Weer gezeur om mijn kat!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Weer gezeur om mijn kat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 17:29

Ik word er zo moe van, heb net mijn vriend al aan de telefoon gehad en zit er nu echt doorheen.
Ik heb hier al vaker een topic over geopend, alleen even geen zin om ze op te zoeken :D

Maar nu ben ik het dus helemaal zat, vandaag weer een briefje door de brievenbus, het laatste briefje was van 15 december en ja hoor de lente komt eraan en het begint weer, je hoort de eerste paar dagen hier aan de achterkant alle katten hun buurt weer even afbakenen, een hoop kattengejank dus.

Ik begin maar weer met zeggen dat het hierachter 1 groot kattenparadijs is, bijna alle huizen hebben minimaal 1 kat en ja die lopen via de schuren en schuttingen overal rond.
En dus ook 1 van de 2 van mij, de ander durft niet.
Toen we hier ruim een jaar woonde kregen we in september de eerste brief: onze kat was een terrorist.
Die brieven komen van 1 man, 4 huizen verderop die de hele dag thuis zit.
Zijn broer met gezin woont links van ons en hun moeder schuin aan de overkant.

In het eerste jaar was onze kat bij de linkerburen naar binnen gerept en kon in paniek de uitgang niet meer vinden, kat had dus een klerebende van hun keuken gemaakt, toen ook gezegd van joh sorry maar als er wat kapot is zeg het maar, nieuw kattenluik of als die iets gebroken heeft, daar ben je sowieso verzekerd voor en zo niet tsja daar is het dan je eigen dier voor, als die iets kapot maakt op welke manier dan ook dan vergoed je dat, dat was niet nodig, en ach het viel wel mee, beestje was in paniek.
Dus wij als het toch gebeurt gil dan gewoon, dan komt het wel in orde.

Niks dus, tot aan de eerste brief, wij verbaasd kijken want we hadden die man van 4 huizen evderop nooit gehoort over de kat, wel hadden we mee gemaakt dat onze kat in onze voortuin zat en zijn zoontje onze tuin in kwam rennen om zijn kattenvijand te verjagen (dit zei dat jochie zelf toen ik zei wat doe jij nou) de vader kwam er achteraan en zei laat maar gaan dat kind is gek.
Deze zelfde man stuurt dus de brieven.

Na de brief van decembr kookte ik, er stond onder andere in dat onze kat tegen een tv meubel aan gepist had en dat die die weg kon gooien, mijn kat kan ten eerste niet staand plassen (foutje tijdens de castratie 8 jaar geleden) en ten tweede als jij een kat dat ziet doen haal je er een doekje of iets overheen en de plas is weg, bij hem was het er dus helemaal ingetrokken stond er in de brief.
Dan heb je het mijn kat niet zien doen, en achteraf hoorden we van de vrouw van zijn broer dat die man DACHT een bruinige kat te zien lopen (nou heeft mijn vriend ook al eens een bruine kat naar binnen proberen te lokken die helemaal niet van ons was)

In deze brief staat er dus dat hij verdere stappen gaat ondernemen, omdat zijn woongenot er aan gaat, want de kat zit nu 6 maanden later weer in zijn huis.
Ik zit al 2 maanden zwanger thuis, de hele dag, ik ben zo aan te spreken en mijn kat komt alleen nog maar buiten als ik er ben, en ik zie hem dus ook de hele tijd weer binnen komen, de kattenbak gebruik, wat eten en drinken, even liggen en weer naar buiten gaan.

