poezen en verhuizen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

poezen en verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:38

Aankomende woensdag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.

Hier hoeft weinig aan te gebeuren, alleen boven moet er geschilderd worden.

nu gaan we waarschijnlijk zondag al over.

Op dit moment zijn we flink aan het inpakken en dat doet de poezen enorm weinig.

Maar hoe moet het straks als we over gaan? Moet ik de 2 als eerste meenemen of als laatste?
Het gaat om een verhuizing van nog geen 5 km, we rijden dus zelf een aantal keer op en neer.

En wat als we er zondag in zitten, wat moeten we dan met de poezen?

wie heeft tips?

Anoniem

Re: poezen en verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:39

Ik lees ff mee, want ik heb hetzelfde komend weekend ;)

Sowieso een week of 3 binnen houden zodat ze niet weglopen naar het oude huis, mits ze buiten komen :)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:40

Heb je een apart kamertje waar de poezen in kunnen?
Dan zou ik ze daar in doen en pas als laatste meenemen.

Voordat je ze meeneemt moet je boter onder pootjes smeren!
Het smeren van boter op de pootjes heeft 3 werkingen

Op alle 4 de pootjes smeer je een (dun) laagje boter, vooral de kussentjes en beetje tussen de tenen...
1) de kat gaat de pootjes uitgebreid liggen wassen, dit werkt ontspannend voor de kat na een verhuizing
2) door dat wassen, wast hij dus al de oude geurtjes van het oude huis weg
3) dan zijn de pootjes helemaal schoon en nemen gelijk luchtjes van nieuwe huis op...
daardoor zullen ze het nieuwe huis makkelijker kunnen vinden en niet op zoek gaan naar de oude

Heb dit altijd gedaan bij mijn katten bij verhuizingen, werkte super...
Ik liet ze gemiddeld na week of 2 weer naar buiten

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:42

Wij hebben de katten als laatst meegenomen.
Eerst alle spullen overgebracht. De katten in de kamer gedaan die als eerste leeg was. Zo hadden we geen last van de katten en wisten we zeker waar ze waren.
Toen we alle spullen in het nieuwe huis hadden staan hebben we de katten opgehaald.
Zo ging het prima. Het beste kun je de mandjes enzo dan in de lege kamer neerzetten, dan voelt het ook ''veilig''.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:44

Mijn kat ging totaal door het lint bij beide verhuizingen. De laatste keer (2de keer) ging ze naar een katvriendelijker huis en was ze redelijk snel gewend (lees 6 dagen voordat ze in de woonkamer durfde) Maar de 1ste keer heeft ze 2 weken onder het bed gelegen en werd echt eng mager! Gelukkig ging ze toen langzaam op ontdekkings tocht maar dat was echt heel zielig.
En net zoals daantje, de kat als laatste.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:45

DenK4ever schreef:

Dat zou ik dus niet doen, doe dat zodra je in het nieuwe huis zit. Een kat wast niet de geuren van het oude huis weg. (zou een beetje gek zijn, weet je hoe vaak een kat zich wast? En dan iedere keer de weg kwijt zijn? :D )Het gaat erom dat ze de geuren van het nieuwe huis hierdoor "opnemen".
Dus boter onder de pootjes als je al in het nieuwe huis zit. Tip: doe dit niet als je dure vloerbedekking hebt. ;)

Ik zou ze niet tot het laatste in het huis laten, dan is je oude huis leeg en kaal. Ik zou ze meenemen op het moment dat je de meeste spullen in het nieuwe huis hebt, in het weekend. Dan ben je zelf veel in het nieuwe huis om te verven en de laatste spullen over te brengen, zet ze in een kamer en hou de deur dicht.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:45

ik heb mijn katten ook als laatste verhuist.. Was ik zelf klaar en kon ik mooi zien hoe ze reageerde op hun nieuwe omgeving, eigen spulletjes die er al stonden en was er meteen rust.. (bedoel geen mensen meer die heen en weer lopen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:47

Relaxed schreef:

Sowieso een week of 3 binnen houden zodat ze niet weglopen naar het oude huis, mits ze buiten komen :)

ze komen niet buiten buiten, nou ja ze komen wel buiten maar niet los. Ze zitten altijd aan een draad (ik weet dat veel mensen dit zielig vinden. ik niet)

DenK4ever schreef:
Heb je een apart kamertje waar de poezen in kunnen?
Dan zou ik ze daar in doen en pas als laatste meenemen.

