Sinds kort hebben wij het konijn van mijn moeder 'geadopteerd', nadat ons konijn overleden was en mijn moeder niet zoveel tijd had. Het is een echt huiskonijn, en loopt lekker veel los door huis. Hij heeft hier een paar keer eerder gelogeerd, en dat ging heel goed. Zindelijk enzo...
Sinds het weekend hebben we de plaats van de kooi, en de kooi zelf veranderd. Dit omdat op onze eigen kooi een ander hok (dat van de cavia) kan staan. En sindsdien legt hij echt een heleboel keutels op de bank neer. Maar daar blijft het niet bij, hij heeft er nu ook al twee keer op geplast. Dat is natuurlijk heel vervelend, zeker omdat hij gewoon een bak heeft om zijn behoeftes in te doen.
Wie heeft er veel verstand van konijnen? Het is een Vlaamse Reus ram van ongeveer 9 tot 10 maanden, zou het te maken kunnen hebben met het feit dat hij last heeft van zijn hormonen? Het lijkt namelijk niet op sproeien wat je vaak hoort. Maar wie weet?
En heeft iemand een idee hoe we dit op kunnen lossen? Ik wil het ook aan de DA vragen, wellicht dat het tijd is om meneer te laten castreren. Ik ben benieuwd!