In deze brief staat dat hij twee brieven heeft geschreven en een kort gesprek met ons heeft gehad voor de deur.
HIJ heeft geen kort gesprek gehad voor de deur, na de december brief zijn wij naar de buren (zijn broer en diens vrouw) toe gestapt, want ik was echt kokend en ik dacht eens checken waarom ze zoveel last hebben en niet naar ons toe komen.
De vrouw deed open en zei onze kat eigenlijk prakisch niet meer te zien, dat klopte want de kat zat toen al twee weken binnen vanwege een oog infectie.
Haar man (dus de broer van) kwam aanlopen en zegt ow de kat?
Ja die zit hier nog elke dag, zijn vrouw stamelt ow...en ik zeg dat is knap, de kat zit al twee weken binnen met een oog infectie.
Toen was het ja mijn broer zit overspannen thuis, hij is zichzelf niet (allemaal redenen die ik hier niet zal noemen) en wil dan nog weleens van een mug een olifant maken, hij kan weinig hebben op dit moment.
Dus ik ook aan gegeven van ja dat respecteer ik, maar op deze manier worden wij niet blij.
Hij zou wel even praten met zijn broer.
Verder niets meer gehoort, ik dacht he he het is opgelost en had er nog bij gezegd van joh mocht onze kat nou wel wat gesloopt hebben zeg het dan! We zijn verzekerd en als 1 van onze dieren schade maakt ergens wordt dat gewoon vergoed.

En nu dus deze brief, ik zit vandaag mijn dingen te doen, internet werkte eindelijk weer, en ik zie een brief...dus voordat ik hem open maakte dacht ik nog o zeker een prettig dat het tegenwoordig zo goed gaat brief, of een voordat het begint zullen we er iets aan doen brief.
Maar nee...weer een klaagbrief, met daarin een gesprek die ik met zijn broer gehad heb en de dreiging naar de kantonrechter te stappen.
Nou heeft deze man nul komma nul bewijs dat onze kat zijn leven terroriseert, tot nu toe zijn we nooit geroepen op het moment, hij heeft nooit wat zien gebeuren, hij heeft alleen opgegeven dat hij dacht wat roodbruins te zien weglopen.

Al met al word ik hier zo moe van dat ik het liefst mijn spullen zou pakken en zou verhuizen, we hebben dit huis gekocht met de wetenschap dat het achter een kattenparadijs is, en voor een kinderparadijs, ook wij hebben weleens "overlast" van kinderen en katten, maar daarvoor woon je hier, als je dat niet wilt dan moet je verhuizen naar een plek waar je alles kan maken en niets hoeft te doen laten.
Ik zie hier ook geen oplossing meer voor, ik kan de tuin zo afzetten dat onze kat er niet meer uit komt, maar elke kat die dan onze tuin in komt kan er ook niet meer uit en dan zit ik 5 keer per dag een kat uit de tuin te tillen, we hebben toen voorgesteld van joh wij halen iets wat een oplossing biedt tegen onze kat, maar hij heeft zelf ook een kat.

Beetje een lang en warrig verhaal maar ik ben het ZO zat, alles bij elkaar opgeteld zitten wij hier nu twee jaar op onze tenen te lopen, ik zit 7 maanden zwanger thuis met bekken instabiliteit en losse gewrichten, de spanning komt er aan alle kanten uit, mijn opa ligt in het ziekenhuis en krijgt morgen een leven of dood operatie en dan krijg ik 6 maanden na de vorige brief een brief binnen met dreigementen van een vent die nog ons nog nooit normaal aangesproken heeft en vanaf het begin af aan al wel tegen andere zeurt over onze hond die niet gek is op zijn dierentreiterende kind, en onze katten, die doodsbang zijn voor zijn kind.
Wat wij overigens ook aan gegeven hebben.
Wat mij betreft gaat er een te koop bord op dit huis en gaan we lekker weg, dan maar onder de vraagprijs en dan maar een nieuwe kinderkamer inrichten, ik ben het zat om op mijn tenen te lopen, met een stijve rug en grote pijnlijk harde buik hier te zitten.

