Haar in ontlasting van de kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Haar in ontlasting van de kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 14:42

Een beetje een onsmakelijk verhaal misschien, maargoed, het is nou eenmaal zo.

Mijn kat is een korthaar, maar wel ééntje met veel haar. Hij haart erg uit en daarom borstel ik hem eigenlijk bijna elke dag. Hij wast zichzelf veel en krijgt dus ook veel haar binnen met als resultaat haarballen. Hier was hij zo beroerd van dat ik snoepjes heb gekocht die haarballen zouden moeten voorkomen. Dat lijkt ook zo te zijn, hij poept de haren nu netjes uit. Niks aan de hand zou je zeggen, maar door die haren blijft er vrij regelmatig een keutel hangen, met als gevolg een panische kat die met een drol aan zijn kont rondrent in een poging hem eraf te krijgen. Nou ruim ik liever een drol op dan kots, dus opzich is het niet zo'n punt, maar ik vraag me af of er ook iets is om dit nog te voorkomen.

Anoniem

Re: Haar in ontlasting van de kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:48

Ik heb van de DA eens een tube meegekregen die helpt haarballen op te lossen :) Misschien een idee?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:49

Die haren zullen er toch uit moeten...
Ik heb ook wel eens van spul gehoord wat de haren oplost... maar of dit goed is voor je dier?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:52

Jolliegirl schreef:
Die haren zullen er toch uit moeten...
Ik heb ook wel eens van spul gehoord wat de haren oplost... maar of dit goed is voor je dier?

Zelfs voor gootsteenontstopper is dat een zware taak, ik denk niet dat er iets is dat in dieren de haren laat oplossen :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:54

Haha, je leuk he als ze rondrennen met iets swieberends achter ze aan :D Kattenlax helpt de kat met dit probleempje. Kan je zo bij de dierenarts krijgen (

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:58

Hoe het werkt weet ik niet, hij vond het wel heel lekker, en kreeg er niets van. En geen haarbal probleempjes meer.
Zal wel kattenlax geweest zijn, zeker :)

Gootsteen onstopper zou ik persoonlijk dan weer niet aan een kat geven _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:59

Wees blij dát ze dr uberhaupt netjes aan de achterkant uitkomen! :) Levensgevaarlijk als dit niet zou gebeuren, ik zie het altijd graag in de ontlasting van mijn perzisch langhaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:05

Dat zeker, ik ken een DA die moest een kat opereren vanwege de haarballen, darmen zaten verstopt ermee :(:)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 19:14

Begrijp me niet verkeerd, ik ben hartstikke blij dat ze er zo uitkomen maar ik vind het zo'n sneu gezicht als hij weer panisch rondrent met een drol aan zijn achterste. Het opruimen, tsja, dat is even niet leuk maar de kat heeft er ook niet om gevraagd. Ik was gewoon benieuwd of er nog iets anders op de markt is waardoor dit misschien voorkomen kan worden.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:06

Ik volg dit even. Ik heb op aanraden van de DA ook kattenlax voor mn blaasgruisdieet-kater (de andere heeft geen last van haarballen) die regelmatig de boel onder kotst als hij het niet krijgt, maar ook hier is het gevolg dat we s'ochtends vroeg een lijpe kat de trap op en af hebben rennen. ;)