vissen op kamers.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

welmoedz

vissen op kamers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 19:54

Hallo!

Ik had even een vraagje.
Ik zit sinds 2 maanden op kamers en heb vissen altijd al leuk gevonden.
Nu wil ik graag 2 goudvissen of sluierstaarten op m'n kamer maar ga wel altijd elk weekend naar huis.
Nu las ik dat ze wel een weekend zonder eten kunnen maar vind het toch een beetje lastig om nou een keuze te maken.
Als ik er af en toe doordeweeks niet ben heb ik wel een huisgenoot die ze gewoon eten kan geven maar die gaat in het weekend ook gewoon naar huis.

Wat lijkt jullie verstandig?

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:55

Ik heb niet veel verstand van vissen. Wel heb ik op mijn werk (kinderopvang/onderwijs) ook vissen op de groep gehad.
Ik gaf ze vrijdag eind van de dag eten, en dan maandag ochtend weer. Ging altijd goed.
Was ik langer vrij.... moesten ze wel mee naar huis.

Waren trouwens goudvissen

Anoniem

Re: vissen op kamers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:10

Weetje wel dat goudvissen een grote aquarium nodig hebben? Volgens mij min 1.20 lang ;)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:11

Ze kunnen makkelijk een weekend zonder eten. De meeste mensen voeren toch veel te veel. Zorg voor wat plantjes er in. Helemaal geen probleem.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:15

Weekend zonder eten is inderdaad geen probleem. Hou er wel rekening mee dat goudvissen uiteindelijk inderdaad een aquarium van 1.20 m nodig hebben. Je zult er ook iets meer dan 2 moeten nemen, stuk of 5 is voor goudvissen een mooi aantal.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:30

de goudvisjes die wij hadden, bleven klein (lees: gingen snel dood... lag dat nu aan te weinig eten?)
we hadden er idd wel altijd meerdere.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:32

Te weinig eten, te kleine kom?, te veel water verversen, te zwak filter. Kan aan zo veel dingen liggen.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:33

je kan ook een soort blokje kopen, en dat is dan weekendvoer... gooi je in het water en dan hebben ze voor weekend eten.. te koop bij dierenwinkels en tuincentra..

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:49

Mijn schoonvader heeft een zoutwateraquarium (wel iets anders dan goudvissen natuurlijk, dus ik weet niet of er hetzelfde voor geldt) waar wij de afgelopen week voor gezorgd hebben. Hij heeft een automaatje gekocht wat om de zoveel uur (elke 2 dagen geloof ik) een bepaalde hoeveelheid voer in het water dumpt, en zelf zijn we twee keer een diepvriesblokje erin wezen gooien. Deze kunnen dus bést twee daagjes zonder toezicht. De vraag is alleen of je het wilt, ik zou namelijk best bang zijn dat er een keer stroomstoring is ofzo, of je filter kapt er mee in het weekend, en dan kom je maandag in je kamer, is je hele aquarium dood.. Dat had mijn schoonpa vorig jaar namelijk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:52

kan prima hoor, ik heb het ook altijd gedaan en schrik niet die van mij is 13 jaar geworden in een aquarium van 60 liter ;)

ik heb nu nog 5 vissen zitten, interesse :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:56

Ze kunnen zo'n 25 jaar oud worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:04

ja dat weten e meesten niet, en helaas worden de meeste visjes ook niet zo oud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 07:33

Als je goed verzorgt. Dus ook een ruime aqua voor hun koop. Worden ze nog wel ouder als 13 jaar :D

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 00:41

nog bedankt!
ik heb 2 kleine goudvisjes gekocht en een aquarium, van 50x35x 30 cm.(+ filter en zuurstofpomp)
en ze hadden idd gewoon weekend voer! super handig! :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:46

Hou er wel maar rekening mee dat je al vrij snel naar een aquarium van 80 cm toe moet en daarna naar eentje van 1.20...
Edit: Heb je je aquarium wel 2 weken in laten draaien?

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 12:58

Nee dat heb ik niet gedaan.. ook nooit gehoord dat dat moet?(ook niet van de winkel?)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:02

Twee weken is wel erg lang, maar een aquarium moet wel een dag of 5 a 6 draaien met de planten, zand en het water. Dit om een goede balans te krijgen in je water met de juiste waardes.
Maargoed, je hebt er goudvissen in. Die kunnen wel tegen een stootje. Als het nou van die tere zoetwatervissen waren dan werd het wat lastiger.

Er is idd weekendvoer, maar ik heb mijn vissen ook wel eens twee dagen geen eten gegeven in een ver verleden en ze hebben 't gewoon overleefd (zoetwatervissen). :+
Er bestaat ook nog een soort molentje, daar doe je voer in en die plak je bovenop je aquarium. Dan stel je een tijd in en als het dan tijd is, dan draait dat molentje twee keer rond, waardoor er twee keer wat voer in het aquarium komt. Ideaal! Heel handig ding.

Veel plezier met je vissen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:06

5 a 6 dagen is dan weer erg kort... Ook al zijn 't goudvissen, je aquarium indraaien is toch altijd wel gewoon nodig. Die nitrietpiek die er ontstaat is niet niks. Ook niet voor goudvissen.

Op advies van een winkel zou ik sowieso al niet af gaan. Die maken vaak liever winst dan iets anders...

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:10

Op advies van mijn dierenwinkel destijds heb ik 'm een kleine week laten draaien. Daardoor kon ik ook niet meer wachten op vissen te halen, want dat is natuurlijk wel het leukste.
Heb toen ook met zo'n strookje de waardes bekeken en die waren toen allemaal prima.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 15:35

hmm naja, Het is nu al gebeurd.
ik zal er de volgende x aan denken(hoop dat,dat nog heel lang duurt :) )

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:36

Nja ik voer mijn zoutwatervissen soms zelfs 4 dagen niet, en dan weer 2 dagen wel dan weer 1 dag niet enz.
Vissen moet je niet teveel verwennen, dan belast je het water te veel

In jouw geval zou 2 dagen niet voeren geen probleem zijn als je vissen maar gezond zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:11

welmoedz schreef:
nog bedankt!
ik heb 2 kleine goudvisjes gekocht en een aquarium, van 50x35x 30 cm.(+ filter en zuurstofpomp)
en ze hadden idd gewoon weekend voer! super handig! :)

aah leuk! *D gefeli met je nieuwe huisdiertjes!

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:08

_Tara_ schreef:
5 a 6 dagen is dan weer erg kort... Ook al zijn 't goudvissen, je aquarium indraaien is toch altijd wel gewoon nodig. Die nitrietpiek die er ontstaat is niet niks. Ook niet voor goudvissen.

Op advies van een winkel zou ik sowieso al niet af gaan. Die maken vaak liever winst dan iets anders...

Idd, 3 a 4 weken is het beste