Het smeren van boter op de pootjes heeft 3 werkingen

Op alle 4 de pootjes smeer je een (dun) laagje boter, vooral de kussentjes en beetje tussen de tenen...
1) de kat gaat de pootjes uitgebreid liggen wassen, dit werkt ontspannend voor de kat na een verhuizing
2) door dat wassen, wast hij dus al de oude geurtjes van het oude huis weg
3) dan zijn de pootjes helemaal schoon en nemen gelijk luchtjes van nieuwe huis op...
daardoor zullen ze het nieuwe huis makkelijker kunnen vinden en niet op zoek gaan naar de oude

Heb dit altijd gedaan bij mijn katten bij verhuizingen, werkte super...
Ik liet ze gemiddeld na week of 2 weer naar buiten

Ze kunnen in een andere kamer. Dan laat ik ze daar in de tijd dat wij aan het overhuizen zijn.
Dat van de boter is wel een slim idee!

Daantje1981 schreef:
Wij hebben de katten als laatst meegenomen.
Eerst alle spullen overgebracht. De katten in de kamer gedaan die als eerste leeg was. Zo hadden we geen last van de katten en wisten we zeker waar ze waren.
Toen we alle spullen in het nieuwe huis hadden staan hebben we de katten opgehaald.
Zo ging het prima. Het beste kun je de mandjes enzo dan in de lege kamer neerzetten, dan voelt het ook ''veilig''.

we willen dan idd hun reismandjes, krabpaaltjes en dekens in die kamer leggen, dat kennen ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:50

GamblersCup schreef:
DenK4ever schreef:

Dat zou ik dus niet doen, doe dat zodra je in het nieuwe huis zit. Een kat wast niet de geuren van het oude huis weg. (zou een beetje gek zijn, weet je hoe vaak een kat zich wast? En dan iedere keer de weg kwijt zijn? :D )Het gaat erom dat ze de geuren van het nieuwe huis hierdoor "opnemen".
Dus boter onder de pootjes als je al in het nieuwe huis zit. Tip: doe dit niet als je dure vloerbedekking hebt. ;)

Ik zou ze niet tot het laatste in het huis laten, dan is je oude huis leeg en kaal. Ik zou ze meenemen op het moment dat je de meeste spullen in het nieuwe huis hebt, in het weekend. Dan ben je zelf veel in het nieuwe huis om te verven en de laatste spullen over te brengen, zet ze in een kamer en hou de deur dicht.

we willen ze inderdaad meenemen in een van de laatste rondes.
we rijden met de bus van mijn ouders en de trailer dus ik denk dat we in 1,5 keer rijden alles meehebben.

er zit al veel in verhuisdozen die iedere dag een paar vast meegaan

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:50

Ik zou ze ook als laatste meenemen, want dan kun je bij je nieuwe huis ongestoord de boel inruimen (lekker deuren open laten staan). In je oude huis zullen ze niet 123 weglopen, in je nieuwe huis is die kans veel groter. Ena ls je iedere keer de deur dicht moet doen, schiet het verhuizen niet op. En in een aparte kamer hebben ze alsnog strees van de herrie.
Ze zullen wat schichtig zijn in het nieuwe huis, dus zorg dat er plekjes zijn waar ze zich kunnen verstoppen, en dat er vertrouwde mandjes oid staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:51

vonneke schreef:
Relaxed schreef:

ze komen niet buiten buiten, nou ja ze komen wel buiten maar niet los. Ze zitten altijd aan een draad (ik weet dat veel mensen dit zielig vinden. ik niet)

Zo wil ik ze straks ook buiten doen.. Nu komen ze niet buiten ivm 1e verdieping en straks helemaal los zie ik niet zo zitten.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:58

@ relaxed, ik ook niet hoor! hier komen ze in het appartement nu ook aan een lijntje buiten. ze zijn niet anders gewend.

maar toen ik het hier op bokt daarover had vond iedereen dat zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:10

vonneke schreef:
@ relaxed, ik ook niet hoor! hier komen ze in het appartement nu ook aan een lijntje buiten. ze zijn niet anders gewend.

maar toen ik het hier op bokt daarover had vond iedereen dat zielig.