Dus tips en oplossingen verwacht ik niet, maar o wat is eht prettig even van me af te kunnen schrijven wat me zo hoog zit.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:41

Heeft het opgelucht...? :(:)

Wat een vervelende situatie zeg, vooral omdat je laat zien wel mee te willen werken en als er schade is dat te vergoeden en dan alsnog zulk drama.
Ik las laatst dat je vriend al een ander ( opknap ) huis wou kopen?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 17:55

Kana schreef:
Heeft het opgelucht...? :(:)

Wat een vervelende situatie zeg, vooral omdat je laat zien wel mee te willen werken en als er schade is dat te vergoeden en dan alsnog zulk drama.
Ik las laatst dat je vriend al een ander ( opknap ) huis wou kopen?

Weet je dat ik vanmiddag aan de telefoon ook gezegd heb van koop maar een ander huis, van mijn part die bouwval, ik had mezelf ook echt voorgenomen om hier gewoon lekker te gaan genieten, het is een zalig huis, maar nu dit weer bovenop de rest ppffff.
Als ik van te voren geweten had hoe en wat had ik dit huis nooit gekocht (eh laten kopen).

Ergens lucht het wel op, maar er zit nu zoveel spanning in me dat het niet grappig meer is en krijg het er ook niet meer uit, en dit is nog maar 1 briefje, stelt niets voor zou je zeggen, maar verleden jaar hebben we dit al volop gehad, en toen was ik al aan het knarsentanden, hun hebben kinderen, wij hebben dieren, het is net het ene front tegen het andere front terwijl dat in mijn ogen totaal overbodig is.

De schade is een vak apart, hij zegt schade te hebben, dus ik zeg kom maar op met de lijst, dan krijg je alles vergoed, geen lijst, geen bonnetjes etc. terwijl het volgens hem toch al boven de 300 euro uit stijgt.
Dan denk ik als ik zeker weet dat ik dankzij een dier of kind van hem zo'n schadepost heb dan haal ik hem uit zijn huis, en laat het hem zien, met bonnetjes/lijst en al.
Maar dat gebeurt dus niet.
Volgens mijn vriend is het weer hetzelfde gebakken lucht gebeuren als verleden jaar en zijn er wederom geen enkele bewijzen dat onze kat ook echt bezig is, want als je vraagt wanneer dan, is het antwoord gemurmel, als je vraagt laat zien dan komt er geen reactie.
Als het zo is dan is het zo, maar laat het dan zien!

__danielle__

Re: Weer gezeur om mijn kat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:16

Jeetje wat vervelend, lijkt echt wel burenpesterij en inderdaad, als je echt zoveel schade hebt kom je toch met bewijs?

Kan me voorstellen dat je er ff doorheen zit nu je ook al niet zo lekker in je vel zit..

Succes

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:19

Als jij je tuin afzet met schrikdraad dan kan jouw kat er niet uit en een ander er ook niet in. probleem opgelost. ;)

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:22

Laat maar bewijzen dat het jouwn kat is geweest!!
Bijv. foto maken.

Wat een pesterij zeg .......kan je niet iets langs de tuin maken?

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:31

Jezus, kan me voorstellen dat je daar echt helemaal sch...ziek van wordt... je hebt wel wat andere dingen aan je hoofd zeg!
Ik zou het lekker zo laten, laat ze maar lekker een klacht indienen volgens mij hebben ze geen poot om op te staan.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:32

vervelende situatie, kan me voorstellen dat dit een hoop stress opleverd.

ik persoonlijk zou ervoor zorgen dat mijn kat de tuin niet kan verlaten als er er mensen in de straat wonen die geen kattenliefhebbers zijn.

anderzijds is het natuurlijk wel zuur omdat je niet eens 100% zeker weet dat het uberhaupt je kat wel is.

succes!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:36

Meid baken gewoon je tuin af zodat je kat niet meer uit de tuin kan en probleem opgelost!!

