fietsbanden _O- :')

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:55

Zo doen mijn katten altijd... Zonder katnip :P.