Nou het is beter dan alleen maar binnen toch? :) Het lijkt mij een ideale oplossing voor straks :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:24

ik vind het ook ideaal. Ik heb poezen voor mezelf en niet voor de buren. Zou het ook heel vervelend vinden als ze steeds bij de buren gaan zitten.

Ik ga zondag zorgen dat alles klaar staat om in te laden zodat we zoveel mogelijk in 1 keer mee kunnen nemen om de poezen zo min mogelijk stress aan te doen.
toch wel fijn om van een klein appartementje naar een woonhuis te gaan, zo enorm veel troep hebben we niet haha

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:30

vonneke schreef:
toch wel fijn om van een klein appartementje naar een woonhuis te gaan, zo enorm veel troep hebben we niet haha

Dat denk ik ook altijd, tot je weer eens gaat verhuizen en alles in moet pakken... :D Dan blijkt dat je (veel) meer hebt dan je denkt! 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:01

GamblersCup schreef:
[naam] schreef:

Dat denk ik ook altijd, tot je weer eens gaat verhuizen en alles in moet pakken... :D Dan blijkt dat je (veel) meer hebt dan je denkt! 8-)

ik heb al veel ingepakt en al veel weggegooid :P

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:06

Ik heb de mijne als zoiets laatste meegenomen. 1 was wel lastig, want die was al volledig over de rooie van het inpakken en spullen die verdwenen etc, die had de laatste dagen alles onder gezeken wat maar onder te zeiken is := Laatste minuten dus ook nog wat spullen maar niet mee genomen....

Ze waren hier vrij snel gewend, huis is een stuk kleiner en minder ruimte voor de katten, maar mogen hier wel regelmatig in de tuin spelen. Echt los komen ze niet, het is alleen als wij er bij zijn, maar voor de katten dus wel fijner.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:11

Ik heb het juist andersom gedaan, eerst 1 ruimte in het nieuwe huis gemaakt en toen de katten daarin gezet. Mijn ene kat is zelden gestresst, al verhuis je ze naar het einde van de wereld, de ander heeft er wat meer moeite mee en is nogal angstig. Vervelend zal het altijd wel zijn voor je katten, maar ze wennen wel weer!

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:15

Ik heb geen tips voor je wat betreft de kat verhuizen (die van ons is erg makkelijk, al zal ik iedere week verhuizen, als ze brokjes, een bank en een kriebelende hand heeft is alles prima!). Maar wil wel even zeggen dat ik een kat aan een lijntje ook absoluut niet zielig vind! Ik heb idd ook een kat voor mezelf en wil niet dat iemand daar last van heeft. Onze kat heeft een ren buiten en vind het heerlijk om daarin te liggen tukken met haar buik in het zonnetje maar gaat net zo lief weer naar binnen :). Succes iig met verhuizen!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:32

Mijn katten hebben voor overdag een rennetje (als ik niet thuis ben) en als ik wel thuis ben mogen ze gewoon los in de tuin, ze zijn het wegloop stadium onderhand wel voorbij. Ik vind het ook niet zielig als je katten aangelijnd buiten komen, zo deed ik het vroeger ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:19

Ik hoorde laatst van iemand op stal dat zij haar katten eerst alleen op een appartement had en toen ze een huis met tuin kreeg de poezen, met haar erbij, gewoon los kunnen zonder dat ze over de schutting gaan.

We hebben ouderwetse betonnen tuinafscheiding dus het enige waar ik op moet letten is dat ze er niet over gaan. Eronderdoor kan al niet.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:26

ik lees even mee
onze kat blijft weglopen..
was een zwerfkat en heeft niet door dat ze het bij ons beter heeft..

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:27

paar weken binnenhouden. Dat ze het huis vanbinnen wat gewoon worden :)

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:29

wij hebben toen die tijd als laatste de katten overgebracht.
ik zou ze idd een paar weken binnenhouden. hebben wij ook gedaan

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:34

bij mij werkt binnen houden niet hebben we 2/3 maanden gedaan toen is ze 4/5 maanden gebleven en nu is ze vorige week weer terug gelopen

wij hadden van iemand als tip
snorharen door het gas halen
zonder vuur natuulijk :+

heeft alleen niet geholpen..