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:51

Het zit je ook niet mee he meis :(:)

Ik zou vriendlief even bij de ooh zo vervelende man aan laten bellen en vragen of hij jullie kat eventueel op foto heeft als bewijs zijnde en dan de zogenaamde kapotte spullen laten zien door hem.Gaat hij daar niet op in laat hem er dan maar een zaak van maken aangezien meneer dan geen bewijzen heeft.
Mochten jullie die andere bruine kat nog zien maak daar even een foto van zodat je kan laten zien dat jouwe en die andere kat op elkaar lijken als je in een flits kijkt.
Je moet je niet op de kast jagen hoor door hem.Hij is diegeen die niet in orde is en op de 1 of andere manier sensatie aan het zoeken is.
Wat in dit geval makkelijk is omdat jullie een aparte kat hebben.

Vergeet niet aan je zelf te denken en laat hem lekker in zijn sop gaar koken hoe moeilijk dat ook is,maar zolang hij geen bewijzen heeft kan hij jullie niks maken ook.

En anders toch op de 1 of andere manier zien af te schermen zodat fly niet meer de tuin uit kan.Is niet leuk maar wat als hij flipt en je kat te grazen neemt.Liever een stap voor zijn dan te laat zijn.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:57

justdiesel schreef:
Meid baken gewoon je tuin af zodat je kat niet meer uit de tuin kan en probleem opgelost!!

Waarschijnlijk gaat het niet zo opgelost zijn..

De man wilt haar gewoon "pesten", hij weet nog niet eens zeker dat het haar kat is die bij hem rondloopt.
En misschien kan je eens opzoeken wat je "rechten" zijn? Want ik vind dat echt niet kunnen hoe deze man doet.

Je moet niet je huis verkopen omdat meneertje zich een beetje verveeld... }>

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:00

justdiesel schreef:

Als je goed leest is dat dus ook geen optie aangezien ze dan alle andere katten die de tuin inspringen vervolgens weer over het hek kan tillen om ze eruit te helpen.

Echt heel erg balen dit ts! Ik snap heel goed dat je daar liever weg wilt...
Laat je alleen niet zo druk maken door deze meneer, hij kan je niks maken, hij heeft toch ook geen bewijs dat het jouw kat was? En hij kan wel zeggen dat zijn kast verpest is maar is dat ook echt zo?
Ik zou als ik jou was zo min mogelijk aandacht aan hem besteden en eerst aan jezelf en je kindje denken, als je nu verhuist geeft dat alleen maar meer stress voor zowel jou als de baby. Je kan daarna altijd nog verhuizen!
Heel veel sterkte in ieder geval! :(:)

betssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:06

Een brief terugsturen waarin je vraagt om foto's/bonnetjes/bewijzen dat hij echt last ondervindt en leg daarin duidelijk uit dat jullie bereid zijn om te vergoeden als hij maar met iets komt. Handtekening onder zetten (en datum!) en even inscannen (mocht het toch wel tot een zaak komen, hebben jullie 'bewijs' dat jullie wel degelijk die man hebben geprobeerd te helpen) en dan posten...

vervelend hoor, bah, je had je waarschijnlijk heeel wat anders voorgesteld bij dit huis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:50

Misschien heb ik niet goed gelezen, maar zijn jij en je man zelf al eens bij deze man langs geweest? Ik begrijp dat je alleen bij zijn broer bent geweest? Hij kan je niet laten zien wat de schade is? Dan zou ik het al helemaal niet serieus nemen, alhoewel die brieven natuurlijk wel vervelend zijn.. :n

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:22

Dat andere huis wordt steeds aantrekkelijker O:)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:36

Ik zou met alle brieven en het hele verhaal eens contact opnemen met de wijkagent, mede delen dat je van goede wil bent om evt. schade te vergoeden mits aantoonbaar en dat je verder geen zin meer hebt om lastig gevallen te worden met dat gezanik. En of meneer de wijkagent hierin even willen bemiddelen zodat de rust in de buurt eindelijk hersteld wordt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:44

kun je niet een briefje terug sturen met de boodschap dat je niet gediend bent van loze beschuldigingen en dat als hij vind dat jullie kat alle schade aan richt hij dat maar moet gaan bewijzen ??

