Ervaringen Hurtta tuig pro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Ervaringen Hurtta tuig pro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 18:47

Vandaag zijn we op tuigen jacht geweest voor onze witte herder. Ik heb daar al eens eerder een topic over geopend en toen wel al wijzer geworden. Inmiddels is zijn nu gebruikte tuigje echt bijna te klein en aan zijn eind. We zijn daarom al een tijd op zoek met hond naar een passend tuig, maar dat valt dus tegen die te vinden, of de buikomvang is te klein of de lengte is te klein waardoor het strak achter zijn oksels komt te zitten. Ook moet het een tuig zijn waarvoor ik geen poot erdoor hoef te proppen wat ik onze witte niet kan aandoen met mijn gebrekkige motoriek. :o

Vandaag weer ergens anders een passessie gehad. En weer te klein, te kort enz. Maar eindelijk een passend tuig gevonden waarvan de dierenwinkel medewerker me eerst uitlachte om de maat die ik dacht dat nodig was. Zij wilde die ook eerst niet aanpassen omdat hij er toch in zou verzuipen. Maar hij past hem dus wel goed, alleen die maat een schokkende 120 cm die normaal goed is voor bernersenners of sint bernards, dat formaat. Bij de buik houden we idd een hele lap materiaal over maar in de lengte is het net goed en kan hij nog een beetje groeien zelfs. We hebben het nog niet aangeschaft omdat we eerst wat ervaringen ermee willen weten.

Dus wie heeft er voor zijn hond een Hurtta pro tuig? hoe stevig zijn ze, kunnen ze goed tegen modderige watermonsters? Bevalt het in gebruik bij de hond ook dus geen slijt of irritatie plekken? En wie heeft er ook die enorme maat en voor welke hond dan?

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:11

Mijn honden hebben ook zo'n Hurtta tuigje. Ben er heel tevreden over.
Past goed, is nog niet stuk (en mijn aussies kunnen echt wild doen) en schuurt niet ;)

Nikka

Re: Ervaringen Hurtta tuig pro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:14

Ik ben er niet kapot van, heb ze ooit gekocht maar gebruik ze zelden. Ik vind ze gewoon niet goed zitten. Ik heb betere ervaringen met de Ferplast ergocomfort. Zit als gegoten, goede sluiters en gooi je zo de was in en is weer als nieuw.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:16

Hier ook tevreden over het Hurtta tuig! Ik heb hem overigens gekocht via dursydog.nl.
Het is alleen niet ontsnappings-veilig maar in principe probeert ze het nooit :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 19:17

Ferplast komt hij met zijn lijf niet in dat is hem veel te klein. Het komt er op neer of deze of een op maar gemaakte heel erg dure.

Wat ik wel begreep was dat ze gewoon in de wasmachine kunnen als ze erg vuil zijn. En hij draagt er zowiezo zijn halsband standaard bij.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:18

Jenny21 schreef:
Het is alleen niet ontsnappings-veilig maar in principe probeert ze het nooit :P

Nee en daarom vind ik het niet prettig. Het zit gewoon erg lossig en schuift me te veel.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:13

Hier ziet het niet echt los! Het is alleen als we haar eens ergens vastbinden ofzo (aan tafelpoot bij terrasje bijv) dan heeft ze zich er 1x uitgewrongen.... Met wandelen is het geen enkel probleem, en vaak loopt ze trouwens los :P

Bep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 07:06

Alle 3 mijn schapendoesjes hebben een Hurta tuig. Bevalt prima. Lekker licht en zo weer droog na een zwembeurt. Zijn ook makkelijk om te doen, je hoeft niet met poten te werken. Gewoon over de kop, bandje onderdoor en vastklikken.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:09

Kees heeft er een. Hij draagt hem zomers bij iedere wandeling, omdat hij ook een Scalibor band omheeft. Dan zitten bandjes om de nek niet prettig. Ik heb nog nooit zo'n fijn tuig gehad! Hij staat mooi, is in een wip aan en de pasvorm is gewoon goed.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:33

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:36

wij hebben voor onze boxer een tuig bij www.furkaworkingdog.nl gekocht. We hebben dan met dubbele steekgesp zodat we alleen over het hoofd aan hoeven te doen. Voordeel is dat ze wel standaardmaten hebben maar tevens ook (tenminste bij mij) maatwerk doen. Tuig is zeer stevig en zeer makkelijk in gebruik en in vele kleuren te krijgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 13:52

Antheman leuke foto's tuig blijft ook mooi zitten.
Inmiddels hebben we het tuig gekocht en heeft hij hem een keer aangehad als test gister met gewoon wandelen een kort stukje. En hij blijft netjes zitten ook trekt hij er niet meer mee wat hij er wel mee zou kunnen. Dat is dus een mooie xtra. Wel moet de buikband op zijn allerkortste bijna maar daar groeit hij vanzelf wel in.

Als het goed is gaat hij donderdag en vrijdag mee met een rolstoel 3 daagse naast de stoel met tuig, 2 keer 5,5 km alleen maar aan de riem gezien de drukte die het dan is. Dan zijn we benieuwd hoe het bevalt. Tenminste als we tenminste ons oudje bij iemand kunnen brengen voor de wandeling, die redt nu kwamen we vandaag achter niet veel verder meer dan een kilometer met veel rusten.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:54

karuna schreef:
Antheman leuke foto's tuig blijft ook mooi zitten.
Inmiddels hebben we het tuig gekocht en heeft hij hem een keer aangehad als test gister met gewoon wandelen een kort stukje. En hij blijft netjes zitten ook trekt hij er niet meer mee wat hij er wel mee zou kunnen. Dat is dus een mooie xtra. Wel moet de buikband op zijn allerkortste bijna maar daar groeit hij vanzelf wel in.

Als het goed is gaat hij donderdag en vrijdag mee met een rolstoel 3 daagse naast de stoel met tuig, 2 keer 5,5 km alleen maar aan de riem gezien de drukte die het dan is. Dan zijn we benieuwd hoe het bevalt. Tenminste als we tenminste ons oudje bij iemand kunnen brengen voor de wandeling, die redt nu kwamen we vandaag achter niet veel verder meer dan een kilometer met veel rusten.

Dank je :D
Ik hoop dat het ook bevalt op langere termijn.
Kees draagt hem ook met fietsen, steppen en stukje langs de weg paardrijden. ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 13:57

Ik zal hem vooral gebruiken langs de scootmobiel en Sander met canicrossen. maar als blijkt dat hij er idd niet mee trekt kan ik hem ook met gewoon wandelen gebruiken. Scheelt altijd weer iets.