Mijn twee rammetjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xAlice

Mijn twee rammetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 15:23

Hallo,

Ik had eerst één konijn, een rammetje, heel lief beestje. Ik weet het, je moet eigenlijk nooit één konijn nemen, maar dat hebben we toch gedaan en die heb ik inmiddels 2 jaar ongeveer denk ik.
Nu werden mijn zus en ik pas verliefd op een ander konijntje en hebben die gekocht, een rammetje, hij zou een week bij ons zitten en daarna naar de vriend van mijn zus gaan waar hij in de toekomst een vrouwtje er bij zou krijgen.. Maar het is een echt binnen konijn en een echt knuffel, bovendien konden we geen afstand meer doen dus hebben we besloten hem te houden.
Nu heeft hij ongeveer 2 weken bij mij op mijn kamer gestaan en pas hebben we hem met zijn hokje (toen het zonnetje scheen) naast het hok van mijn andere konijn gezet. Dit ging heel goed en beide leken het erg leuk te vinden, nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om af en toe als het lekker weer is ze samen in het rennetje te zetten zodat ze even contact kunnen hebben. Maar het zijn wel twee rammetjes dus ik weet niet of dat gaat. Door de tralies heen leken ze elkaar wel lief te vinden maar ik heb geen idee of dat ook goed gaat als ze echt samen in een hok zitten.
Dus mijn vraag: zou dit goed kunnen gaan? en als het niet goed gaat, kan het dan ook echt fout gaan want ik wil niet dat één van de 2 gewond raakt natuurlijk.
Alvast bedankt voor het helpen :D

Pluttersput

Re: Mijn twee rammetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:21

Nee, ik zou geen 2 ongecastreerde rammen bij elkaar zetten. Gecastreerd tot daar aan toe, maar ongecastreerd zeker niet. Wij zijn een konijn kwijt geraakt. Het leek ook heel leuk te gaan met 2 rammen, spelen etc. Maar toen heeft de ene ram de andere gebeten, en die zijn we eraan kwijtgeraakt...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:55

ik ga mee met pluttersput, hoe leuk het er door de tralies heen ook uitziet, de hormonen gaan een flinke rol spelen. 2 mannen hebben hier 2 dames, maar ook dat ging niet goed en zijn inmiddels dus 2 stellen ipv 1 groep.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:25

Ik ga mee met de rest hier boven
Nooit 2 rammen bij elkaar zitten, castreer beide rammen en zet er een leuke voedster bij ;)
En dan het liefst een opvang konijn

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:31

Bij mij zitten 2 rammen samen. Wel los in de tuin. Ze zitten ook al van jongs af bij elkaar en tot nu toe nog geen problemen gehad. Maar ze zijn dan ook nog geen jaar oud.
Daarom zou ik even willen vragen aan pluttersput wanneer dat voorval bij jou gebeurd is? Nu gaat het zonder problemen bij mij, maar denk je dat ik mss nog problemen mag verwachten?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:34

Niet doen! En zeker niet af en toe. Je kunt dan beter jouw rammetje castreren en een vrouwtje geven en de andere naar je zus met een vrouwtje. Je zit nu met 2 eenzame dieren!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:35

@ Elmee: Ik zou het in ieder geval in de gaten houden. Dat ze vanaf geboorte bij elkaar zitten is natuurlijk wel fijn, en verkleint de kans dat het fout gaat. Maar ik zou ze met grote regelmaat nakijken op wondjes, helemaal als het paartijd is ;)

Ik weet dat je het niet wil horen, maar ik denk, op latere leeftijd, dat je er best nog wel eens aan zal moeten om ze uit elkaar te zetten :(:)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:38

Wij hebben in de opvang nu ook wat broertjes bij elkaar, dit gaat nog goed, maar binnenkort gaan ze allemaal uit elkaar

2 mannetjes is gewoon geen goed idee

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 20:46

Oke, ik heb mijn antwoord.. Iemand zei dat het met het vechten wel mee viel.. Maar dan doe ik het gewoon niet :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:53

Als je geen risico wil lopen zou ik het idd niet doen

Laat hem gewoon gecastreren en zoek een leuke voedster er bij uit :)