ideetje ??

kom zeg als hij niet in zijn vel zit hoeft ie dat niet op jullie af te reageren (daar hebben we het ggz voor)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:53

Ik ga met Urielle en rommulus mee. Wijkagent contacteren en een brief terug schrijven en vragen om bewijzen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:55

bewaar trouwens wel alle correspondentie
mocht het uit de hand lopen kun je het ome agent, de verzekering en of de rechter oid voor leggen

edit : voor gaande topic

[BB] Katten met buren probleem

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 22:20

Normaal zou ik idd zeggen ik zet de tuin af, maar dan moet ik dus echt een soort net over de tuin heen spannen, en een soort gazen kooi maken voor het balkon, de buren links hebben een serre, daar kan ik niets aan vast maken, en alleen prikkeldraad hebben we rechts, daar gaan zowel onze buurkatten als onze katten doorheen, plus dat zijn kat ook hier komt, alleen wij hebben nou echt nooit last van de andere katten, misschien omdat wij gewoon accepteren dat het zo is, onze kat verjaagt ze hier ook niet.

We hebben aan gegeven dat alle schade veroorzaakt door 1 van onze katten of de hond vergoed wordt, maar dan moeten mensen wel even langs komen, ik ga geen bankbiljetjes door brievenbussen duwen als we via via horen dat onze kat een moestuintje vol geplast heeft in zijn eentje, want hij zag een roodbruine kat wegrennen dacht hij.
Ondanks dat we dat aangaven dus verder niets vernomen, ok dan is er dus blijkbaar niets aan de hand.
Blijkbaar wel, ik weet niet eens of we een wijkagent hebben, maar mijn vriend zegt ook we hebben nu tig keer gezegd kom met een lijst, kom met de bonnetjes, kom met IETS behalve een hoop lucht.
Maar ik zit me dus echt druk te maken, ergens weet ik dat het pesterij is, het is namelijk de hele tijd iets, van de week blafte mijn hond zo vreselijk veel, ik zit hele dagen thuis!
Waren ze blijkbaar even vergeten.

De tuin afzetten is dus een ramp, tenzij we netten spannen maar dan moeten we natuurlijk geen buurkinderen hebben die er dingen op gaan gooien, alleen iets tegen de zijkanten werkt niet, daar gaan alle katten hier verenigd doorheen en ze slopen het gewoon, allemaal dus.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 22:45

Pfff ik wou op alles en iedereen stuk voor stuk reageren, maar heb er gewoon de fut niet meer voor.

Wijkagent etc. hebben we nooit gedaan omdat we zoiets hadden van negeren, die overspannenheid gaat wel over, geef hem die tijd even en de rest van dat stukje straat om te wennen aan de nieuwe buren zonder kids, en met een andere levensstijl.
Maar het is een klein kliekje waarvan de verhalen niet kloppen omdat ze niet overeen komen, de 1 zegt nee kat al niet meer gezien, dan komt de partner van diegeen met ja elke dag hoor, dan is het weer het blaffen blijft door gaan en verlult de ander zich weer met blaffen? waar?
Hiervoor was het huis van een oud mensje wat hier al 30 jaar woonde en tsja bij hem was het ok dat er kinderen door de verwilderde voortuin rende, geen beesten, geen lawaai, helemaal niets.
En wij zijn gewoon twee jonge mensen met onze eigen dingen, dit zijn geen gekke dingen, maar ze denken op dit stukje de straat te regeren, en nu dit er weer bij.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 23:56

mijntjuh schreef:
ik persoonlijk zou ervoor zorgen dat mijn kat de tuin niet kan verlaten als er er mensen in de straat wonen die geen kattenliefhebbers zijn.
succes!

