Ik heb voor een paar maand terug een kitten gehad, waar het niet goed mee ging, en die ik ook helaas heb moeten laten inslapen.. (Voor meer info, zie topic: Wat te doen met kitten die kwijlt..)
Nu ben ik dus een beetje huiverig ervoor om weer een ziek kittentje in huis te hebben zonder dat ik het door heb..
Nu ben ik afgelopen week wezen kijken bij een kittentje, hij was echt heel lief.. en is nu 6 weekjes oud..
Van het nestje zijn er al 2 doodgegaan.. Maar goed, dat kan...?
Nu zit ik te twijfelen over het volgende.. Ik kwam daar kijken, en het huis was echt gewoon.. In 1 woord.. Vies! Ze hadden heel veel dieren, en ik vond het echt een gore bende daar... Ze zei me toen dat het kittentje 5 weken was, en dat ik hem evt vanaf begin juni kon ophalen.. Liefst een week later, omdat dat wat beter was voor het kittentje..
Nu kreeg ik vandaag een mail, dat ik hem deze week al kon halen.. De moeder gaf geen melk meer, dus de kittens zaten nu al aan de brokjes en water.. Ik vond dit nogal vreemd.. Vooral omdat ze vorige week zei dat het pas vanaf begin juni kon..
Ik heb ook de DA gebeld, en ze raadde me aan om het niet te doen, want meestal als je kittens weghaalde bij een huis wat echt vies was, hadden ze meestal vlooien, oormijt e.d
Ook dat de moederkat geen melk meer gaf vond ze vreemd, omdat de kittens nog maar 6 weken zijn nu.. Dus ze vermoedde dat de moederkat ondervoed was... (Ik heb de moeder gezien, en ze was niet echt een dikkerd.. Maar vond haar ook niet heel dun)
Dus ze dacht dat het beter was om een ander katje te zoeken, omdat deze waarschijnlijk niet echt een goede weestand zou krijgen door deze omstandigheden... En om mijn slechte ervaring van het vorige katje..
Nu baal ik hier natuurlijk van.. Ik had me er stiekem al op verheugd.. Maar ik wil absoluut geen zieke kat weer hebben... (Nu weet ik dat dit altijd kan, maar ik ga de kans niet groter maken...
)Maar wat denken jullie hiervan?
Zou ik het er op kunnen wagen, of de raad van de DA opvolgen en het maar niet doen voor de zekerheid?
Ps. Ik zag niks geks aan het kittentje trouwens..