Ik aan mijn man gevraagd of hij ze al eten had gegeven maar dat was niet zo en als ik uit mijn raam keek zag ik ook niks lopen terwijl de eenden altijd met hun kop boven de buxus uitkomen om te kijken waar hun eten blijft.
Ga ik ze voeren, kom ik bij het hok aan en zie dat mijn konijn Yell (Frans hangoor) en mijn legkip Flupke dood in het hok liggen dus ik helemaal over zeik!
Daarna achter het kippenhok gekeken en daar lagen mijn 2 loopeenden dood bij elkaar, allemaal hadden ze hun nek gebroken.
Dus ik ben meteen verder gaan kijken en in het hok trof ik tot mijn verbazing mijn wyandotte kippen, 2 loopeendenpullen, 2 kuikens en mijn andere franse hangoor (thea) levend aan.
Waarschijnlijk is er een vos in hun hok geweest en heeft alle beesten dood gemaakt maar niet in de gaten gehad dat er ook nog een binnenhok was. Het spul dat binnen zat was dan ook ongedeerd op mijn konijn na.
Thea was in shock en zat doodstil in een hoekje, heb haar opgepakt en ff onderzocht en het viel me al meteen op dat ze naar kwijl stonk
. Verder had ze iets aan het linkerpoot want daar kon ze niet op staan, dus even langs de DA geweest.Daar moest ik haar achterlaten om na te laten kijken en foto's te laten maken om te kijken of haar schouder uit de kom, gebroken of gewoon zwaar gekneusd was.
Gelukkig heb ik haar net weer op kunnen halen want waarschijnlijk is het een flinke kneuzing, ze eet inmiddels weer wat en heeft pijnstillers. Nu is het even afwachten of ze het gaat redden, ik hoop het wel want ik heb haar al heel lang en het is voordat we hier gingen wonen ons "huiskonijn" geweest dus voor ons toch wel erg speciaal.
Ze zit nu binnen want ik moet haar eten en drinken goed in de gaten kunnen houden, bovendien hebben we binnen nog een konijn zitten dus misschien dat die haar een beetje kan "troosten" want haar beste vriendje is tenslotte dood.
Het arme konijn moet echt flink gevochten hebben en net ontdekte ik ook nog een kapotte plek net achter haar oren dus ze heeft echt geluk gehad. Ongelofelijk dat zo'n vos het aandurft om een konijn van 6 kilo te vermoorden!
Nu ben ik alleen bang dat die vos nog een keertje terugkomt, maar wat kan ik doen om mijn dieren te beschermen?
Ik heb een omheining van ongeveer 1.30/1.40m hoog en helemaal ingegraven met gaas dus de vos kan er niet onderdoor? Hoe dat dat beest erin is gekomen is ons een raadsel, zou hij echt steil tegen de omheining aan erover zijn geklommen???
, maar ik heb al enige keren een vos op ons terrein gespot.