Ik heb hier al vaker een topic over geopend, alleen even geen zin om ze op te zoeken
Maar nu ben ik het dus helemaal zat, vandaag weer een briefje door de brievenbus, het laatste briefje was van 15 december en ja hoor de lente komt eraan en het begint weer, je hoort de eerste paar dagen hier aan de achterkant alle katten hun buurt weer even afbakenen, een hoop kattengejank dus.
Ik begin maar weer met zeggen dat het hierachter 1 groot kattenparadijs is, bijna alle huizen hebben minimaal 1 kat en ja die lopen via de schuren en schuttingen overal rond.
En dus ook 1 van de 2 van mij, de ander durft niet.
Toen we hier ruim een jaar woonde kregen we in september de eerste brief: onze kat was een terrorist.
Die brieven komen van 1 man, 4 huizen verderop die de hele dag thuis zit.
Zijn broer met gezin woont links van ons en hun moeder schuin aan de overkant.
In het eerste jaar was onze kat bij de linkerburen naar binnen gerept en kon in paniek de uitgang niet meer vinden, kat had dus een klerebende van hun keuken gemaakt, toen ook gezegd van joh sorry maar als er wat kapot is zeg het maar, nieuw kattenluik of als die iets gebroken heeft, daar ben je sowieso verzekerd voor en zo niet tsja daar is het dan je eigen dier voor, als die iets kapot maakt op welke manier dan ook dan vergoed je dat, dat was niet nodig, en ach het viel wel mee, beestje was in paniek.
Dus wij als het toch gebeurt gil dan gewoon, dan komt het wel in orde.
Niks dus, tot aan de eerste brief, wij verbaasd kijken want we hadden die man van 4 huizen evderop nooit gehoort over de kat, wel hadden we mee gemaakt dat onze kat in onze voortuin zat en zijn zoontje onze tuin in kwam rennen om zijn kattenvijand te verjagen (dit zei dat jochie zelf toen ik zei wat doe jij nou) de vader kwam er achteraan en zei laat maar gaan dat kind is gek.
Deze zelfde man stuurt dus de brieven.
Na de brief van decembr kookte ik, er stond onder andere in dat onze kat tegen een tv meubel aan gepist had en dat die die weg kon gooien, mijn kat kan ten eerste niet staand plassen (foutje tijdens de castratie 8 jaar geleden) en ten tweede als jij een kat dat ziet doen haal je er een doekje of iets overheen en de plas is weg, bij hem was het er dus helemaal ingetrokken stond er in de brief.
Dan heb je het mijn kat niet zien doen, en achteraf hoorden we van de vrouw van zijn broer dat die man DACHT een bruinige kat te zien lopen (nou heeft mijn vriend ook al eens een bruine kat naar binnen proberen te lokken die helemaal niet van ons was)
In deze brief staat er dus dat hij verdere stappen gaat ondernemen, omdat zijn woongenot er aan gaat, want de kat zit nu 6 maanden later weer in zijn huis.
Ik zit al 2 maanden zwanger thuis, de hele dag, ik ben zo aan te spreken en mijn kat komt alleen nog maar buiten als ik er ben, en ik zie hem dus ook de hele tijd weer binnen komen, de kattenbak gebruik, wat eten en drinken, even liggen en weer naar buiten gaan.
In deze brief staat dat hij twee brieven heeft geschreven en een kort gesprek met ons heeft gehad voor de deur.
HIJ heeft geen kort gesprek gehad voor de deur, na de december brief zijn wij naar de buren (zijn broer en diens vrouw) toe gestapt, want ik was echt kokend en ik dacht eens checken waarom ze zoveel last hebben en niet naar ons toe komen.
De vrouw deed open en zei onze kat eigenlijk prakisch niet meer te zien, dat klopte want de kat zat toen al twee weken binnen vanwege een oog infectie.
Haar man (dus de broer van) kwam aanlopen en zegt ow de kat?
Ja die zit hier nog elke dag, zijn vrouw stamelt ow...en ik zeg dat is knap, de kat zit al twee weken binnen met een oog infectie.
Toen was het ja mijn broer zit overspannen thuis, hij is zichzelf niet (allemaal redenen die ik hier niet zal noemen) en wil dan nog weleens van een mug een olifant maken, hij kan weinig hebben op dit moment.
Dus ik ook aan gegeven van ja dat respecteer ik, maar op deze manier worden wij niet blij.
Hij zou wel even praten met zijn broer.
Verder niets meer gehoort, ik dacht he he het is opgelost en had er nog bij gezegd van joh mocht onze kat nou wel wat gesloopt hebben zeg het dan! We zijn verzekerd en als 1 van onze dieren schade maakt ergens wordt dat gewoon vergoed.
En nu dus deze brief, ik zit vandaag mijn dingen te doen, internet werkte eindelijk weer, en ik zie een brief...dus voordat ik hem open maakte dacht ik nog o zeker een prettig dat het tegenwoordig zo goed gaat brief, of een voordat het begint zullen we er iets aan doen brief.
Maar nee...weer een klaagbrief, met daarin een gesprek die ik met zijn broer gehad heb en de dreiging naar de kantonrechter te stappen.
Nou heeft deze man nul komma nul bewijs dat onze kat zijn leven terroriseert, tot nu toe zijn we nooit geroepen op het moment, hij heeft nooit wat zien gebeuren, hij heeft alleen opgegeven dat hij dacht wat roodbruins te zien weglopen.
Al met al word ik hier zo moe van dat ik het liefst mijn spullen zou pakken en zou verhuizen, we hebben dit huis gekocht met de wetenschap dat het achter een kattenparadijs is, en voor een kinderparadijs, ook wij hebben weleens "overlast" van kinderen en katten, maar daarvoor woon je hier, als je dat niet wilt dan moet je verhuizen naar een plek waar je alles kan maken en niets hoeft te doen laten.
Ik zie hier ook geen oplossing meer voor, ik kan de tuin zo afzetten dat onze kat er niet meer uit komt, maar elke kat die dan onze tuin in komt kan er ook niet meer uit en dan zit ik 5 keer per dag een kat uit de tuin te tillen, we hebben toen voorgesteld van joh wij halen iets wat een oplossing biedt tegen onze kat, maar hij heeft zelf ook een kat.
Beetje een lang en warrig verhaal maar ik ben het ZO zat, alles bij elkaar opgeteld zitten wij hier nu twee jaar op onze tenen te lopen, ik zit 7 maanden zwanger thuis met bekken instabiliteit en losse gewrichten, de spanning komt er aan alle kanten uit, mijn opa ligt in het ziekenhuis en krijgt morgen een leven of dood operatie en dan krijg ik 6 maanden na de vorige brief een brief binnen met dreigementen van een vent die nog ons nog nooit normaal aangesproken heeft en vanaf het begin af aan al wel tegen andere zeurt over onze hond die niet gek is op zijn dierentreiterende kind, en onze katten, die doodsbang zijn voor zijn kind.
Wat wij overigens ook aan gegeven hebben.
Wat mij betreft gaat er een te koop bord op dit huis en gaan we lekker weg, dan maar onder de vraagprijs en dan maar een nieuwe kinderkamer inrichten, ik ben het zat om op mijn tenen te lopen, met een stijve rug en grote pijnlijk harde buik hier te zitten.
Dus tips en oplossingen verwacht ik niet, maar o wat is eht prettig even van me af te kunnen schrijven wat me zo hoog zit.