Ze hebben allemaal katten :P
Als je hier op een goede dag bij mij in de tuin komt zitten komen alle kleurtjes en mengeltjes voorbij, de buren rechts hebben er 3, hij heeft er 1 en ga zo maar door.
En allemaal buiten katten, niemand houdt zijn katten hier binnen, het eerste jaar ook nooit wat van gehoort en toen opeens wel, alsof die man opeens een nieuwe hobby heeft.
Dus dan is het mijn kat insluiten (wat bijna onmogelijk is zal eens kijken of ik een foto kan maken) terwijl de rest van de katten gewoon allemaal er om heen los lopen, en niet omdat mijn kat van mij niet los mag, nee omdat van alle katten die hier lopen mijn kat de boosdoeners is (eigenlijk wij dus)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 00:03

LZP > BB

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 00:27

ik ga mee met betssa mee,
laat je niet op stang jagen zorg ervoor dat jij bewijs hebt,als hij dan nog eens zanikt zeg maar dat je de politie erbij haalt en dat hij dan het mag uitleggen,
je tuin afmaken heeft geen zin,jij zit weer in de kosten en moet al dat werk verzetten en als je kat dan wel naar buiten vliegt heb je er nog niets aan,
ik begrijp dat van het kindje wel niet goed maar als je in de gaten hebt dat je kat "weg gejaagd" wordt pobeer het dan te filmen.
ik weet dat je in zulke zaken altijd genoeg bewijs moet hebben mocht hij dan toch de politie erbij halen heb jij bewijs.
ik wens je nog veel succes met de zwangerschap en de vervelende buurman

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 00:49

De man zelf heeft een zoontje, en kids zijn in mijn ogen ok, tot op het moment dat ze dieren gaan treiteren, dit kind heeft mijn katten en mijn hond zo lopen treiteren dat als mijn hond dat kind zijn stem hoort (buiten op straat) ze al begint te grommen.
Op het moment dat mijn kat dus in mijn voortuin in de zon ligt is dat zoontje al meerdere keren mijn voortuin ingerent om de kat te verjagen want het is zijn kattenvijand, ik heb hier wat van gezegd, gewoon tegen het kind gezegd van joh wat doe jij nou, dit is de tuin van mijn kat, waarop de vader die erbij was zei: ach joh dat kind is gek.
Maar dan is het niet erg gek dat mijn kat een andere voortuin in gaat.

Ons voortuintje is namelijk kindvrij (wij hebben geen kids) en grotendeels betegeld met een bankje erop en een klein lijntje bloemen er om heen.
Niet alleen onze kat ligt hier graag, maar alle katten liggen hier graag want er schijnt zon op, het staat niet vol met planten of kinderspullen en er spelen geen schreeuwerige kinderen in.
Dus het is een geliefd plekje en ik ben echt een doos, ik vind het geweldig om die beestjes te zien rollebollen op de stenen, lekker schuren en genieten van de zon.
Maar omdat dat zoontje graag plaagt (en dan vooral mijn dieren dus) zit mijn kat zelden in ons eigen voortuintje meer, maar gaat de tuinen in waar meer plekken zijn om zich te verstoppen.

Eigenlijk is het dus een klein stukje probleem van een groter probleem, maar wel het kleine stukje waar ik me druk om maak (de kat dus) alles bij elkaar zijn er meerdere dingen, had beter de titel problemen met de buren aan kunnen houden.

O ja het filmen is moeilijk, het is niet altijd en niet om een vaste tijd.
Vriend wil een mini spy cam aan de halsband van de kat vastmaken, dan kunnen we echt zien wat het dier wel en niet doet hahaha en dus ook bewijzen.
Ik zei al ik gooi er een belletje aan, en als hij dan aan komt met ja je kat zus en zo zou die het belletje gehoort moeten hebben, zo niet, is het dus weer niet waar en zeker niet onze kat.
Maar ok, makkelijker is dan nog de kat een week naar mijn ouders brengen en dan eens vragen van goh heb je last van hem gehad, maar daar gingen ze al de mist mee in toen de kat twee ewken binnen moest blijven met die ooginfectie.